Työttömät: otatko vastaan mitä vaan, mitä et suostu tekemään?
katselin avoimia paikkoja ja esim henkilökohtaisilta avustajilta ei useinkaan vaadita mitään koulutusta. Kelpaako teillä tämmöinen työ?
Kommentit (8)
Mulle tärkeintä olis tehdä työtä, josta oikeasti pidän eli ihan sama mitä siitä maksetaan, mut jos joka aamu v....taa mennä töihin, ei sitä kauan jaksa. Eli siis ennemmin vaikka huonompi palkka ja mielekäs työ. Puhelinmyyjän paikkoja olis koko ajan tarjolla, mutta en ikinä enää lähde sitä tekemään. Muutaman viikon siinä hommassa olin ja ei kiitos enää ikinä, vaikka vois ajatella että kohtuu palkka pelkällä istumisella ja puhumisella.
kyllä olisin valmis tekemään mitävain järkevää työtä, jos tunteja on riittävästi.
Ei kannata mennä töihin esim. siivoamaan, kun tunteja tarjotaan esim. 5 päivässä.
Eikä puhelinmyyntikään ole kovin miellyttävää.
Mulle tärkeintä olis tehdä työtä, josta oikeasti pidän eli ihan sama mitä siitä maksetaan, mut jos joka aamu v....taa mennä töihin, ei sitä kauan jaksa. Eli siis ennemmin vaikka huonompi palkka ja mielekäs työ. Puhelinmyyjän paikkoja olis koko ajan tarjolla, mutta en ikinä enää lähde sitä tekemään. Muutaman viikon siinä hommassa olin ja ei kiitos enää ikinä, vaikka vois ajatella että kohtuu palkka pelkällä istumisella ja puhumisella.
En voi ottaa vastaan työtä, josta en ollenkaan pidä. Tai palkan pitäisi ainakin olla huomattava, että sitä tykäämättömyyttään voisi jollakin lieventää.
Monet työt vaativat tiettyjä ominaisuuksia. Vaikka ei koulutusta, niin henk.koht. avustajan pitää osata toimia asiakkaan ehdoilla, tai siis työnantajan.
Tietenkin työn pitää olla mielekästä ja kohtuullisesti palkattua.
Mieluummin lähden mielekkääseen ja koulutustani vastaavaan työhön johonkin kauemmas kuin kotipaikkakunnalleni johonkin toisarvoiseen.
Jos ei suostu tekemään jotain, niin eihän sitä silloin ota edes vastaan.
Vähän aikaa ainakin passailisin oman alan paikkoja, mutta jos ei ala löytyä niin sitten tietty muutakin pitää ottaa huomioon.
Tässä ihan suora vastaus. Jos työtä on tunti silloin, tunti tällöin, ei siitä ole mitään rahallista hyötyä, mut joutuisin mekoiseen selvitysrumbaan esimerkiksi asumistuen kanssa. Työ kuin työ käy, kunhan siinä on riittävästi tunteja ja palkka sellainen että sillä elää.
se kannattaa. Usein avustajan vkotuntimäärä tosi pieni. Voisin siis tehdä, jos ei olisi kovin fyysistä eli paljon nostoa/siirtoa. (selkä)