Paljonko teidän lapset saa pelata?
Esim. päivässä tai viikossa? Meillä lapset 6v. ja kohta 5 v. ja peliaikaa kummallakin 3 h viikossa. Onko mielestänne sopiva?
Kommentit (27)
Ja wiin hyppely liikunta pelejä niin paljon kuin haluaa. Tyttö pelaakin wiitä vain jos ei ole kaveria tai muuta tekemistä. Ei edes kerran viikossa. Gosu on nyt koukuttanut, sitä menee tuo 1h/vrk.
Ja wiin hyppely liikunta pelejä niin paljon kuin haluaa. Tyttö pelaakin wiitä vain jos ei ole kaveria tai muuta tekemistä. Ei edes kerran viikossa. Gosu on nyt koukuttanut, sitä menee tuo 1h/vrk.
t.2
Meillä on ennemminkin ruutuaika lapsilla eli yleensä max 1-1,5 tuntia päivässä, voivat joko pelata tai katsoa tv:tä. Yleensä katsovat aamulla jotain vähän aikaa ja sitten iltapäivällä Tv 2:n lastenohjelmat. Näiden sijasta voivat sitten pelata max 45 min. kerrallaan. Joka päivä eivät tosin saa pelata, ehkä noin 3 kertaa viikossa pelaavat lastenohjelmien sijaan. Ja toki välillä on päiviä jolloin ei katsota / pelata yhtään mitään. Lapset kotihoidossa ja ikää muksuilla 4 v. ja 6 v. Pienempi tosin pelaa varsin harvoin.
itse olen sitä mieltä ettei alle kouluikäisellä ole tarve vielä pelata yhtikäs mitään.
Johtuune ihan kun joudun sivusta katteleen kuinka tuttu poika kärsii kun saa pelata mitä vaan ja kuinka paljon vaan :(
Meillä ei vielä 10veekään pelaa mitään, joskustitsikalla on, mutta lukee uutisia, katselee muuta asiaa, ihan joskus pelaa älypäätä ja 5vee ei pelaile mitään, enkä aio edes ehdottaa on meillä muutakin tekemistä.
Konsoli kyllä löytyy.
Esim. päivässä tai viikossa? Meillä lapset 6v. ja kohta 5 v. ja peliaikaa kummallakin 3 h viikossa. Onko mielestänne sopiva?
Sitä mitä rajoitetaan siihen tulee himo. En ole koskaan rajoittanut, sen sijaan mahdollisuuden leikkeihin ja harrastuksiin tarjonnut paljon. Nyt yläkoululainen, eikä ole ollut koskaan mitään ongelmia asian suhteen.
meillä lapset saa pelata viikonloppuisin ja yleensä silloin pelailevat n.1-2h päivä lapset 7 ja 4
tai jos joskus pelataan kaikki yhdessä (esim. tanssimatto ym.) niin se on sitten ekstraa.
En näe MITÄÄN syytä, miksi ekaluokkalaisen pitäisi saada pelata tuntikausia.
myökkii pellaillaa nuita pelillöitä, on se tuo Olivetti Xana leso laite!
Meillä lapset 5 v ja kohta 2 v.
Pleikalla meillä ei pelata ollenkaan, oottaa kaapissa vielä, että tuosta kasvavat. Tietokoneella pelaa tai muuten vain surffaa Pikku kakkosen sivuilla n. kerran kahdessa viikossa tunnin.
Iskän kännyllä tai omalla pelaa pikku hetkiä muutamia kertoja viikossa. Esim vartin.
Meillä lapset 5 v ja kohta 2 v.
Pleikalla meillä ei pelata ollenkaan, oottaa kaapissa vielä, että tuosta kasvavat. Tietokoneella pelaa tai muuten vain surffaa Pikku kakkosen sivuilla n. kerran kahdessa viikossa tunnin.
Iskän kännyllä tai omalla pelaa pikku hetkiä muutamia kertoja viikossa. Esim vartin.
2 v ei vielä mitään.
Tuntuu olevan yhtä monenlaista käytäntöä kuin perhettäkin. Meillä lapset ja kaverit pelaisivat varmaan tuntitolkulla joka päivä jos olisi lupa. Tässä vanhempana sitten miettii sitä sopivaa määrää.
ap
Meillä ei ole ollut tarvetta määritellä peliaikoja, mutta max pari kertaa (yleensä ehkä kerran) viikossa eskarilainen pelailee, 0,5-1 tuntia kerrallaan. 5-vuotias ei ole kovin kiinnostunut, saattaa kerran kahdessa viikossa pelata puolen tuntia.
Pleikka, Xbox, tietsikka, puhelin, käsikonsolit yms.
Vaikuttaako sukupuoli jotenkin innokkuuteen pelata? Meillä poikia molemmat.
ap
Me annetaan meidän lapsen pelata niin paljon kuin hän itse haluaa. Lapsen tulee itse saada päättää kaikesta vapaankasvatuksen malliin. Näin hänestä tulee parempi ihminen.
Ruutuaikaan kuuluu Nintendo Wii (myös urheilupelit, koska ovat oppineet pelaamaan niitä ilman kunnon liikuntaa), tietokone ja lastenohjelmat. Lapset 9 ja 7.
Meillä on pisteytetty kotityöt peliminuuteilla. Niitä tekemällä kertyy peliaikaa jota voi käyttää sitten viikonloppuna. Esim. tiskikoneen tyhjäys 10min, roskien vienti 10min, imurointi 15 min jne...
Viikolla joka toinen pv 2hh, viikonloppuna vähän enemmän. Pelaavat yhdessä samaa peliä.
Itse olen yrittänyt kouluttaa 5,5v poikaani pelaamaan wowia, jotta tämä voi sitten grindailla hahmolleni tavaraa ja expaa sillä välin kun itse istun pubissa kaljalla. Vaimo ei voi pelata, kun se on keittiössä.