Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies on jäämässä isäkuukaudelle ja jumittaa töissä!

Vierailija
08.04.2011 |

Siis oikeasti, tuo mies on jäämässä kuukaudeksi (!) pois töistä ja se on nyt koko alkuvuoden panikoinut asiaa töiden kannalta, plus koko helmi-maaliskuun painanut kiihtyvällä tahdilla hommia. Tänään alkaa isäkuukausi ja äsken soitti, että työpöydältä löytyy koko ajan uusia hoidettavia juttuja ja menee ties miten myöhään. Ja ei, sille ei ole tulossa sijaista siihen työpöydän ääreen, mutta sillä on iso työporukka, jolle ko. kuukauden hommat jakaantuvat.

Ihan oikeasti, ei se VOI olla noin vaikeata, ei ole kyse mistään megakokoisen yhtiön ykköstoimitusjohtajan pallista tai maailman ainoasta aivokirurgista. Jumalauta mulla menee hermot tuon junnaamisen kanssa ja olen NII-IIN varma, että se on kuitenkin antanut luvan soitella sille isäkuukaudella ja raaha työläppärin kotiin, että voi katsoa työsähköpostit.

Kun minä lähdin äitiyslomalle, päädyin sinne ensinnäkin sairasloman kautta ja työpöytä jäi tasan siihen kuntoon missä se oli sinä aamuna, kun työterveyslääkäri lähetti minut kotiin. Ja olin kuitenkin lähdössä siltä seisomalta noin vuodeksi pois töistä.

Tsiisus.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soittiko sulle kukaan?

Sanoin myös että minulle saa soittaa tai lähettää viestejä tarvittaessa.

Kyllä soittivat, oli muutama kiperäkin tilanne plus ihan ymmärrettävästi muutamia tietoja hukassa. Osasin neuvoa ja auttaa. Erona oli kuitenki se, että työtoverit ymmärsivät, etten nyt ole töissä. Huolestuttaa, että miehen isäkuukausi menee reisille sen takia, että työkaverit luulevat, että miestä saa pommittaa työjutuilla miten lystää ja mieheni vastuuntuntoisena hoitaa jokaisen (hänelle kuulumattomankin) työjutun ja aika oman lapsen kanssa kärsii ihan turhaan. ap

Vierailija
2/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, kun se jää kuukaudeksi kesälomalle?

Kesälomailu siltä on aina onnistunut loistavasti, ei niin minkäänlaista työstressiä ja loma maistuu. Ehkä erona on se, että tämä isäkuukausi on tähän aikaan vuodesta ja työpaikalla on täysi hyörinä vielä päällä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä tolleen vauhkoot joka PIKKU jutusta, niin teille tulee kyllä ero ennen ku isäkuukausi päättyy! Onhan se nyt jumalauta jokaisen VASTUUNTUNTOISEN ihmisen käytöstä hoitaa työnsä HYVIN, eikä jättää sinne lojumaan ja antaa työkaverien ja pomon arvailla mitä on tehty ja mitä ei! Ootko oikeasti itse ikinä ollut missään töissä?? Ei työt ole mitään leikkiä.

Vierailija
4/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä kaikki kaatuu, jos MINÄ en ole hoitamassa hommia. :D

Vierailija
5/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä kaikki kaatuu, jos MINÄ en ole hoitamassa hommia. :D

Ja valitettavasti tuo mies on yleensä se, joka korjaa muiden virheet, huolehtii yksityiskohdat ja on se tunnollisin ja ahkerin työntekijä. Siksi sille tekee isäkuukausi niin hyvää, mutta vituttaa että se ottaa samalla noin pahasti stressiä siitä. :/ Plus jos isäkuukausi menee jalka puoliksi töissä, niin pelkään että syksyllä viimeistään on burn-out edessä, kun täällä kotona on aika rankka tilanne. ap

Vierailija
6/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en pysty tuomitsemaan miestäsi. Itse olen samalla tavalla tunnollista ja vastuuntuntoista sorttia ennen voinut vain pudottaa hanskoja kun jäin pari viikkoa ennen äitiyslomaa sairauslomalle.

Hoidin joitakin työasioita kotoa käsin ja kävin vielä pari kertaa työpaikalla. Viimeisellä kerralla siivosin mm. työpöytäni.

Sanoin myös että minulle saa soittaa tai lähettää viestejä tarvittaessa. Enkä ole ykkös-, kakkos-, enkä kolmostoimitusjohtaja, maailman ainoa aivokirurgi enkä muutoinkaan yrityksen avainhenkilö.

Vierailija
7/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvii sit kun on loma, niin vastailla työpuheluihin tms..???

Vierailija
8/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, en pysty tuomitsemaan miestäsi. Itse olen samalla tavalla tunnollista ja vastuuntuntoista sorttia ennen voinut vain pudottaa hanskoja kun jäin pari viikkoa ennen äitiyslomaa sairauslomalle.

Kyllä minäkin olen tunnollinen ja vastuuntuntoinen, mutta kun en kyennyt edes fyysisesti liikkumaan työpaikalle asti, oli suostuttava saikulle. Minullekin sai soittaa, jos oli akuutti tilanne ja autokyydillä ovelta ovelle pääsin tyhjäämään työpöydän. Mutta hommat siis jäivät tasan siihen, mihin ne jäivät sen ekan saikkupäivän aamuna. Oli pakko luottaa työporukkaan ja pomoon. Äitiysloma ja sitä edeltävä sairausloma ovat silti mielestäni _hieman_ pidempi setti kuin kuukauden mittainen isyysvapaa. :) ap

Vierailija
9/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ole sinä.

Hän ei ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin sinä, vaikka tykkääkin työstään. Hyväksy se.

Vierailija
10/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ole sinä.

Hän ei ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin sinä, vaikka tykkääkin työstään. Hyväksy se.

Minäkin tykkään työstäni ihan hulluna ja odotan, että pääsen sinne takaisin syksyllä. Mistä te luitte, että olen työtä vieroksuva lusmu ja vihaan miestäni? :D

Oletteko te pari vastaajaa oikeasti sitä mieltä, että on ihan ok että miehellä menee yhden käpyisen lyhyen isäkuukauden takia koko alkuvuosi ihan hiki hatussa ja stressipissa sukassa? Onko teidän mielestänne ok, että kun mies jää kotiin isäkuukaudelle ja päävastuuseen lapsen hoidosta (kyllä, minä menen keikkatöihin), hän on silti päivätyössään kiinni puhelujen ja työsähköpostien vuoksi? Ei taideta sitten ymmärtää toisiamme ihan heti... ap

Vierailija
11/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katso kuinka arki lapsen kanssa alkaa miehelläs sujua.. Yleensä miehen roolina on kantaa enempi vastuuta perheen taloudesta ja naisen huolehtia pesueesta. En tarkoita että siihen pitäisi pyrkiä. Musta on hienoa että miehesi pitää isäkuukauden se on aika harvinaista kuitenkin.

Itse olen ollut mielestäni suht hyvin kotosalla hoitamassa neljää lastamme esim. osa-aikatyöjärjestelyin, mutta kyllä vaimolleni on silti jäänyt suurin osa lastenhoidosta.. Mun oli myös tarkoitus pitää tuo isäkuukausi, mutta meistä kumpikin unohti hakea sitä Kelalta ja olin vahingossa pari päivää töissä siitä vanhempainrahakauden viimeisestä kahdesta viikosta. Kuulemma ei enää onnistunut isäkuukauden pitäminen :( arvaa vain vituttiko meitä..

M39

Vierailija
13/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täälläkin on näin monta työnarkomanian puolustajaa.

Vierailija
14/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ukkos rauhoitu kunhan pääsee oikeasti aloittamaan loman ja nollaamaan päänsä. Tuosta mesoomisesta ei ole kenellekään hyötyä, päinvastoin, jos miehellesikin mesoot noin, niin alkaa hänen lomansa jo heti huonoissa tunnelmissa. Ja jos oot aina tuollainen, niin oisko siinä syy, miksi miehes on ollut niin paljon töissä..?

Vierailija
15/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ap:n miehen kaltaista toimintaa pitäisin outona. Ehkä kokisin sen niin, että mieheni ei halua olla lapsen kanssa kotona, kun noin kovasti töitä painaa (ja keräsi hommia just ennen isäkuukautta). Kysyisin mieheltä, että miksi näin.

Kyllähän sitä töitä ehtii tehdä loppuelämän, kuukausi pois töistä tekee varmasti hyvää.

Vierailija
16/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo töiden järjestely ennen lomaa kuulostaa vielä ihan siedettävältä on varmaan miehellesi luonteva tapa toimia. En siis vielä tuhon sävyyn hänelle juttelisi kuin mitä ap tänne kirjoitit..

Siinä olisin tiukkana että työt tosiaan jäävät työpaikalle sen kotijakson ajaksi. Minusta sinulla on täysi syy nyt odottaa että työpuhelut eivät häiritse miehesi arkea lapsenne kanssa vaan nostaisin tuon äläkän siinä vaiheessa jos miehesi nyt kuitenkin yrittää kotona turata työjuttuja samalla kun on ansaitulla vanhempainvapaallaan.

m39

Vierailija
17/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama puhelu ja viesti on tullut. Saatoin hommat sellaiseen pisteeseen, että toisten on helppo jatkaa. Löytävät tarvittavat aineistot helposti ja briefasin työkavereita mihin vaiheeseen missäkin jäin.

Vierailija
18/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama puhelu ja viesti on tullut. Saatoin hommat sellaiseen pisteeseen, että toisten on helppo jatkaa. Löytävät tarvittavat aineistot helposti ja briefasin työkavereita mihin vaiheeseen missäkin jäin. Tiesin, ettei perääni tarvitse soitella/viesteillä häiriöksi asti :)

Vierailija
19/19 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ukkos rauhoitu kunhan pääsee oikeasti aloittamaan loman ja nollaamaan päänsä. Tuosta mesoomisesta ei ole kenellekään hyötyä, päinvastoin, jos miehellesikin mesoot noin, niin alkaa hänen lomansa jo heti huonoissa tunnelmissa. Ja jos oot aina tuollainen, niin oisko siinä syy, miksi miehes on ollut niin paljon töissä..?

Ehämmää miehelle ole mesoamassa, kun puran täällä hetkellistä ketutusta asiain tolan suhteen. :D Eikä se ole lomalle lähdössä, vaan tulossa isäkuukaudelle kotiin. En minä ole "aina tuollainen", eikä mieheni ole minun takiani ollut paljon töissä, vaan on uurtanut paniikissa asioita kasaan isäkuukauden takia. Ihan normaali mies se on, täysin kykeneväinen hoitamaan lastaan ja odottaa isäkuukautta kuin kuuta nousevaa. ap