alkuraskaus ja zumba!
eli uskallanko mennä tänään zumbaamaan kun epäilen vahvasti että olem raskaana? teen tesin huomenna, mutta menkat myöhässä yli viikon ja pahoinvointia jonkin verran....olen zumbannut jo jonkin aikaa mutta mitähän pikkuinen pittä lantion helumisesta alkuvaiheessa? olsi n. viikko 6 meneillään
Kommentit (15)
Sama kokemus mulla 13:n kanssa liikunnasta alkuraskauden aikana..muka vittu tekee raskaudelle hyvää ja "kroppa kyllä ilmottaa"..joo ilmoittihan se että nyt pettää kohdunkaula, kuten mulle kävi. Seuraavan raskauden aikana en enään vedä salitreenejä, hiihdä kympin lenkkejä..rauhallinen kävely saa piisata sen ajan.
Olen viikolla 20 ja olen käynyt vieläkin zumbassa. Teen yksinkertaisemmin enkä hypi niin paljoa, mutta ihan hyvin siellä on voinut käydä. Tietysti jokainen ihminen on erilainen, kaikille ei välttämättä sovi, mutta jos on ennenkin liikkunut niin en usko että keskenmeno olisi pelkästä zumbasta kiinni etenkään alkuvaiheessa. Alun keskenmenolle on varmasti ollut joku muu aiheuttaja, olisi mennyt kesken vaikka zumbassa ei olisi käynytkään.
Ei kannata ainakaan ihan hulluna hytkyä, jos nyt ylipäätään pystyy zumbailemaan. Itselläni oli ongelmana jatkuva pissahätä alkuraskaudessa, niin zumbailu ei oikein sujunut. Ja aika pian alkoikin niin kauhea pahoinvointi, että liikunta rajoittui kylppäriin hoipertelemiseen. Pääsääntö kai olisi, että kohtuus kaikessa ;)
Kesken ne teidän raskaudet olisivat voineet mennä joka tapauksessa. Minullakin eka meni kesken, toinen on jatkunut normaalisti yli puolenvälin vaikka liikun paljon.
Mutta ei, kääriytykää pumpuliin ja vetäkää jesarilla reidet yhteen ettei vaan satu mitään :).
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:23"]
Ei kannata ainakaan ihan hulluna hytkyä, jos nyt ylipäätään pystyy zumbailemaan. Itselläni oli ongelmana jatkuva pissahätä alkuraskaudessa, niin zumbailu ei oikein sujunut. Ja aika pian alkoikin niin kauhea pahoinvointi, että liikunta rajoittui kylppäriin hoipertelemiseen. Pääsääntö kai olisi, että kohtuus kaikessa ;)
[/quote]
Alkuvaiheessa meni muutamia viikkoja niin että mun piti lähteä vessaan kesken tunnin :D Piti valita paikka oven läheltä niin pääsee äkkiä takaisin jatkamaan.
Voi jee. Et voi, kannattaa jäädä kotiin ja maata kunnes vauva syntyy. Siis jos ylipäänsä olet raskaana...
Sikiö voi pudota mätkähtää lattiaan, jos villisti pyörität lantiota. Jää kotiin, ja jalat tiukasti yhteen.
Epäilen, että olet saanut jo aivosoluksi menemään epäjärjestykseen zumbaamisesta.
ole muuta tekemistä kuin vinoilla? juuri tuollaisia kommentteja en tosiaan kaipaa ja ikävää kun pitää mennä ilkeilyyn kun joku kysyy aitoa mielipidettä mieltä askartavaan kysymykseen....
Liikunta on hyväksi myös raskausaikana. Eri asia on sitten myöhemmillä raskausviikoilla riippuen liikunnasta ja omasta jaksamisesta.
ole muuta tekemistä kuin vinoilla? juuri tuollaisia kommentteja en tosiaan kaipaa ja ikävää kun pitää mennä ilkeilyyn kun joku kysyy aitoa mielipidettä mieltä askartavaan kysymykseen....
Ihminen, joka harrastaa zumbaa, tarvitsee toisen ihmisen mielipiteen joka asiaan.
viikoilla 9+ ja vastaus oli, että voi hyvin käydä,
mutta ehkä niitä lantion pyörityksiä ei tarvisin ihan kybällä tehdä...
Mutta totesi myös, että kyllä kroppa yleensä ilmoitelee, jos jokin ei ole hyväksi.
Joten hyvää zumbaa :)
Itsekin aion vielä käydä, vaikka viikkoja nyt 10+
normaalissa elämässä raskaana ollessa, jos kaikesta pitää olla huolissaan ja kysyä voiko tehdä, voiko syödä? Millä tavalla ap oikesti ajatteli zumbaamisen haittaavan 2 millistä solurypästä?
Jos odottaa ensimmäistä, kaikenlaisia ajatuksia tulee mieleen. Ei se tee tulevasta raskausajasta mitenkään supervarovaista, jos ekalla viikolla on mielessä kaikenlaisia kummallisia kysymyksiä.
Toivottavasti ap on raskaana. Ja joo, zumbata voi niin kauan kuin hyvältä tuntuu. :)
Vanha keskustelu tuli vastaav aihetta googlettaessani.
Tästä on hyvin ristiriitaista tietoa. Itse olin edellisessä raskaudessani sitä mieltä että zumba ok ja menin ja zumbasin sieluni kyllyydestä (rv9). Seuraavana päivänä alkoi pieni vuoto ja 4 pvää myöhemmin meni kesken.
Kukaanhan ei saa koskaan tietää miksi meni kesken mutta sinne jäi rakas harrastus. Nyt samoilla viikoilla raskaana ja etsiskelen jotain muuta yhtä suurta mielihyvää tuottavaa harrastusta. Neuvolaterkkarikin kehotti olla zumbaamatta.