Lomista ja matkoista
Miten uskallatte varata lomamatkaa jo vaikka syyskuulle, kun ei vuosilomastakaan tiedä? Tai ensi talveksi.
Meillä ei tiedä vielä kesälomaakaan.
Kuinka ajoissa työpaikoissa voi lomat varata ja myönnetään?
Kommentit (7)
Mutta käytännössä meillä saa loman silloin kun haluaa. Eli esimieheltä voi etukäteen kysyä, saako loman tiettyyn aikaan ja varata matkan.
vuosilomani ajankohdan tiedän ja siitä voi mun työpaikassa aina neuvotella, se on ihan mun ja esimieheni kanssa sovittavissa oleva juttu. Ihan yksinkertaista näin :)
esimieheltä, mutta muina ajankohtina uskallan. Silti kysyn yleensä etukäteen, ettei sitten tarvitse miettiä saako lomaa vai ei. Ja meillä vuorotellaan syysloma ja hiihtolomaviikkoja eli ei niitä joka vuosi saa vapaaksi.
Kesälomalle en uskalla varata mitään, se on aina aikamoista säätöä milloin kukakin saa lomansa.
Opettajan työssä on puolensa. Ja jos ottaa loman kouluaikana niin saa ottaa virkavapaata.
ennenkuin lomista päätetään. Myöhään syksyllä tai talvella loman sa suht helposti, kun ei ole kiivas loma-aika. Mulle tulee plajon ylitöitä, jotka pidän vapaana. Jos sanon töissä haluavani vaikka marraskuussa viikon loman, niin se ei ole ongelma. Jouluaika vois olla. Mulla oli viime jouluna pitkä vapaa, ja olin lähdössä toiselle puolelle palloa. Joten mun piti pyytää isommalta pomolta lupa tai lupaus lomasta jo kesällä.
Opettajan työssä on puolensa. Ja jos ottaa loman kouluaikana niin saa ottaa virkavapaata.
vuodelle jo aina vuoden alussa ja yleensä ne menee niin lomittain ja limittäin, että kaikki saaa pitää lomansa miten haluaa.