Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman aktiivista vieroittamista lapsi vieroittuu itsestään rintamaidosta 2-5 vuoden välillä.

Vierailija
08.04.2011 |

Imetysasiantuntija sanoo näin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mun tuttavapiirissä on paljon semmoisia lapsia, jotka ovat vieroittuneet itsestään siinä 2-vuotiaina tai aiemmin. Tosin on myös niitä, jotka ovat ihan aktiivisesti vieroittaneet.

Vierailija
2/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaako käymään kaupassa ostamassa leipää vai? Eiköhän kyse ole siitä että vauva tottuu pulloon, ei vieroittaudu. Hänhän saa kuitenkin ravintonsa imemällä, tässä tapauksessa vaan eri lähteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kolmekuinen vieroittautuu, utelias kysyy?

Vierailija
4/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleeko niitä paljonkin nälkään tällä tavalla?

Vierailija
5/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihenkin mennessä oli pari kuukautta onnistunut imetys vain aamuisin; muulloin ei viitsinyt keskittyä viittä sekuntia kauemmin.

Ja olishan se nyt sairasta imettää jotain 5-vuotiasta!!!

Vierailija
6/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kolmekuinen vieroittautuu, utelias kysyy? alkaako käymään kaupassa ostamassa leipää vai?

kyllä vahemmat sen ruoan pöytään tuo, ei lapset itse.

Voisin kuvitella et viisivuotias vieroittuu, kun alkaa ymmärtämään kuinka nolo tapa tuo äidin tissin imeminen on viisivuotiaalle. Tuskin tekee hyvää itsetunnolle tollainen isolle lapselle tapojensa häpeäminen.

Vierailija
7/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kolmekuinen vieroittautuu, utelias kysyy? alkaako käymään kaupassa ostamassa leipää vai? Eiköhän kyse ole siitä että vauva tottuu pulloon, ei vieroittaudu. Hänhän saa kuitenkin ravintonsa imemällä, tässä tapauksessa vaan eri lähteestä.

Oli se termi sitten vierottautua tai jotain muuta, niin kieltäytyi ottamaan ravintonsa rinnasta. Teki sitä ihan alusta asti. Kolme kuukautta imetys oli raivarista toiseen menemistä, eli siis ihan päivittäistä ja joka päivä. Lopulta 3 kuisena meni totaalilakkoon. Eli vierottautui lopullisesti rinnasta.

Se on niin hauska kuin joillekin tuntuu olevan ihan käsittämätöntä, että vauva ei pidäkään rintaruokinnasta. Kun sellaisia vauvojakin on, ihan oikeasti. Ja ihan alusta asti eikä mitenkään ns. "pullolla pilattuja"...

Vierailija
8/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän minäkin uskon (tosin olen kuullut, että 2-7 vuoden välillä).

Mulla on aika tissitakiainen taapero ja usein saan kuulla että imetys pitäisi lopettaa milloin mistäkin syystä (hampaat, lapsen riipuvuus, oma itsenäisyyteni, parisuhde, ravitsemuksen laatu jne...) Olen lukenut paljon hyviä perusteluja imetyksen jatkamiselle yli vuoden iän ja itse uskon niihin enkä näihin, jotka vaativat vieroituksen tekemistä.

Mielestäni on ihan luonnollista imettää isompaakin lasta ja haluan mennä mahdollisemman lapsen tahtiin vieroituksessa (tosin kyllä minä aktiivistakin vieroitusta teen sillä lapsi todella voi pyytää rintaa usein niin sanon kyllä esim. että juuri viisi minuuttia sitten söit rintaa seuraavan kerran saat rintaa seuraavan ruokailun yhteydessä tms.) Mutta öisinkin syötän edelleen ja olen huomannut, että nyt kun kaksi vuotta alkaa lähestyä lapsi alkaa itse olla valmis luopumaa yösyönnistä (silloin tällöin syö vielä esim. 2-3 välillä yöllä, yleensä noin kuuden aikoihin jonka jälkeen vielä nukkuu lisää). Tämä on ihana vaihe kun yösyöminen pikkuhiljaa jää ja omat unet lisääntyvät huomattavasti ilman varsinaista vieroitusta.

Vierailija
9/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen esim. itse "vieroittunut" alle vuoden iässä rinnasta. en kuitenkaan usko, että tämä on ollut luonnollista vaan asiaan on pikemminkin vaikuttanut se, että minua ei ole varmasti misään vaiheessa syötetty lapsentahtisesti vaan pikemminkin näillä ohjeillä tietyistä ruoka-ajoista jne, olen syönyt tuttia jne.

Ns. luonnolliseen vieroittumiseen, joka todellisuudessa on epäluonnollinen voi olla kovin monia syitä. Mutta ainahan toki voi olla poikkeuksia ja jos haluaa uskoa lapsensa esim. 3kk iässä vieroittuneen luonnollisesti niin mikäs siinä sitten...

Vierailija
10/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vieroittanut itse itsensä 7kk ikäinen ja 11kk ikäinen.

Vierailija
11/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk iässä, ja 1-vuotias kun oli, niin lopetti kokonaan. Ja mulle passasi, koska olin suunnitellutkin, että noin 1-vuotiaana on ok lopettaa.

Sitä en tajua yhtään, että joku imettää esim yli 3-vuotiasta...se on OUTOA ja vähän vastenmielistäkin..

Vierailija
12/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. luonnolliseen vieroittumiseen, joka todellisuudessa on epäluonnollinen voi olla kovin monia syitä. Mutta ainahan toki voi olla poikkeuksia ja jos haluaa uskoa lapsensa esim. 3kk iässä vieroittuneen luonnollisesti niin mikäs siinä sitten...

Kun vauva ei huoli ruokaansa rinnasta, niin sillon se ei huoli. Millä termillä tätä sitten kuvaillaan jos vieroittautuminen on väärä termi? Onko se jotenkin epäluonnollista kun ikää on vain 3kk? Sillä uskon asia se ei ole. Kun vauva ei syö rintaa vaikka mitkä temput tehtäisiin, niin se ei syö. Se on ihan faktaa, ei uskon asia.

Vierailija
13/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostui ja innostui kiinteästä ruoasta n.7-8kk iässä niin paljon, että ei enää viihtynyt rinnalla. Koska ei viihtynyt, ei imenyt tarpeeksi. Koska ei imenyt tarpeeksi, maidon tulo väheni. Kun maito väheni, kiinnostus oli vielä vähäisempää.

Kun tulin raskaaksi samaan aikaan, imetys meni sellaiseksi, että vauva otti rinnan suuhunsa, imaisi pari kertaa ja halusi pois. Sitten aloinkin tarjota tuttipullosta maitoa, eikä vauva osoittanut merkkejä, että olisi kaivannut rintaa. Korvikemaitoon siirtymisessä oli se hyvä puoli, että paino nousi viimein miinukselta siihen nollakäyrän tuntumaan.

En nähnyt mitään hyötyä siitä, että olisin alkanut 7-8kk vauvalle tuputtamalla tuputtaa rintaa ja olemaan antamatta kiinteää ruokaa. Olin muutenkin melko kyllästynyt siihen, että sai koko ajan imettää, eikä siitä tuntunut olevan niin paljon hyötyä, esim. sen suhteen, että lapsi olisi kasvanut hyvin ja ollut kylläinen/tyytyväinen.

Vierailija
14/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär vierottui ilman aktiivista vierottamista 10 kuukauden iässä, poika vieroittui, kun sanoin hänelle hänen ollessaan 2 v 1 kk, että nyt lopetamme tissittelyn. :DDD

Vierailija
15/15 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vastenmielistä imettää vanhempaa lasta? Siis onko mitään muuta syytä kuin että sua ällöttää (ja itsehän et edes tee näin)?