Mitä tarkoittaa sanonta rusinat pullasta?
Meillä on miehen kanssa tästä vähän erimielisyyksiä. Mies on sitä mieltä, että sanonta tarkoittaa sitä, että kivasta asiasta tehdään vielä kivempi jättämällä ikävät sivuseikat pois, elikkäs pullasta (joka on hyvää) ronkitaan (pahat) rusinat pois.
Mä taas oon sitä mieltä, että se tarkoittaa että pullasta ronkitaan just ne hyvät, eli rusinat itselle. Eli jostain asiasta nautitaan valikoiden, ottaen vain ne kivoimmat asiat.
Äh, vaikea selittää, mutta siis kumpi meistä on oikeassa?
Kommentit (8)
siinä sanonnassa oletetaan että tykkää rusinoista :)
eli tän tulkinnan mukaan sinä
vanha sanonta ja ennen rusinat siinä pullassa oli sitä suurinta herkkua, ei ollut kunnon pullaa jos ei ollut rusinoita!! Eli todellakin tarkoittaa viedään parhaat palat :)
Tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "kuoria kermat päältä".
Tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "kuoria kermat päältä".
mehän ollaan itse asiassa samaa mieltä miehen kanssa siitä, mitä sanonnalla tarkoitetaan muuten, mutta tuosta pulla-asiasta eri mieltä. Eli siis sanonnan tarkoitus on molempien päässä sama, mutta mies ei voi käsittää, miten ne rusinat voi olla se paras kun sen mielestä rusinat on vaan niin pahoja.
ap *kiittää*
Alunperin rusinat lisättiin pullaan koska sinne tippu russakoita sekaan oli vaikea poistaa russakat kun lähti kallista taikinaa mukaan,mutta rusinat näytti samalta kuin russakat!
Mutta mä olen silti samaa mieltä sun miehen kanssa :D