Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen kanta ydinvoimaan

Vierailija
06.04.2011 |

on mikä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ihan varmasti tietää!

Vierailija
2/11 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa eniten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa eniten

mä oon nyt kerännyt tietoa kokoomuksesta, ja ihmettelen vaan syvästi kuka sitä muu voi äänestää, kuin tooodella itsekäs multimiljonääri?!??!?!??

- vihainen ap

Vierailija
4/11 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katainen sanoi, että jos pitää valita ostetaanko ydinsähköä Venäjältä vai tehdäänkö se itse hän valitsee että itse.

Ryssältä sähkön osto on kyllä pään panemista pensaaseen.

Vierailija
5/11 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen kuva,että he ovat hyvinkin ydinvoimamyönteisiä.(olisivat halunneet antaa fortumille kolmannen luvan jo nyt tänä vuonna kun kaksi uutta ydinvoimalupaa myönnettiin.

Katainen kuitenkin sanoi nyt jossain haastattelussa, että hänen kantansa on se, että vanhentuvien, käytöstä poistuvien voimaloiden (poistuvat siis aikanaan käytöstä automaattomisesti.) energiamäärän tuottamiseksi pitää antaa uudet rakennusluvat/uusintaluvat.

Vierailija
6/11 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse aika tavalla ympäristöystävällinen ihminen ja siitä huolimatta olen kyllä kokoomuksen / Kataisen kanssa ihan samoilla linjoilla. Ihan vaan viherpiipertäjien toiveet pelkästä tuulivoimasta tai aurinkovoimasta eivät ole käyttökelpoisia tämmöisen elintason ylläpitämiseksi. Niin kauan kun suomalaiset eivät ole valmiita tinkimään elintasostaan ja vähentämään energiantarvettaan oleellisesti, niin niin kauan tarvitsemme ydinvoimaa. Tällä hetkellä tilanne on sellainen, että me ostamme Venäjältä Sosnovyi Borin ydinvoimalakompleksista yhden kokonaisen reaktorin sähköt Suomeen. Jos on yhtään tutustunut niiden tunnetusti epäluotettaviin reaktoreihin (samaa mallia kuin Tshernobylissä onnettumuudessa olleen), niin tajuaa, että niin kauan kuin sellaista sähköä ostetaan Suomeen, niin on todella edesvastuuttomalla pohjalla Suomen sähkönsaanti. Monet, esim. ruotsalaiset ovat todenneet, että tuollaista voimalaitosta ei saisi olla, mutta ensimmäinenkin eli vanhin reaktori tulee jylläämään ainakin 2018 asti. Tuonne on matkaa Suomesta tosi lyhyt matka - paljon lyhyempi kuin moneen kolkkaan Suomen omista ydinvoimaloista.

Mielestäni niin kauan kun Suomi ostaa tuollaisesta tikittävästä pommista ydinvoimaa, niin on ihan kukkahattutätien hommaa jutella jostain Suomen oman energiantuotannon korvaamisesta jollain tuulivoimalla. Jotta ydinvoimasta päästäisiin näillä leveysasteilla eroon, niin elintasoakin pitäisi osata laskea.

Vierailija
7/11 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vain yrittää luottaa, että kuitenkin suuri osa kansasta osaa ajatella vähän pidemmälle kuin vaalilauseiden lukeminen.

Että vähän mietittäisiin, onko vaalilupaukset ja teemat sellaisia, joita on edes nykyisellä elintasolla mahdollista toteuttaa.

Kaikkihan nyt haluaisi saada energiaa llman, että luontoa tarvitsee kuluttaa tai saada paljon palveluja muttei maksaa veroja. Tai jopa maata kotona tukien varassa ja kuvitella, että valtiolla vaan ikuisesti riittää varat kaikkien elättämiseen.

Kuitenkin jos nyt hetkeksi edes pysähtyy miettimään, niin normaalilla järjellä varustettuna pitäisi ymmärtää, että kaikkea ei vaan voi saada.

Vierailija
8/11 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa eniten

mä oon nyt kerännyt tietoa kokoomuksesta, ja ihmettelen vaan syvästi kuka sitä muu voi äänestää, kuin tooodella itsekäs multimiljonääri?!??!?!??

- vihainen ap

niin? Suomen teollisuus tarvitsee mahdollisimman halpaa sähköä.

Mistä lähtien työnteko on ollut "itsekkäitten multimiljonäärien" yksinoikeus. Noita työpaikkoja ei katsos ole täällä kauaa jos teollisuuden toimintaedellytyksiä ei turvata.

Vierailija
9/11 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkarithan luovat kokoajan näitä työpaikkoja suom...eikun maahanmuuttajille, tekeväthän he työtä paljon pienemmällä palkalla (niinkuin suomalaiset eivät itsekin haluaisi tehdä töitä, vai?)

Suomessa teollisuus tarvitsee halpaa...työvoimaa...vai sähköä ? Päättäkää jo :)

Ei kokkareille, ovat sotkeneet suomea jo ihan riittävästi.

Vierailija
10/11 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa eniten

Teollisuus haluaa ydinvoimaa ja halpaa sähköä kaikesta muusta piittaamatta. Kokoomus ajaa teollisuuden asiaa tässä asiassa.

Vierailija
11/11 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaa eniten

Teollisuus haluaa ydinvoimaa ja halpaa sähköä kaikesta muusta piittaamatta. Kokoomus ajaa teollisuuden asiaa tässä asiassa.

"halpaa sähköä kaikesta muusta piittaamatta"

Myöskin tavallisten kansalaisten turvallisuudesta piittaamatta?

Halutaanko tänne pohjolaan myöskin samanlaista "halpaa" sähköä, kuin siellä Japanissa?

Ei kiitos, ei kokoomukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan