Mua ällöttää veljeni lestaperhe.
Ollaan niin tekopyhiä, lapset pidetään tynnyrissä, eikä ne tajua oikeasta elämästä mitään.
Sisarusten kanssa ei voida olla tekemisissä, ne kun ei ole lestoja, niistä tarttuu vielä synti lapsiin ja mitä lie. Samanikäiset serkukset eivät edes tunne toisiaan.
Mua vaan niin oksettaa koko lestaporukka. Pitäiskö hakeutua hoitoon fobian vuoksi?
Kommentit (78)
Muutakuin kiertokautta. Lestoilla laaja sukulais- ja kaveripiiri ympäri suomea niin sana kiirii. Siinä vaiheessa kun peto on joutunut vastuuseen.
Eiköhän voisi sanoa, että pikemmin sana ei kiiri, vaan lastenraiskauksia peitellään.
Hyi saatana. Saan todella tehdä töitä, etten oksenna tämän pedolahkon toiminnan takia.
vaietaan ja anteeksiannon saa yhteisössä. Kukaan ei lähde paskaa tonkimaan. Paitsi sossu, poliisi ja syyttäjä.
En tiedä mitä sairasta nautintoa saat tästä keskustelusta kun päähäsi ei uppoo nyt mikään. Edelleen, on todella loukaavaa yleistää että "meilläpäin" raiskataan lapsia. Muista ettet voi turvautua siihen että voit miten tahansa kirjoittaa netissä. Olet täälläkin vastuussa sanoistasi.Yrityksen tai yhteisön kunniaa ei voi loukata. Voin aivan vapaasti sananvapauden nimissä kirjoittaa, että Nokia on paska firma, Hesellä on paska ruoka ja lestat ovat pedofiililahko.
Kukaan ei tule koputtelemaan ovelle, sori vaan.
mutta ei niistä uutisoida jatkuvasti. Kaikki mikä vähääkään liittyy johonkin uskonnolliseen ryhmittymään niin aihe on silloin erittäin herkullinen medialle, ja sinä ole median uhri. Oli negatiivinen aihe mikä tahansa, mutta kun se liittyy uskonnilliseen yhteisöön niin se ylittää aina uutiskynnyksen. Vaikka maailman meno on muutenkin niin paha niin ei siitä irtoa uutisia jotka ihmisiä kiinnostavat. Uskonto ja uskonnollisuus on kaikkinensa yhtä myrkkyä nykyään.
Mä jätän tuon pikkupiipertäjän jutut omaan arvoonsa, kun asiallisesti ei kykene keskustelemaan, ainoastaan uhkaavasti ja agressiivisesti.
Pidä itsestäsi hyvää huolta, niin myös lapsestasi/lapsistasi jos sinulla niitä on. Tuskin ikää kuitenkaan kovinkaan paljoa mittarissa vielä on. Tekstit kertoo sen ;)
vaietaan ja anteeksiannon saa yhteisössä. Kukaan ei lähde paskaa tonkimaan. Paitsi sossu, poliisi ja syyttäjä.
ja tietoni paremmin. Nobel siitä sulle.
Dodii, sinähän näytät tietävän minunkin asiani vaietaan ja anteeksiannon saa yhteisössä. Kukaan ei lähde paskaa tonkimaan. Paitsi sossu, poliisi ja syyttäjä.
ja tietoni paremmin. Nobel siitä sulle.
Kyllä tuo tieto on ihan saatua ja itse luettua :)
"Minnan" tapaus pelkkä jäävuoren huippu ja mietinkin, miten joku voi noin pahasti kilahtaa..? Siksi Koska Yhteisönne On Läpeensä Sairas. Se on vastaus.
ovat sukalaistensa kautta naapureina tekemisissä lestojen kanssa: apinalauma on yleisin kommentti.
Synnytyskone on ruuanlaitossa, pyykkiä laittamassa, siivoamassa, imettämässä tai itkemässä nurkassa. Kaikki 10 lasta juoksevat pihoilla ja kaduilla se nuorin vaippapylly mukanaan.
Aluksi totean että olen vl.
Nämä pedofiilitapaukset ovat niin järkyttäviä ettei sitä pysty edes kuvaamaan.
Sanon sen, ettei minulla ole mitään puolusteltavaa tässä asiassa. Ongelma on todella laaja ja vain murto-osa tapauksista on tullut esiin. Näen että yhteisömme sisällä syyt tähän eivät johdu pelkästään yksilötasolta vaan myös rakenteista joita yhteisössämme vallitsee. Suljettu yhteisö ja vaientamisen kulttuuri aiheuttaa osaltaan tätä. Näen yhtenä suurena tekijänä ja ongelmana sen että vl:t ajattelevat että vain tämän seurakunnan kautta pelastuu ja kaikki muut uskovaiset ovat väärässä uskossa. Tätä asiaa opetetaan lapsille jo pienestä pitäen ja sen ajatuksen pakkosyöttö syöpyy lapselle hyvin varhaisessa vaiheessa. Lapsi oppii aikusten mallien mukaisesti erottelemaan hyvät ja pahat.
Tiiviissä yhteisössä yhteisöllisyys voimistuu ja ainoan oikean opin omiminen voimistaa yhteisön ainutlaatuisuutta. Nähdään herkästi kaikki paha vain muualla, maailman ihmisten keskuudessa.
Yhteisömme oppi perustuu lapsen kaltaiseen uskoon. Ei ole oikeutta pohtia uskonkysymyksiä avoimesti ilman että pohdinta määritellään sielunvihollisen työksi. Näen yhteisön keskuudessa tapahtuvan valtavasti alistamista, hengellisestä väkivallasta puhumattakaan.
Anteeksiannosta on tehty niin merkittävä asia että sillä hoidetaan kaikki mitä eteen tulee. Onneksi nykyään myös terveen järjen käyttö on lisääntynyt.
Suljettu yhteisö on turvapaikka rikoksen tekijöille. Uhrin ainoa keino on ollut "sietää ja antaa anteeksi", mikä on niin sairasta.
Uskon, että laajamittainen hyväksikäyttö yhteisömme sisällä ei ole todellakaan sattumaa, vaan yhteisön rakenteet altistavat myös siihen epätoivoiseen tekoon.
Toinen asia on ehkäisy. Ehkäisemättömyydestä on tehty niin suuri asia että siitä on muodostunut jo uskon mittari. Ehkäisyä pidetään suurena syntinä. Pahoinvointia on paljon ja suurempana asiana käytännössä nähdään se että lapsia synnytetään maailmann kuin että jo olevassa olevista huolehdittaisiin. Monet ovat uupuneet ja lähteneet tästä yhteisöstä lapsiasian vuoksi.
Uskon että Jumala on rakastava, ei sellainen kuin se monesti vanhoillislestadiolaisuudessa ilmenee. Ja vaikka yhteisöön kuulunkin, sitä kaikkea pahuutta ja harhaoppia en tule lapsilleni opettamaan. Yhteisössämme on hyvät puolensa joka siinä kiinni pitää, mutta jotain myös todella sairasta. Se vain näin on.
Mielestäni jokaisen vl:kin olisi hyvä miettiä ja pohtia sitä että mistä tämä valtava hyväksikäyttö on peräisin. En todellakaan usko että yhteisöömme on ajautunut vaan sattumalta sairaita yksilöitä, kyllä syyt ovat syvemmällä.
sanonut eilen televisiossa että " se kaikki mistä meitä on syytetty, on totta". Aika rankka juttu.
Ymmärrän täysin sen miten pahalta tuntuu ulkopuolisista kun vl:t erottelevat ketkä ovat uskovaisia ja ketkä eivät. Kukaan ei voi kiistää eikö tätä toitoteta seuroissa ym. kokoajan. Pienet lapset oppivat sen jo varhaisessa vaiheessa.
Puhutaan uskovaisista (vl:t) ja epäuskoisista (muut).
Muistan itsekin lapsuudestani sen miten kirkkaaksi tämä asia muodostui. Jos naapurin naisella tai lapsella oli korvakorut niin heti ajateltiin (ja sanottiin) ettet ole uskovainen. Tämä sama erottelu on nykyäänkin arkipäivää ja siihen kasvoin itsekin. Olen siitä äärimmäisen pahoillani, mutta mitä minä lapsena ymmärsin. Toimin niin kuin oli opetettu ja pienelle lapsellehan vanhemman sana on totuus.
Olen äärimmäisen kiitollinen etten usko enää niin. Jumalan käsissä on kaikki eikä minun tehtävä ole arvioida kuka on uskovainen kuka ei, oli sitten hiukset värjätty tai ei. Jumalan rakkaus yltää laajemmallekin kuin mitä vl:t yleisesti opettavat. Tätä opetan myös lapsilleni. Rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseä. Emme me voi lähteä missään tapauksessa kyseenalaistamaan toisen ihmisen uskoa.
t.71
moni meistä on saanut tuomion lestadiolaisperheeltään kieltäessään uskonsa. On kärsitty huonosta itsetunnosta ja koettu raskasta syyllisyyttä vuosi toisensa jälkeen. On kuultu, että taivaspaikka on mennyt. Ja kaiken sen kiusanteon jälkeen saamme kuulla millä metodeilla meitä on kiusattu, kuinka mätä tämä lahko on sisältäpäin. Kyllä tulee mieleen, että sairasta porukkaa, sairas uskonlahko ja ONNI siitä ettei itse kuulu enää joukkoon on valtava. Onni siitä, ettei omia lapsia altista tällaiseen on valtava!
Jotenkin niin tuttua oli nimitykset tutkijaa ( Johanna Hurting) kohtaan ja muita insestiasiaa julkisuudessa kommentoineita kohtaan: Heitä on kuvattu muun muassa vääriksi opettajiksi, siionia roskittaviksi, Jumalan valtakunnan vastaista työtä tekeviksi, siionia raateleviksi susiksi tai hyvällä asialla naamioituneiksi saatanan enkeleiksi. Kaleva 7.4.
Kuulostaako terveeltä? Lestadiolais kannanotoissa ja saarnoissa esiintynyttä kielenilmaisua.
Näihin sanoihin varmaan veljenikin puhuttelee epäuskovaisia sisaruksia joiden kanssa ei sovi seurustella.
Täällä on kommentoitu linnaan menosta ja olosta. Nehän (pedot) laitetaan avovankilaan, josta voivat kulkea seuroissa ja kaupungilla. Menettäisivät henkensä linnassa.
Ollaan niin tekopyhiä, lapset pidetään tynnyrissä, eikä ne tajua oikeasta elämästä mitään. Sisarusten kanssa ei voida olla tekemisissä, ne kun ei ole lestoja, niistä tarttuu vielä synti lapsiin ja mitä lie. Samanikäiset serkukset eivät edes tunne toisiaan. Mua vaan niin oksettaa koko lestaporukka. Pitäiskö hakeutua hoitoon fobian vuoksi?
tyttäreni 3 parhaasta kaverista 2 on lestadiolaisia (me emme ole lestadiolaisia), eli taitaa olla vain tuo sinun veljesi jonka mielestä ei-lestadiolaisten kanssa ei voi kaveerata...
Oikeesti! Mä oon ihan täys pakana, mutta ymmärrän silti, että toisille usko on tärkeää, ja tärkeää elää sen mukaan. Keitä te kuvittelette olevane haukkumaan toisten tylin elää?! Katsokaa peiliin pellet!
Oikeesti! Mä oon ihan täys pakana, mutta ymmärrän silti, että toisille usko on tärkeää, ja tärkeää elää sen mukaan. Keitä te kuvittelette olevane haukkumaan toisten tylin elää?! Katsokaa peiliin pellet!
Oltaisko niitä pellejä joilla on lapsuudesta asti kokemusta elää lestaperheessä ja joutuu elämään lestasisatusten kanssa lopun elämää. Jos et tiedä mistä puhutaan kannattaa itsellä katsoa peiliin ja olla hiljaa.
Oltaisko niitä pellejä joilla on lapsuudesta asti kokemusta elää lestaperheessä ja joutuu elämään lestasisatusten kanssa lopun elämää. Jos et tiedä mistä puhutaan kannattaa itsellä katsoa peiliin ja olla hiljaa.
Mutta kuitenkin ainakin suurin osa noista jotka päätään rääpii täällä, niin on ihan perusjuntteja eikä mitään lestoja! Sulla nyt ei ainakaan ole mitään kokemusta ko asiasta.
Kysyn että vieläkö tämän ketjun jälkeen ap tosissaan kysyy että miksi veljen perhe ei ole kanssanne tekemisissä.. Ei pitäisi ihmetellä.
Lestadiolaiset eristyy, ovat huonoja tutustumaan "ulkopuolisiin" yms, ihan sen takia, koska kukaan ei kestä loputonta pilkkaamista.
Ennakkoluuloja on niin paljon ja oletuksia. VL-piireissä asiasta keskustellaan, ihan oikeasti. Jos tietäisin yhdenkään pedon, heti käräyttäisin. En vaan tunne enkä tiedä tutuissanikaan.
Avoimuutta ja avarakatseisuutta tarvittaisiin myös liikkeen ulkopuolella. En minä ainakaan uskalla edes mennä perekerhossa/missään muuallakaan julkisesti kertomaan vakaumuksestani kun pelkään että kaverit kaikkoaa. Tosi juttu, niin raaka on tämä maailma uskovaisia kohtaan nykyään.
Ja joo, sukulaisten kanssa ollaan tekemisissä, oli VL tahi ei. Myös kavereita molemmissa, kaikki kaverit esim harrastuksissa ei tiedä uskostani, enkä koe sen oleva suurin minua määrittävä asia.
VL äiti
Ollaan niin tekopyhiä, lapset pidetään tynnyrissä, eikä ne tajua oikeasta elämästä mitään.
Sisarusten kanssa ei voida olla tekemisissä, ne kun ei ole lestoja, niistä tarttuu vielä synti lapsiin ja mitä lie. Samanikäiset serkukset eivät edes tunne toisiaan.
Mua vaan niin oksettaa koko lestaporukka. Pitäiskö hakeutua hoitoon fobian vuoksi?
Lapsuuteni asuin kunnassa, jossa oli paljon vanhoillislestadiolaisia. Kyllä se eriarvoistuminen tulee myös vanhoillislestadiolaisuudesta, julistatte rauhanyhdistyksellä kaikkien epäuskovaisten joutuvan helvettiin! Hei, kuunnelkaa sananne tarkkaan ja pohtikaa, miksi muut "me epäuskovaiset" tuomitsemme teitä. Opetatte tuota pyhää sanomaa lapsillenne ja KYLLÄ lapsenne puhuvat tällaista kouluissa toisille lapsille. Toimintanne on niin epänormaalia, puhujat puhuvat niin kuvainnollista kieltä pienten lasten sitä kuunnellessa. Lapset eivät ymmärrä sanaakaan tuollaista paatoksellisesta löpinästä. Ja syvälle menee lapsen mieleen, sen tiedän omasta kokemuksesta.
Nyt kun tällaisia kauheuksia tulee ilmi yhä en enemmän niin voitte todellakin odottaa että KOKO YHTEISÖNNE tulee olemaan suurennuslasin alla. Olette suljettu yhteisö suurine perheinenne joka tekee insestitapauksista vielä pahempia.
Eilen uutisoitiin 100 pedofilia tapauksesta, kuinka monella sen voi kertoa kun jokaisen pedon perheessä on vähintään se viisi lasta!
Vakavia ihmisoikeusloukkauksia ei tule piilotella, NÄIN TE OLETTE TEHNEET JA EILEN VASTA JULKISESTI TILANNE TUNNUSTETTIIN. Ja eilisestä lähtien tilanteeseen alettiin puuttumaan vakavasti.
Sinulle VL-äiti.
En ole pätkääkään katkera, tunnen vain yhteisönne niin hyvin oman sukuni kautta, että tiedän anteeksiannonvoiman piilottavan kaiken koska se on sitova.
tiedonantoa, kuinka näitä raiskattuja lapsia tuetaan? Onhan lastensuojelu jo aloittanut erittäin raskaan työnsä ja tutkii nämä lestaperheet?
En voi muuta kuin syvästi halveksua tätä pedolahkoa. Vankilakundien huoriksi vain joka ikinen lestapedoäijä.
Muutakuin kiertokautta. Lestoilla laaja sukulais- ja kaveripiiri ympäri suomea niin sana kiirii. Siinä vaiheessa kun peto on joutunut vastuuseen.