Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmä kysymys kierukasta:

Vierailija
06.04.2011 |

tai useampi:

- voiko synnyttämätön/lapseton saada kierukkaa?

- sattuuko kierukan laittaminen?

- mitä se maksaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin kai ei voinut saada. Ei tunnu mukavalta, muttei nyt hirvittävästi satukaan. Maksaa n. 150 €.

Vierailija
2/7 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai useampi:

- voiko synnyttämätön/lapseton saada kierukkaa?

- sattuuko kierukan laittaminen?

- mitä se maksaa?

Synnyttämätönkin voi saada, mutta riippuu lääkäristä, jotkut ei haluu laittaa sitä muille kuin synnyttäneille.

Laittaminen sattuu joillakin, joillakin ei. Mulla on laitettu kaksi kertaa, ei sattunut kummallakaan kerralla. Olen kuitenkin kuullut juttuja aivan tajuttomastakin kivusta.

Hinta riippuu siitä, onko kyseessä hormonikierukka vai kuparikierukka. Ainakin aiemmin hormonikierukasta saattoi saada kelakorvausta, jos oli määrätty kuukautisvaivoihin. En tiedä onko nykyäänkin näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kooltaan pienempi. Kannattaa ehkäisyhoitajalta kysyä on mahdollista saada. Varmaan yksityisellä puolella ainakin saa.

Meidän kunta tarjoaa kuparikierukan ilmaiseksi synnyttäneille. Hormonihierukka olisi maksanut muistaakseni 80e.

Ei sattunut minulla. Voi olla että johtuu tuosta synnytyksestä. :)

Vierailija
4/7 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämätön/lapseton voi saada kierukan.

Itse olen yhden lapsen tehnyt ja se sattui ihan hirveästi vaikka oma kipukynnys on todella korkea. Olen myös kuullut että synnyttämättömälle ihmiselle se sattuu vielä enemmän koska kohdun suu ei ole avautunut siis ja se kierukka kun sinne ährätään.

Paikkakunnittain vaihtelee. Joissakin paikoissa ensimmäinen kierukka on ilmainen. Pohjois-Karjalassa (täällä siis) maksaa myös se ensimmäinen ja mitähän tuo olisi ollut 160e paikkeilla

Vierailija
5/7 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin hormonikierukka jokin aika sitten. Mitä sitä kiertelemään, se asentaminen sattui aivan sairaasti. Krampit kesti pari päivää ja sen jälkeen en ole tuntenut koko kapistusta lainkaan. Vuodotkin jäivät kokonaan pois. Suosittelen.

Vierailija
6/7 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sattunut ollenkaan laittaminen.

Kaks päivää oi vuotoja asennuksen jälkeen, nyt ei oo näkynyt.

Niitä tiputteluja odotellessa

Vierailija
7/7 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sattunut ollenkaan laittaminen. Kaks päivää oi vuotoja asennuksen jälkeen, nyt ei oo näkynyt. Niitä tiputteluja odotellessa

niin saa Kelan kautta hinta tipahtaa satkuun.