Nyt pääsee itku vaa'an takia. :(
Olen 166 cm ja painan 65 kiloa. Tai siis painoin. Haluisin pudottaa 3-4 kiloa painoa kesäksi ja aloitin jo joulusta kuntokuurin. Syön siis entiseen malliin, siis terveellisesti ja lautasmallin mukaan, mutta harrastan kovaa liikuntaa noin 6 tuntia viikossa, joskus enemmänkin + tietysti hyötyliikunta. Olen hiihtänyt, zumbannut, käynyt kuntosalilla, juossut, pelannut sulkapallo jne. jne. Olin jo ennestään aika urheilullinen, mutta olen lisännyt liikuntaa aika lailla.
En ole käynyt vaa'alla viikkoihin, vaatekoko on pysynyt kutakuinkin entisessä 38 koossa, kun olen uusia vaatteita ostanut.
No nyt sitten menin vaa'alle ja tulos: painan 67,9 kg. VOI ITKU!! :((((
Joo, tiedän, ettei liikunta laihduta, mutta ei kai lihoakaan pitäisi, jos ei syö enempää ku ennen. :((((
Kommentit (21)
jos kerran mahdut kokoon 38. mä olen 163/58 ja käytän kokoa 40, nyt tosin nuo 40 housut on käymässä isoiksi, kun olen laihtunut 13kg. Enempää en varmaan laihdu, mutta olen siltä väliltä että 38 on vähän tiukka ja 40 isohko.
Ja liikunta kerää lihaksiin nestettä, joten se voi olla että jos lopetat liikunnan, painosi putoaa.
ja jossain Suomessa valmistetuissa vaatteissa jopa 36. (Tosin ranskalaisissa vaatteissa pitää olla koko 40, mutta siellä taitaa ollakin eri koot ku meillä.)
Ihmiset sanoo mua usein hoikaksi, vaikka omasta mielestäni olen normaalipainon ylärajoilla, ainakin siis vaa'an mukaan.
Sinänsä en näytä pulskalta, mutta olen pitänyt itselleni henkisenä rajana tuota 65:ttä kiloa ja siksi yritänkin laihduttaa.
Olen itsekin miettinyt, että tuokohan tuo neste lisää noita kiloja. Mulla on nimittäin lihakset just nyt eilsen parituntisen jumpan takia aika jumissa... oispa näin... ap.
Siksi esim. kovan punttitreenin jälkeisenä päivänä voi olla paino kohonnut.
Ja voi olla myös että menet miinuskaloreilla, elimistö pitää tiukasti kiinni siitä mitä saa, koska kulutus on kova.
Oletko ottanyt mittoja mittanauhalla? Voi olla että vyötäröltäsi on silti kadonnut senttejä. Voisit kokeilla myös jättää hiilareita vähemmälle (leipä, peruna, pasta) ja lisätä proteiinia ja kasviksia, mutta pidä huoli myös rasvan saannista esim. ruokalusikallinen oliiviöljyä päivässä.
paino voi heitellä muutaman kilon, jos olet mitannut tuon 65 kg aamulla pikkuhousuissa vessakäynnin jälkeen ja nykyisen painon päivällä kaikki vaatteet päällä, niin ero on suuri...
mittanauhalla, ei juuri muutosta. Mitä nyt reisi on paksumpi kuin ennen, johtuen varmaan kovasta treenistä. :/
Hiilareiden vähentäminen varmaan auttaisi, olen hillitön leivän, tosin ruisleivän, ystävä. Mutta mikä neuvoksi siihen, kun jos vähennän hiilareita, niin iskee mieletön makeanhimo? Ei auta hedelmät eikä semmoiset, vaan sokeria tai vaaleaa vehnäpullaa on silloin saatava.
kamppailen melko samojen ongelmien kanssa, siihen kuudenkympin pintaan olisi hyvä päästä :). Olen ollut nyt vuoden alusta ilman leipää, sokeria ym. jauhotuotteita. Leipä oli mullekin se kovin pala, mutta yllättävän nopeasti siihen tottuu, ettei sitä syö.
Olen syönyt GoFatGo:n mukaan, eli aamulla puuro ja raejuustoa, lounaaksi lihaa/kalaa ja kasviksia, välipalaksi rahka ja marjoja, illallinen sama kuin lounas, iltapalaksi rahkaa. Säännölliset ateriavälit helpottavat. Jos ihan älytön makeanhimo iskee, niin esim. proteiinipatukka auttaa. Enää ei tee niitäkään mieli. Tosin mullakaan ei paino ole oikeastaan tippunut viikkoihin, junnaa vain paikallaan mutta en ole jaksanut siitä stressata. Mun pitäis päästä tekemään enemmän aerobista lenkkiä, niin ehkä lähtis taas laskuun. Nyt ei ole oikein aika riittänyt siihen, vaan olen keskittynyt enemmän lihaspuoleen.
T. kutonen :)
Ehkä mä rupean tosiaan kokeilemaan tuota hiilareiden vähentämistä ihan kunnolla. Ja tuolla suosittelemallasi ateriasysteemillä.
Proteiinipatukoita pitäisi varmaan varata makeannälän varalle. JOtenkin olen ehkä turhaankin varonut niitä, kun niissä on aika paljon kuitenkin kaloreita.
ap.
nuo GFG-ohjeet, onhan niitä paljon parjattukin, mutta mulla toimii hyvin. Jos ihan tarkkaan haluat noudattaa, niin niissä on tarkat määrät mitä saa syödä, eli puntari kehiin. Mutta periaate on tuo mitä kerroin.
Ongelma oli se, että mulla tuli jossain vaiheessa ihan vetämätön olo, koska treenasin myös kovaa, ja tuolla ruokamäärällä energia ei vain riittänyt. Varsinkin jos kovia aerobisia harjoituksia tekee, niin ei vain välttämättä jaksa. Illallisella on jonkin verran hiilaria sallittu, olikohan 45 g pastaa/riisiä tai 190 g perunaa (siis raaka/kuivapaino).
Ainakin vyötärö kapeni mulla silmissä, kun kaikki pöhö lähti pois :).
Googletin jo, mistä on kyse. Tarkkoja ohjeita ei kyllä löytynyt, mutta voisi kehitellä jotain sen suuntaista. Tutuissa on fitness urheilija, ehkä häneltä saa vinkkiä...
- Punnitsit itsesi hetkenä jolloin painoit normaalia enemmän (neste, suolisto täynnä, kuukautiset, kova treeni kerännyt nestettä)
- Olet kovalla treenillä kasvattanut lihaksia
- Olen kuitenkin huomaamattasi syönyt hiukan enemmän. Olet normaalipainoinen ja tottunut terveellisiin ruokailutapoihin. Elimistösi pyytää lisää ruokaa, kun kulutus kasvaa.
Mutta jatka samaan malliin, punnitse aina samaan aikaan päivästä ja jos painossa ei tapahtdu muutosta, kokeile hiilihydraattien vähentämistä.
Ja muista iloita liikunnan tuomasta hyödystä keholle ja mielelle!
tasan tarkkaan, mistä tässä on kyse, tuo on nimenomaan fitness-dieetti.
T. Kutonen/ysi/jotain :D
alussa alkaa taas GFG-haaste, jos jaksat siihen asti odotella. Mutta kysy ihmeessä tutultasti vinkkejä.
Kutonen/ysi
olen 166,5cm pitkä ja jo laihduttanut 12 kg, nyt painuu häilyy just punnitusajankohdan mukaan 66,9-67,9kg ja alas olisi tarkoitus mennä ainakin 5 kg. Paino käväisi jo kerran 65,jotain ja tuntui mahtavalta, mutta pomppasi 2 kg ylöspäin viikoiksi. On tämä vaikeaa.
Olen oppinut pikkuhiljaa, kun painonpudotus hidastuu mitä alemmas kilot menee, että niin vaan syön jatkuvasti enemmän kuin luulen. Olen juuri pähkäilemässä, että edelleen leivän määrää pitää vähentää, vaikka se tuntuu ihan viimeiseltä herkulta. Olen tosin myös varmaan ap:tä vanhempi, yli 40v.
Lääkäri kivasti totesikin viimeisen muksun jälkeen jälkitarkastuksessa (kun vielä 30v kuulin, että iän myötä paino nousee itsekseen puoli kg vuodessa) että, jos ei vähennä syömistä, niin 40v se nousee jo kilon vuodessa automaattisesti.
Kivakiva. On toki poikkeuksia, jotka pysyvät hoikkina asiaa miettimättä, mutta minä en heihin kuulu.
Vaaka näytti mulla eilen 81.4 eikä itketä yhtään :)
Läski tekee onnelliseksi.
Mun ihana mies ja lapset tekee mut onnelliseksi. Mutta vaaka ei saa minua itsekään ;)
Mun ihana mies ja lapset tekee mut onnelliseksi. Mutta vaaka ei saa minua itsekään ;)
ruokavalio se on se mikä laihduttaa, ei liikunta! Liikunta auttaa painonhallinnassa mutta se ei laihduta yksinään, päinvastoin, se kasvattaa ruokahalua ja sitten siinä voi juuri käydä niin että lihoo. Mutta ap, mä olin vielä alkuvuodesta samoissa mitoissa 165/66, nyt olen 165/58. Miten? Nutraamalla!! Kilot tippuu kohisten! Olen aina viikon nutrannut, sitten pitänyt taukoa, sitten taas jonkun viikon nutrannut, sitten taas pitänyt taukoa. Tällä tyylillä olen siis 8kg tämän vuoden puolella tiputtanut. Ja toki näiden "taukojen" aikana katsonut sitten mitä syö, ei mitään herkutteluja, vaan terveellistä normaalia ruokaa.
Turha sitä on itkeä vaa'alla jos syö samaan malliin kuin ennenkin. Ei se liikunta tosiaan niin paljon laihduta tai paljon saat liikkua jos haluat laihtua samalla ruokamäärällä.
Ehdithän sinä kesään asti pudottaa vaikka 8-10 kiloa ihan helposti.
En varsinaisesti laihduta, mutta jätin karkit ja muut herkut pois muutama viikko sitten kokonaan. Rasvaisia pikaruokia, pitsoja, sipsejä yms. en ole syönyt muutenkaan. Terveellistä ruokaa, paljon kasviksia ym. Silti paino vaan noussut kilolla... Masentavaa:(