*** JOULUTONTTUSTEN KESKIVIIKKO***
Kommentit (26)
Uskomatonta, että aika menee nopeasti eteenpäin. Olen lähes joka päivä käynyt lukasemassa jouluisten kuulumiset mutta mukamas on ollut kiire, että ei ole kerennyt itse kuulumisia kirjoittaa.
Kirjoittelin viimeksi kun oli menossa 4d-ultraan ja lupasin tulla kertomaan kumpi veijari täällä sitten on ja POIKAHAN siellä on. Eli poikavoittosena pysyy meidän perhe.
Kiva kuulla, että kaikilla jouluisilla menee kivasti ja odotellaan joulua varmasti kaikki innoissaan, tai ainakin minä. Rakastan joulua ja lunta.
Juuso-Poika oli lähdössä jo tänään päiväkotiin pulkalla, mutta tänne vantaalle ei sitä lunta ole vielä niin paljon tullut että voisi pulkkaa kaivaa esiin.
Oma olo on hyvä, lukuunottamatta kovia liitoskipuja. Jos en muista päivällä tuntia lepäillä niin illalla ei sitten kävellä metriäkään, lueskelin että muillakin näitä oireita.
Itsellänikin on ollut jo aikamoisia supistuksia ja joutunut ihan kellosta kattelemaan. Luin että Hilarius-Hiirikin oli käynyt tarkistuksessa, onneksi vauveli malttaa vielä tovin kasvaa masussa.
Mitenköhän Minny jaksaa? Syntyyköhän kohta jouluisiin ensimmäinen käärö =)
Pitää tulla iltasella vielä lukemaan jos on kuulunut jotain.
Onko teillä muilla tietoa, että onko vauvelinne jo kääntyneet?
Meillä ei ainakaan vielä olla pää alaspäin ja viime käynnillä neuvolan täti sanoi että muutama viikko aikaa kääntyä, toivottavasti kääntyy.
Esikoinen kääntyi jo 29 viikolla ja pysyi myös, joten ei kai tässä joudu " käännytykseen" , onko kokemuksia?
Tässä hieman minun mittoja ja arvoja, miten muilla?
32+4 viikolla RR 113/65, Hemppa 112, SF 30 ja sydämen syke ollut koko ajan 130-145.
Nyt täytyy kiirehtiä suihkuun ja vauvan vaate ostoksille. Ystäväni sai myös eilen tietää että heille tulee poika, joten poikien vaatteita shoppailemaan =)
myy81+juniori 33+2
..Oli kyllä ylläri kun aamulla ulos katsoin, ja heti tuli mieleen että mitenhän on mies päässy töihin kun ei oo talvirenkaista tietoakaan... Ja kuulemma ei aio vaihtaakaan (??!!!!) kun huomenna ollaan menossa sitä " uutta" autoa hakemaan. Muistaakseni ovat taas perjantaiksi luvanneet tänne etelään jotain +10 astetta. Että ota tuosta kelistä sitten selvää! Mutta kieltämättä tuli heti sellainen jouluinen fiilis... ;)
Onpa hassua, palstailijoissa on jo heinäkuisiakin... Hurjaaa...
Tänne ei mitään kummempaa, oon nukkunu viime yön kuin tukki. Ihanaa! Semmoiset 10 tuntia meni kevyesti, vaikka torkuin eilen päivällä jonkun aikaa... Mutta kovasti vaihtelevat nää mun nukkumiset. Välillä ei saa nukuttua 5-6h enempää yössä vaikka ei päikkäreitä olis nukkunutkaan.
Taidan lähteä pojan kanssa ulkoilemaan, tuntui olevan innoisaan lumesta. Toistaa vaan lunta,lunta... :)
Tuun varmaan illemmalla katselemaan taas kuulumisia, jos vaikka Minnysta olisi jotain uutisia. Toivotaan että kaikki on hyvin!!! bd
Unikkoinen rv 32+4
Esikoinen meni anoppilaan leikkimään hoitolasten kanssa ja vein just kuopuksen päikkäreille.
Hirveesti tekis mieli tehä koko ajan jotain mut kun olen melkein kaiken jo tehnyt.
Täällä lunta maassa n. 10cm mut toisella puolella joenuuta ei todellakaan ole :O eli asutaan vissiin susirajalla ;)
Mielelläni päivitän listaa ja odotan jo jännittyneenä koska sinne saadaan ensimmäinen ihka oikea jouluvauva :x
Mies tulee huomenna työmatkaltaan pois ja johan tuo on taas ikävä.
Onko muilla muuten himoja hajuihin? Miulla vaan jatkuu tuo kahviporojen haistelu-himo.. en edes juo kahvia mut istun nyttenkin tässä koneella kahvipussi kädessä, heh :D
Voikaa hyvin ja paksusti..
-Anu rv 33+2
Niin se ensilumi tännekin tuli ja mies ei ole vaihtanut vielä edes talvirenkaita... noh, lähti liukastelemaan tuonne kylläkin.
Täällä vointi ihan ok, mutta jotenkin alkaa ottaa pattiin erilaiset asiat. Ihmisten jatkuva toitottaminen tästä mun mahan koostani jne alkaa sapettaa. Muutenkin alkaa vissiin jotkut hormonit olla sen verran nousussa että palaa pinna herkästi ja ottaa päähän pienetkin asiat :)
Iskias vaiva hieman parempi mutta en voi sanoa siltikään olevani kovinkaan kovassa vedossa. Supisteluja ei ole, ei ollut esikoisestakaan vasta kuin synnärillä.
Mahavauva on tosi vilkas ja jakelee aika näkyviä potkuja ja liikkeitä, oikein naurattaa välillä. Pää alaspäinhän tuo on ollut alusta asti, joten virtsarakkoa se mukavasti häiriköi ja niinpä tuota inkontinenssivaivaa on ihan liiaksikin.
Pitäisi miettiä millaiset joulukortit tekaisis esikoisesta... viime vuonna tein käsin, koska tykkään tehdä. Mutta saa nähdä tilaanko tänä vuonna ihan IFI:ltä vain... Joulua mietin jo kovin, että missä vaiheessa laittaisin sairaalakassin jne.
Mukavaa päivän jatkoa.
t beal rv 31+4
Tikru: siitä mesestä on ollut puhe joskus menneinä aikoina..
Nyt latasin sen, kaiketi ihan onnistuneesti(VAU!) toinen juttu on sitten sen käyttäminen..........
Tunnus vai mikä lieneekään on kuiteskin LahjaU@hotmail.com
yrittänyttä ei laiteta, ehkäpä alkaa sujuakin käyttö.
Satunnaisena kävijänä olen aina silloin tällöin vilkaissut viestejänne, mutten ole aikaisemmin osallistunut keskusteluun. Nyt olen sairaslomalla mammaloman alkuun, joten aikaakin on... Joskus listauduin kylläkin la- ja synnytyspaikkalistalle. La on 25.12. ja synnytyssairaala Tays tai Vammala. Pieneksi ja kodikkaaksi kehuttu Vammalan sairaala olisi ykkösvaihtoehto mikäli pääsen rv 36 saakka, vauva syntyy ennen joulua (sairaala kiinni joulunseutuun) ja ajankohta on sellainen (ei siis yö, jolloin jonkun jäätävä lapsenvahdiksi aamuun), että mies pystyy viemään (Kela ei korvaa taksia kuin lähimpään hoitolaitokseen mikä olisi minun tapauksessani Tays). Toivottavasti selostus oli ymmärrettävä.
Kelistä: täällä Tampereen lähistöllä on lunta maassa ja myräkkäkeli ulkona.
Vointi: hissukseen kun liikuskelee on olo ok, rasituksessa alkavat kivut ja supistukset, öitä en ole nukkunut enää viikkoihin kunnolla->levottomat jalat:(
Ennustajista: joskus ennen tätä raskautta laitoin " hupimielellä" viestiä jommalle kummalle ennustajalle ja pahoitin mieleni; ennusti etten saa enää lapsia. Nyt kuitenkin kolmatta lasta odotan ja toivottavasti kaikki sujuu loppuun saakka hyvin. En siis enää edes hupaillen laittele elleille viestiä.
Joulu: lahjahankinnat ovat jo vahvasti mielessä ja listaa tehty mitä omille ja kummilapsille voisi ajatella lahjaksi. Jos uusin tulokas tulee sisaruksiinsa syntyy tämäkin ennenaikaisesti, joten joulukuulle on lahjahankintoja myöhäistä jättää. Ajatus joulukryysiksestä ilman raskauttakin tuntuu epämiellyttävältä ajatukselta, joten eiköhän marraskuun puoleenväliin mennessä tule lahjahankinnat tehtyä. Leivontahommat jne. kans joskus marraskuussa.
Olikos täällä muita Pirkanmaalta olevia?
terveisin Vipeka (vähän vanhempi odottaja) jo kahden mamma ja rv 31+3