Onko lapsi hemmoteltu jos ostaa sille Sylvanian Families -paketin kerran kuussa?
Lapsi kerää näitä hahmoja. Ovat aika tyyriitä, tiedän. Yksi paketti maksaa helposti 16-26 euroa, talot sun muut kymmeniä euroja. Pienet vauvahahmot ovat halvempia.
Ostan lapselleni yhden tällaisen paketin kerran kuussa. Lapsen kummitäti ihmetteli tätä, että ostetaan noin kalliita, vaikka lapsella ei ole synttäreitä, eikä ole joulua.
Yritin selittää, että hahmot ovat kalliita, ja niitä on ostettava vähitellen. Hän ei oikein ymmärtänyt.
Onko meillä Suomen ainoa lapsi, jolle ostetaan jotain "kallista" (kenen mielestä joku 26 euroa lelusta nyt on kallis) lelusarjaa kerran kuussa yksi paketti??? Ettekö muut tosiaan osta muuten kuin jouluna ja synttäreillä?
Kommentit (3)
tuommoinen hamstraaminen.
Tyylinsä kullakin.
Onko tuolla kummitädillä lapsia ja onko hän varaton? Eikä kaikki muutenkaan perusta kulutuksesta, etenkään lapselle kuluttamisesta (osa näistä hyväksyy paremmin miehensä auton vaihdot ja omat kulut). Varmasti saat kuraa niskaan, mut minä luulen, et oikeasti kuvaamasi tyyli on aika tavallistakin. Tuo Sylvanian Familieshan on samalla oma keräilykohteesi, eikö? Ja mikä vika siinä? Korostat nyt vaan pokkana, et kerätään yhdessä, niin kellä on asiaan mitään nokan koputtamista. Eipä sitä vikaa ole siinäkään, että lapselle pelkästään keräis. Meillä itse olin innoissani duploista, niistä ukkeleista. Niitä aikani keräilin, en enää. Toisissa asioissa yritän olla ns. järkevämpi ja aikuisempi kuluttaja.
Voi olla hemmoteltu tai voi olla olematta. Minusta hemmottelua on se, että lapsen tieltä siloitellaan pois kaikki ikävät asiat ja täytetään kaikki (tai lähes kaikki) lapsen toiveet.