Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistojen ja vastaavien kirjatentit

Vierailija
06.04.2011 |

Hei yliopistossa tai muissa korkeakouluissa opiskelevat/opiskelleet. Luetteko kunnolla kirjatenttien kirjat läpi kerran tai useasti, vai oletteko pärjänneet silmäilyllä? Jos siis tavoitteena ei ole paras mahdollinen arvosana.

Itse olen tehnyt molempia ja onnistunut sekä epäonnistunut molemmilla tavoilla. Nyt olisi taas kova tentti tulossa, enkä millään ehdi lukea kirjoja kunnolla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosana on ollut 3, eli aina kannattaa kokeilla! Ja läheskään aina en lue kunnolla.

Vierailija
2/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi skippailen infobokseja, esimerkkitapauksia jne. Teen muistiinpanot lukiessa ja kertaan niistä ennen tenttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele erottamaan oleellinen epäolennaisesta. Jos tajuat asian muutenkin, niin älä lue esimerkkejä. Tee muistiinpanoja ja kertaa niistä. Alleviivaaminrn hidastaa lukemista ja asian omaksumista.

Vierailija
4/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Helsingin kauppakorkeakoulussa silmäily ei riitä.. onneks! oiski älytöntä sellanen. Meillä nimittäin kysytään todella pikkutarkkoja kyssäreitä ja jos ei oo opetellu kannesta kanteen niin aika heikoilla on... läpi voi päästä esim johtamisen kursseilla, mutta esim. yritysjuridiikassa ei pääse ees läpi ellei oo kunnolla päntännu. Mielestäni helpompi on suorittaa ihan luentokuulustelu+tentti menetelmällä..... En tiiä sit hömppätieteistä ;)

Vierailija
5/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan, arvosana on ollut 5.

Numeroita 2-5 olen saanut sillä, että olen perehtynyt sisällysluetteloon, silmäillyt wikipediasta sunnittaisen kuvauksen asiasta ja sit lukenut sisälyysluettelon perusteella tärpin tai kaksi.

Vierailija
6/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan Helsingin kauppakorkeakoulussa silmäily ei riitä.. onneks! oiski älytöntä sellanen. Meillä nimittäin kysytään todella pikkutarkkoja kyssäreitä ja jos ei oo opetellu kannesta kanteen niin aika heikoilla on... läpi voi päästä esim johtamisen kursseilla, mutta esim. yritysjuridiikassa ei pääse ees läpi ellei oo kunnolla päntännu. Mielestäni helpompi on suorittaa ihan luentokuulustelu+tentti menetelmällä..... En tiiä sit hömppätieteistä ;)

Missä sivistys?

Vierailija
7/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteissä on eroja, toki lääkiksessä tai oikiksessa tarvii osata pikku yksityiskohdat.

Itse tentin lähinnä viestinnän ja mediatutkimuksen kirjallisuutta.

ap

Vierailija
8/8 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikka, lääketiede yms eivät ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän