~ Ellit vko. 28 ~
olikin kai jo mun vuoro aloittaa uusi viikko :D Takana on todella rankka ja kurja viikonloppu :( Olin niin kipeä kuin voi vaan olla, mutta nyt on lauantaista syöty penisiliini kuuria ja alkaa olokin olla parempi. Niin että töihin pääsee! :)
Tuitu: kiva oli sustakin välillä kuulla, ajattelin jo että olet kokonaan siirtynyt odottajien maailmaan :) Muutto on kyllä aika rankkaa.. mutta on siinä hyvätkin puolensa, kuten se etää kaikki turha krääsä tulee hävitettyä nurkista ja tehtyä kunnon siivous :)
muuten ei täällä suunnalla ole mitään ihmeellistä, odottelen kovasti ekoja menkkoja, vaan eipä kuulu :/ vähän leikiteltiin viikonloppuna nimi asioilla, mutta ei oikein päästy yhteisymmärrykseen ;)
huhuu?! missäs muut?! naanuli, nanne, anessa....???
nyt täytyy vielä vähän touhuta koti hommia ennen kuin töihin meno kutsuu...
Kommentit (12)
Anteeksi hiljaisuuteni, ollaan vaan oltu niin paljon menossa, ettei koneelle tai vaa' alle oli ehtinyt tai halunnut ehtiä.. ;) Vaaka näyttäisi ihan tyhmiä lukuja, joten jätän siinä käynnin vasta kahden viikon päähän. Silloin on viimeinen viikoloppu ennen töitä, joten voi ahdistua ja masentua hyvin siitäkin syystä.. :D
PAARU, edelleen peukutellaan kuitenkin tästä kierrosta sulle, jooko? Eihän sitä tiiä.. ;)
Vaikka tiiän niiiiin hyvin sun fiilikset. :/ Mä voisin nykyisin hirttää kaikki, jotka heittelee mua tuollaisilla tyhjänpäivisillä lauseilla, ihan kuin niillä olisi jotain tehoa.. Itselle nuo kierrot 4-7 oli kaikkein pahimmat, silloin oikeesti tuntui, että oon ihan masentunut asian takia.
YK:sta: meillä on nyt menossa joko 10 tai sitten jo 15, riippuen miten lasketaan, gynen laskujen mukaan 10, kun en suostu puhumaan yrityksestä noissa aiemmissa kierroissa.
Esikon jälkeen menkat palas joulukuussa, josta sitten maaliskuuhun käytettiin kortsua, josta sitten syyskuuhun ei laskettu päiviä, vaan toivottiin " vahinkoa" , jota ei tullut ja syyskuusta sitten ollaan enemmän ja vähemmän " yritetty" . Tuo sana on vaan niin inhottava.. :(
Tällä hetkellä en tunne olevani ollenkaan " vauvakuumeinen" vaan enemmänkin vauva-ahdistunut/ -masentunut. Ja osittain siksi en ole jaksanut tännekään kirjoitella, pilaamaan teidän muiden iloa ja intoa. :) Mää oon vaan jo niin paatunut. Oonkin vähän jo silmäillyt tuota sekundääristen pinoa tuolla lapsettomuuspuolella.
En jaksa nyt taas ollenkaan uskoa plussaan: miksi nytkään, kun ei tähänkään mennessä?! Jouluun asti vielä yritellään ja sitten laitetaan hetkeksi haaveet hyllylle. Jotenkin jopa odotan, että se joulu tulisi ja olisi pakko hellittää hetkeksi.
No, nyt on taas menossa vain tällainen kausi, pian taas toivottavasti parempi. Ärsyttää, kun en saa itseäni edes laihtumaan, vaikka tavoite on mitä ihanin.
No, tämä kierto meneekin harakoille, huomenna lähdetään pojan kanssa mummilaan, ja ovis osuu loppuviikolle, joten se siitä sitten.. :/ Huomenaamulla mies tosin lupasi herätä kellon kanssa ennen poikaa, että antaa matkaeväät mukaan, mutta silti tuntuu aika epätodennäköiseltä. Toisaalta, merkit myös viittaa siihen, että taitaa olla ovuloimaton kiertokin..
SUSA: Oiskos sulla tästä kierrosta jo tärppimahis vai käytittekö muuta ehkäsyä?
JA missäs ne muut luuraa?
Naanuli
Voi kun mun sydänalaa kuristi lukea sun tekstiä. Paljon halauksia sulle, ei voi muuta sanoa. Koetahan jaksaa.
Ihanasti kyllä sanottu " matkaeväät" . :) Ymmärrän erittäin hyvin tuon turhautumisen kun ovis menee kierrosta toiseen ohi. Musta välillä tuntuu, että mies on just aina niihin aikoihin kaikista väsynein ja haluttomin, etten saa sitä innostumaan millään. Välillä oikein itkettänyt se. :( Ei tästä pitänyt näin vaikeaa tulla. Pelottaa, että jos oikein liian kanssa sitä muistuttelen, että nyt olis oikeat ajat niin tästä syntyy vielä oikea perhekriisi. Kun tuo meidän kukko ei tahdo käskien laulaa...
Oon kyllä miettinyt niitä o-tikkujakin. Että olis miehelle näyttää oikein viiva, että kyllä nyt on aika. Mut en vielä halua tarttua niihin.
Ja voi Naanuli miten mä oon niin samassa laivassa tuon laiharinkin kanssa. Inhottaa tosiaan miten ei saa itseään niskasta kiinni vaikka on näin ihanasta asiasta kyse.
Tsemppihaleja sulle vielä monta tuhatta. Ja hauskaa reissua esikon kanssa! Oo vaan täällä palstalla rutisemassa pahat mielet pois. Ei täällä tartte varoa sanojaan, toisilla on iloja toisilla murheita. Kaikki on tervetulleita. Sehän on sanomattakin selvää, että tällaisessa pinossa ollaan eri vaiheissa.
Toivotaan, että teillä vihdoin tärppäis. Että se pelkkä kurkkiminen l-puolelle riittäisi.
Mulla muuten maha juilii siihen malliin, että kohta tulee vauvahaaveet ulos. :(
- Paaru
Naanuli: mulle tuli todella pahamieli sun puolesta. että olet tuollaisia murheita kantanut etkä ole meille tullut valittamaan. rakas naanuli sitä varten me täällä ollaan > iloja ja suruja jakamassa. :) älä vielä luovu toivosta... ei se kukkokaan käskien laula. sitten se yhtäkkiä muuttuukin iloksi:) mutta viettäkää oikein mukava ja rentouttava loma esikon kanssa, se tekee varmasti hyvää :D
Paaru: äläs nyt vielä sano, tämä kierto voi olla se plussa sinullakin :) minä itseasiassa juuri luin että kyllä tikutus kannattaa alku yrityksissä jo. ei kuulemma tarvitse arpoa, kun on todella kellon tarkkaa hommaa.mutta enpä mikään asian tuntia ole, kun ekaa kertaa asialla.
sitten sen verran vielä, eli lopetin pillerit silloin...hetkonen.. olisiko ollut 27.6 eli pari viikkoa sitten. ollaan kyllä treenattu ilman ehkäisyä muutamia kertoja. mutta menkkoja ei ole ollut ei edes pientä tiputtelua... tiedä sitten näistä. ja siksi mun pitikin kysyä että jos ei menkkoja kuulu niin Kauan mun pitää odottaa? ja koska kannattaisi testata? vai onko edes mahdollista että olisi tarvetta?
mutta nyt koirien kanssa lenkille.
Meillä on ollut kauhee hulina, kun noita mukeloita oli 2 kappaletta, neljän kuukauden ikäerolla tuossa 3 vuorokautta, 10kk ja 14kk =) Joten eipä ollut vapaa-ajan ongelmia, kun ei ollut sitä! Niin erilaiset rytmit noilla pennuilla, et kun toinen heräs, niin toinen nukkumaan, vaipan vaihtoa ja syöttöä! No, toisaalta meni kyllä 100 kertaa paremmin, kun ennakkoon odotin! Sitä vaan on jo tottunut niin siihen kun likka nukkuu pääasiassa yönsä jo kokonaan ja silleen helppo, et syö reippaasti eikä turhia kitise muutenkaan, niin sitten kun tuo 10kk on siinä kiivetään kaikkialle ja aletaan huutaa kun poistuu näköpiiristä iässä, niin ei siinä paljoa sitten muuta tehdäkään! No, ohi on ja arkeen palattu!
Pihaa on laitettu nyt kovalla tohinalla, miehellä vika lomaviikko menossa, joten nyt on rehkittävä, jotta saadaan mahdollisimman paljon tehtyä. Mä oo latonu kiviä varmaan ainakin 1000 kpl! Ladoin tuollaisen metri kertaa 7 metriä alueen täyteen semmossia keskimäärin nyrkin kokosia kiviä... Saas nähdä tuleeko jo unissaankin kiviä siirreltyä... Mutta hienoja juttuja noista luonnonkivistä kyllä saa tehtyä, aikaa se kyllä vie... Meilläkään kun ei oo mikään suuri tuo pihabudjetti, ja kun tää tontti on täys kiveä, niin kerättiin niit älytön kasa tonne pihan reunaan jemmaan ennen kun tuli mullat, niin eivät jääneet alle, niin ei tarttenu niitä erikseen mistään tilata.
Menkat alkoi tänään, 2 päivää " myöhässä" (vasta toinen kierto pillereiden jälkeen, joten ei kait se nyt sitten heti kellontarkaks vakiintunut), vähän ehdin jo innostua, että jos oliskin tärpännyt, mutta ei... No, tosin ei kyllä ollut hirveesti yritystäkään! No, ei auta kuin kohti seuraavaa kiertoa! Toisaalta ei oikein aina jaksa uskoa siihen luomuplussaan, mutta koetetaan nyt muutama kuukaus! Mun kilpirauhasarvoistakaan ei oo nyt mitään käsitystä kun keskussairaalassa ei kuulemma oo koko kesänä sisätautilääkäriä, niin sinne pääsen vasta elo-syyskuussa käymään. Hieman kyllä ihmetyttää!
Susa: Mulla menkat tuli pillereiden jälkeen vasta joskus nelkyt ja risat päivää niiden lopettamisesta, joten odottele ihan rauhassa vielä!
Naanuli: Esikoisen tekoajoilta erittäin tutun kuuloista tuo sinun tarinasi, meillä tärppäsi kierrosta 30 ja risat, tosin hoidoilla... Tiedän todella miltä tuntuu, kun kuukaudet vaan vaihtuu. Ja musta tuntuu, et tuo vuoden täyttyminen oli sitä pahinta. Sitten kun hakeuduttiin hoitoihin, niin vähän helpotti tavallaan... Mutta voimahali täältä!
Paaru: Voimahali sinnekin! Mitenkäs remppa?
Nanne kp 1 yk 3
En suinkaan ole vielä(kään) siirtynyt kokonaan tuonne odottajien puolelle, ei vain ole ollut fiilistä kirjoitella johtuen
a) vaaka näytti aivan hirveitä lukemia vaikka olin mielestäni syönyt terveellisesti. Pakko kai se on tässä uskoa, että just nyt suolainen ruoka alkoi turvottamaan (eilen fetajuustoa vetelin)
b) mulla on ollut vaaleanpunaista, vaikkakin tosi hennonvaaleanpunaista vuotoa eilen ja tänään, ja pelkään tietysti pahinta vaikka se todennäköisesti johtuu
c) hiivatulehduksesta, joka aiheutti aivan sairaalloisen kutinan, että su-ma yö meni puoliksi sen takia valvoessa. Perjantaista ollut kyllä jo kuuri, ja tehokuuri maitohappobakteereja, jospa se tästä. Tietysti jo mielessäni maalasin jonkun pahan tulehduksen joka sitten aiheuttaa km:n.. Tänään myös uudenlaisia kipuja, mene ja tiedä pitäisikö huolestua vai ovatko vaan normaaleja " kasvukipuja" .
d) tämän kaiken joudun pähkäilemään täällä yksin, kun mies on poissa tämän viikon, ja tyttökin reissussa..
e) Ja minä saisin täällä viimeiseksi valittaa, plussannut tokasta yk:sta, verrattuna teidän isompiin lukuihin. Joten pyydän jo anteeksi etukäteen sitäkin..
On vaan kurja olo, ja väsy, ja pelokas.. Ei kai sitä voi huolehtia koko loppuraskautta että kaikki menee hyvin? Ajattelin kyllä tilata alkuraskauden ultran, jospa se rauhottaisi mieltä edes hiukan
Tuitu rv 5+6 (mitä ilmeisemmin hormonimylläkässä :( )
taas tulee vettä, toisaalta ihan kiva, toisaalta kurjaa :/
Nanne: luulisi että tuo sinun ahkerointi alkaa jo näkyä vaa´assakin iloisesti miinus merkkisenä! :) sanoit että ekoihin menkkoihin meni 40+ mitä ehkäisyä käytit? mulla oli cerazette. eilen ja tänään inhoittavaa nipistelyä alavatsassa varsinkin vasemmalla puolella :( testasitko kertaakaan ennenkuin ekat menkat tuli? mä kävin eilen hakee pari apteekin omaa raskaustestiä kaappiin odottamaan :) (olenpas malttamaton, ihan hävettää :)
Tuitu: hyvä, kun käyt täällä valittamassa, sitä varten täällä ollaan. Mäkin olisin varmasti tosi hermona ja huolissaan jokaisesta pikkuasiasta. Mutta yritä nyt levätä ja rentoutuakin välillä:)
minä taas yövuorossa... argh... se on aika raskasta! ja muutenkin menee kaikki rytmit ihan sekaisin.
Susa: mä kans söin just noit samoja pillereitä, kivasti pysy menkat poissa koko pillereiden syönnin ajan, mutta nyt on sitten jonkin verran epäsäännöllinen kierto... Ennen ekoja menkkoja tuntu et ihan vanne päätä kiristää =D Mutta kyllä ne sitten alkoi! Tosin mulla vuoti ekojen menkkojen jälkeen kahden viikon päästä jo seuraavan kerran ja sitten vasta on päästy 28-30 päivän kiertoihin. Niin ja en mä testannu kertaakaan ennen menkkojen alkua, mutta varmaan jotain 30 päivää kannattaa ainakin odotella, jos testata aikoo, luulisin...
Tuitu: Alkuraskaus on niin semmosta jännää aikaa, kaikkia tuntemuksia tulee seurattua niin (liian) tarkasti, ja kaikesta aattelee heti pahaa... Vaikka kyllähän suurin osa niistä jomotuksista ja vihlasuista on sitä normaalia kohdun kasvusta aiheutuvaa kipua. Toi alkuraskauden ultra kyllä mua ainakin rauhoitti, kävin esikoisesta silloin rv 6+3, jolloin jo sykekin näkyi.
Täällä selkää särkee niin julmetusti, tänään siirtelin pari tuntia vähän isompia kiviä tuohon kuolkuväylän ja nurmen (siis mullan =D) rajalle. Huomenna pitäis olla vissiin parempi ilmakin, niin saadaan varmaan noi kivihommat loppuun!
Nanne kp 2 yk 3
missäs kaikki on? on niin kovin hiljaista. loma kiireitä vissii?
minulla sen verran, että alamahaa juilii ikävästi, ja olo on kuin pullataikinalla. jotenkin hyvin turvonnut. tuntuu että maha on pinkeä ilmapallo. että eiköhän ne menkat kohtapuoleen tule. rinnatkin aristaa aika paljon.
tulkaahan nyt muutkin kertoilemaan kuulumisianne?! :D
Mutta puntaripäivää siinä vaan ihmettelin että taas meni ohi. Ja varmasti unohdan huomennakin kun aamulla vain kiirehdin töihin. Että näillä mennään.
Tuitu hoi, tuus kertomaan mitä kuuluu!! Oon täällä miettinyt sitä sun tihkuttelua. Uskon kyllä että huolestuttaa. Mutta olen ymmärtänyt että niitä tosiaan voi alussa olla vaikka minkälaisia ilman sen kummempaa syytä. Toivottavasti mielesi alkaa olla jo parempi. Meillä kaikilla tais olla vähän huono viikko tässä... Jokos on esikko palannut kotiin?
Nannella oli menkat alkanu. Pahoittelut. Mutta teillä taitaa olla piha jo mallillaan.. ? Meidän remontti on samassa pistessä kuin ollu viimiset kaks viikkoo. Mut nyt enää viikko töitä ja sit on 2vk lomaa. Reissuja tosin tehdään pari sen aikana mutta viikko ollaan ihan vain kotona. Ihanaa. Mut sit sitä ajattelee, että miksi tuhlaisi lomansa raatamiseen.. Laiska ja saamaton.. :))
Jokos Naanulin mieli on kirkastunut??
Miten mä en muista mitään Susan kuulumisia vaikka hän on ollut ahkerin ja kirjoitellut niitä tänne kiitettävästi. Mä en muista niitä siksi koska olen huono ihminen. Lupaan parantaa tapani! Anteeksi isosti!
ON: Tänään tuli ekat tuhrut. Että taitaa vihdoin tulla ne menkat. Ihan hyvä, pääsispähän uuteen kiertoon. Ärsyttää vaan, jos nää mun kuukautiset ovat muuttuneet tällaisiksi turhutteluiksi näin aluksi. :(
Kävin muuten tänään keräämässä ison läjän mansikoita. Nyt oon säilönyt niitä sormet punaisina. Kivaa!
Eipä muuta ihmettä. Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
- Paaru kp28 vissiin
Juu, huonosti on tullut kirjoiteltua tänne vaikka aikaakin olis ollut. . Eilen oli mulla ainakin hyvä päivä, vaikka olikin perjantai ja 13. päivä :) Kauhean kivoja potilaita ja sain tosi monta positiivista palautetta, se on aina niin mukavaa :)
Omaa napaa: vieläkin harvakseltaan tulee pienen pientä tiputtelua, mutta en usko (toivon) että se olisi vaarallista.. Töissä määritin tiistaina ja perjantaina hcg:n ja aika hyvältä vaikutti, tiistaina se oli 1790 ja perjantaina 5230, eli on enempi kuin tuplaantunut kolmessa vrk:ssa mikä on hyvä. . rv oli tiistaina 5+6 ja pe 6+2, mutta koska tiedän että ovis oli vasta kp 20 tai 21, niin periaatteessa mennään 5 päivää noita lukuja jäljessä. . Vaikuttaa nimittäin toi 5 päivää aika paljon tässä vaiheessa. Että pystyin määrittämään sen hcg:n, niin jouduin kyllä yhdelle työkaverille sitten paljastamaan olevani raskaana, mutta onneksi tämä mies on mun vanha kaveri, oltiin jo ala-asteella samalla luokalla :D ja eipä nuo uutiset noita miehiä tunnu hetkauttavan ;) Mutta tytöt, tiiättekö mitä? mulla alkaa jo housut kiristämään vaikka en oikeasti ole edes mässyttänyt. . apua, kohta joutuu ostamaan jo jotain väljempiä housuja, ja sitten on kyllä vaikeampi peitellä tätä tilaa. . Yhä pohdin, että jos ensi viikon lopussa menisin alkuraskauden ultraan, perjantaina pitäisi olla jo 7+2 tai korjattuna 6+5, jolloin pitäisi näkyä sykekin, jos siellä sellainen on..
Paino on noussut, en voi käsittää sitä, muuta kun sillä, että kohtu on oikeasti jo alkanut kasvaa, koska tosiaan herkuttellutkaan en ole.. Aion ottaa oikean ekstraterveellisen ruokavalion nyt ennen neuvolaa (jota en ole vielä varannut), jotta saisin edes muutaman kilon pois ennen sitä.. Nyt jo paniikissa odotan ensimmäistä tapaamista terkkarin kanssa :/
No, siinäpä oli kuulumisia multa. Harmi, että Paaru sulla jo tuhrutteli, kyllä mä vähän hiljaa toivoin että olisin susta saanut seuraa odotuspuolelle, samoin kuin odotan kaikkia teitä muitakin!!
Susa on joo mallikaasti pitänyt Ellejä pystyssä, kiitos siitä! ja kannustavista sanoistasi.. :)
Nyt täytyy alkaa siivoamaan, mies tulee tänään kotiin ja esikko huomenna illalla.. Palaillaan asiaan siis!!
Tuitu rv 6+2
huh...onhan ollut taas kiireinen päivä. tai herättiin miehen kanssa vasta tossa yhdentoista jälkeen niin tuntuu että meni puolipäivää ihan harakoille :/ mutta hyväähän se tekee nukkuakin. nukkuessa hermo lepää:)
paaru; ikävää että menkat tuli, mutta uuteen kiertoon vain innolla yrittämään :) voi että kun pitikin muistuttaa niistä mansikoista... minulla myös urakka edessä :/ ei niin kovin mieleistä hommaa se. ja mustikatkin pitäisi käydä keräämässä...
Tuitu: ihanaa kuulla että olet iloisemmalla mielellä, kyllä kaikki siitä suttaantuu. ja kun saa vielä miehen ja esikon kotiin niin on seuraa. :)
Mulla inhottavaa juilimista koko ajan alamahassa, mutta ei viitteitäkään menkoista :/ alan olla jo todella kyllästynyt niihin kramppeihin ja rinnatkin tosi arat:( muuta ihmeellistä ei tänne kuulu ja vaakakin unohtui.
Kävin muistaakseni sunnuntaiaamuna vaa' alla ja taas oli tullut +700g eli 90,1 oli nyt. Eli en mä laihdu, se vain pyörii tuossa yheksänkympin tietämillä. Mut eihän se ole ihmekään ettei laihdu, kun ei tee mitään sen eteen. Ihmeellisintä tässä on se, etten ole vielä siinä lähtötilanteessa. Että se 2kg on pysynyt poissa. Noh, en mä vieläkään stressaa. On miten on, mut Elleissä mä roikun! :)
Susa - Toivottavasti voit jo paremmin. Mikäs kp sulla on menossa? Siis jos ei ne menkat ole vielä tulleet, niin pitääkö tässä jo jännittää? ;)Nuo nimileikit on aina hauskimpia. Ei niistä ikinä pääse yhteisymmärrykseen, mutta kivaa on heitellä erilaisia nimiä ilmaan.
Missäs muut tytöt???? On aika hiljainen heinäkuu meillä täällä...
Omas navas ei ihmeitä. Tissit on tosi kipeet, mut silleen kun ennen menkkoja aina. Että niitä tässä odottelen. En kyllä edelleenkään ole perillä noista kp:stäni, kun en muista laskea ja sitten jos lasken niin kohta en enää muista päivää. Mut käsittääkseni niiden pitäs tässä ennen viikonloppua tulla. Paitsi jos taas venyy sinne 33:een kuten pari kiertoa sitten. On kyllä tylsää, kun ei vieläkään oo tärpännyt. Oon jo siitä ihan varma. Kohta siis lähtee jo yk6.. :/ Puol vuotta. Pitkä aika.
Mites kauan Naanuli on yrittänyt? Tuitulla tärppäs kakkosesta ja Nannella on menossa se kakkonen? Niinkö se meni? Susa vielä ihan ekaa kiertoaan.
Anessa! Huhuu!!! Oletko vielä siellä?? Mitä kuuluu? Mones yk menossa??
Nyt on tartuttava taas töihin. Käykäähän kertomassa kuulumisia, niin voi välillä töiden lomassa käydä täällä virkistäytymässä! :)
- Paaru