Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuollainen omien eväiden kouluunottaminen sujuu käytännössä?

Vierailija
08.04.2011 |

Voisin kuvitella että ainakin mun lasta nolottaisi olla erilainen ja kaivella omia eväitään esim. koulun ruokalassa. Vai missä noita omia eväitä saisi edes syödä?

Onko koululla sananvaltaa tuollaisten eväiden roudaamiseen? Siis kouluhan vastaa koululaisten ravinnosta koulupäivän aikana, niin entäs jos eväät eivät koulun näkökulmasta olisikaan niin terveelliset En kyllä tiedä voisiko olla tällaista tilannetta, mutta ajatellaan vaikka että eväänä on leipäpala ja omena, niin voiko joku koulun henkilökunnasta pakottaakin lapsen syömään vaikkapa kalakeittoa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tämä nykyinen kouluruokailu onkaan alkanut? 1950-luvun alkupuolella syntynyt mieheni muistaa sen ajan, kun piti olla omat eväät mukana.

Se edellyttää sitä, että vanhempi - lähes poikkeuksetta äiti - on kotona laittamassa eväitä ainakin pienimmille. Ei taida ihan joka taloudessa sujua, jos äiti tulee iltavuorosta kymmenen jälkeen ja lähtee seitsemäksi aamuvuoroon, mikä on tavallista sairaaloissa työssä olevilla äideillä.

Lasten tasa-arvo olisi vähintään kyseenalainen. Toisilla olisi lämmintä ruokaa termospullossa - minun lapsellani, kun se on ollut meillä tapana muutenknin - toisilla taas jotain, mitä olisi sattunut itse kaapista löytämään tai suklaata ja muita herkkuja.

Oikeasti kouluihin saa ottaa omia eväitä siinä tapauksessa, että on jotain kerhotunteja ja sellaista. Niiden syöminen on ainakin pienessä koulussa sujunut ihan hyvin.

Ettekö todellakaan aioi taistella hyvän kouluruuan puolesta?! Pyyhe kehään ja eväät mukaan, vai mitä?

Ei sen kunnollisen ruuan valmistaminen halvalla koululaisille niin ylivoimaisen vaikeaa ole. Sen voin todistaa, kun olen itse kouluruokaa sattuneesta syystä tämänkin talven syönyt. Ehkä se ei suorastaan hyvää aina ole, mutta ei siinä moittimista ole. Ainoa epäilyksiä herättävä tuote on ne "kukaaneitiedämitä"pullat, eli joista ei saa selvää, ovatko kalaa, kanaa, lihaa vai jotain muuta.

Pitäisi vaan koulujen keittäjät ja emännät laittaa koulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi