Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön tietoa ja vinkkejä TODELLA tarvitaan lapsen koulupaikan vaihtoon!!!

Vierailija
06.04.2011 |

Olen järkyttynyt, pettynyt ja surullinen. Petetty. Lapsellani on oppimisvaikeuksia, lievää ylivilkkautta ja kielenkehityksen häiriö. Lapsi on kuitenkin aina ollut positiivinen, iloinen, valoisa, empaattinen, hyvä kaveri, reilu... kiva penska siis vaikeuksistaan huolimatta. Neurologinen ongelma siis kyseessä, ei mitään sosioemotionaalisia tms ongelmia. Suositusten mukaan suostuin siihen, että lapseni meni pienennetylle luokalle saadakseen tarpeeksi huomiota lukemisen oppimiseen kielihäiriöstä huolimatta ja saadakseen rauhaa keskittymiseensä.

Todellisuus tuolla pienluokalla on sitä, että yli puolet lapsista on vakavasti häiriintyneitä, tappouhkauksia muita lapsia ja opettajaa kohtaan, opettaja ei ole koulutettu ja suoraan sanottuna täysin luokaton (esim. reissariviestit ovat täynnä todella törkeitä kielioppivirheitä, sanajärjestys pielessä, yhdyssanat väärin, välillä en meinaa edes tajuta mitä ko. opettaja yrittää viesteissään kertoa), luokka on kauhean levoton ja siellä on väkivaltaa, opettaja itsekin antaa viestiä, että osa lapsista siellä on sellaisia, joiden ei kuuluisi olla koululuokassa lainkaan vaan saamassa psyykkistä hoitoa suljetulla osastolla... lapseni on alkanut oireilla. Käytös on dramaattisesti huonontunut, koko luokalta ei löydy lapsia joiden luo uskaltaisin lastani edes päästää vierailulle ja silti hän viettää ison osan päivästä noiden lasten vaikutuspiirissä. Pelkään joka päivä, että jotakin todella pahaa tapahtuu, joku tuo luokkaan puheidensa mukaan aseen tms. APUA!

Mitä teen, mihin otan yhteyttä, MITEN SAAN LAPSENI TUOLTA POIS? Kuka voi auttaa? Olen niin lamaannuksessa, etten edes osaa toimia kunnolla!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tokaluokkalainen on vielä pieni pystyt opettamaan nää kaks kuukautta hänelle asiat ihan itsekin.

ja heti yhteys kunnan opetuksesta vastaavaan

ja kirjallinen selvityspyyntö tilanteesta.

itse kyllä ottaisin enne toimimista vähnä todistusaineistoa, eli kuvaisin kännyllä ja äänittäisin tilanteita....

mutta en hyväksyisi tuollaista.

eli haku lähikouluun normi luokalle, jonne lapsellesi avustaja tarvittaessa

tuohon tilanteeseen mikä nyt on ei tarvitse eikä edes saa suostua

Iso käytännön ongelma on se, että molemmat vanhemmat käyvät töissä. Ei ole mitenkään mahdollista jättäytyä kuukausiksi pois tämän asian takia. Normaalituloisia ollaan, ei tosiaankaan rikkaita, joten kokopäiväinen hoitaja kotiin siirtymäajaksi on mahdotonta... mutta tuota siirtoa alan hoitaa heti.

Vierailija
22/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokanopettajaksi eikä erityisopettajaksi, niin mikäköhän sen koulutus on? Jos ei mitään kouluun viittaavaakaan, ei kai rehtori saa sitä enää seuraavaksi vuodeksi palkata?

Eli onko hakuprosessi ollut tänä vuonna millainen, onko uutta opea haettu ajoissa (tammi-helmikuussa), paljonko tuli hakijoita, montako haastateltiin jne. Ota nämä selvää, käsittääkseni ovat ihan saatavilla olevaa tietoa, kouluvirastosta tai koululautakunnasta (tai sivistyslautakunta tai mikä teillä asiaa hoitaakaan).

Ehkä se "ope" on niin pihalla, ettei osaa opettaa eikä myöskään osaa hoitaa yhteyksia hoitaviin tahoihin eli oppilaille ei saada sairaalapaikkoja senkään vertaa kun mitä niitä muuten olisi jne.

Suostuisitko ap muitta mutkitta siihen, että hammaslääkärisi olisi joku lakaisukoneenkuljettaja, joka on joskus toiminut hammashoitajan avustajana? Et varmaankaan! Tartu siis äänekkäästi tähän epäkohtaan.

joka jättäytyi pois, koska totesi olevansa täysin kyvytön hallitsemaan ko. luokkaa. Tämä nykyinen otettiin, kun kukaan pätevä ei hakenut paikkaa. Eikä ole hakenut nytkään. Luokalla on siis ns. "maine". Aivan hirveää sontaa tällainen, ei voi tajuta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetusta. Sinulle voisi tehdä ihan hyvää nähdä millaista siellä OIKEASTI on.

Rehtoriin yhteyttä jos opettajalla ei ole minkäänlaista koulutusta. Miten muuten pääsit tarkistamaan hänen koulutustaustansa? Vai keksitkö päästäsi koko "faktan"?

Vierailija
24/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain mainittu, ettei ole pätevä.

ap

Vierailija
25/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetusta. Sinulle voisi tehdä ihan hyvää nähdä millaista siellä OIKEASTI on.

Rehtoriin yhteyttä jos opettajalla ei ole minkäänlaista koulutusta. Miten muuten pääsit tarkistamaan hänen koulutustaustansa? Vai keksitkö päästäsi koko "faktan"?

se kerrottiin siinä vaiheessa, kun uusi "ope" aloitti. Koska kysyin edelliseltä opettajalta ja nykyinen kertoi asian todeksi. Ko. opettajan kirjoitustaito on oikeasti todella surkea. Siis todella... vaikkapa "huomenna aamu päivällä eväät mukaan tapahtuvan retken johdosta". Herättääkö luottamusta?

Ja olen tosiaan nähnyt mitä se oikeasti on. Koska lähes viikottain haen lapseni luokkatilanteista tai ruokailutilanteista puheterapiaan.

ap

Vierailija
26/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa on palkattu epäpätevä erityisluokan opettajaksi. Täällä kun opettajan paikkoihin on yleensä kymmmeniä hakijoita. Laita vaikka koulun johtokunnalle tiedustelu asiasta ja kysely mitä luokan tilanteelle aiotaan tehdä - ja sama kirje seuraavalle taholle tiedoksi.

Käsittääkseni lapsen tosiaan saa tavallisellekin luokalle jos vanhemmat sitä vaatii, byrokratiasta en tiedä miten se toimii. Selviää varmaan opetusvirastosta tai koulukuraattorilta,

Vierailija
27/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko heidän kanssaan tehdä yhteistyötä??

ovatko siis suht asiallisia normaali ihmisiä ? vai huume alko-ongelmaisia tms??

itse ottaisin yhteyttä vanhempiin ja kyselisin heiltä mielipidetta ja tietoja tilantesta, sitten yhdessä asiaa korkeammalle taholle eteenpäin.

eli paremmin tehoa kun kaikki hakevat parannusta tilanteeseen.

mutta vaikeaa on jos ovat ongelmaisia myös vanhemmat.

ota asia selville

jso ei onnistu niin lapsi pois koulusta ja tavan luokalle, koska ei omallasi ole tuon kummempia ongelmia.

missä lapsesi on koulupäivän jälkeen, hoidossa? kotona yksin??

eikö ole mummia naapuria tms joka lastasi vois hoitaa nää pari kuukautta?

entä miten kesä on järjestetty?????

Vierailija
28/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa on palkattu epäpätevä erityisluokan opettajaksi. Täällä kun opettajan paikkoihin on yleensä kymmmeniä hakijoita. Laita vaikka koulun johtokunnalle tiedustelu asiasta ja kysely mitä luokan tilanteelle aiotaan tehdä - ja sama kirje seuraavalle taholle tiedoksi.

Käsittääkseni lapsen tosiaan saa tavallisellekin luokalle jos vanhemmat sitä vaatii, byrokratiasta en tiedä miten se toimii. Selviää varmaan opetusvirastosta tai koulukuraattorilta,

Ja ainakin tässä kunnassa erityisopettajista on huutava pula, ei ole tosiaankaan ainoa täyttämätön virka!

ap

Vierailija
29/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko heidän kanssaan tehdä yhteistyötä??

ovatko siis suht asiallisia normaali ihmisiä ? vai huume alko-ongelmaisia tms??

itse ottaisin yhteyttä vanhempiin ja kyselisin heiltä mielipidetta ja tietoja tilantesta, sitten yhdessä asiaa korkeammalle taholle eteenpäin.

eli paremmin tehoa kun kaikki hakevat parannusta tilanteeseen.

mutta vaikeaa on jos ovat ongelmaisia myös vanhemmat.

ota asia selville

jso ei onnistu niin lapsi pois koulusta ja tavan luokalle, koska ei omallasi ole tuon kummempia ongelmia.

missä lapsesi on koulupäivän jälkeen, hoidossa? kotona yksin??

eikö ole mummia naapuria tms joka lastasi vois hoitaa nää pari kuukautta?

entä miten kesä on järjestetty?????

isovanhemmat toisella puolella suomea. Kesällä menee isovanhemmille, meidän kesälomat on tietysti kotona ja lähellä asuvan ystävän äidin kanssa on suunnitelmissa jakaa poikien hoitoa myös. Luokan muita vanhempia en tunne lainkaan...

ap

Vierailija
30/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat vain heille ja kerrot olevasi heidän lapsensa luokalla olevan pojan äiti

sitten kyselet mitä ovat mieltä koulun ja luokan toiminnasta

ja eikös teillä ole ollut vanhempainiltoja????????

jos lapsi iltapäiväkerhossa niin kai voi mennä sinne sitten?

eli itse en laittaisi tuollaiseen luokkaan lastani hetkeksikään. lähetä isovanhempien luokse vaikka jos muu ei auta

Vierailija
31/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat vain heille ja kerrot olevasi heidän lapsensa luokalla olevan pojan äiti

sitten kyselet mitä ovat mieltä koulun ja luokan toiminnasta

ja eikös teillä ole ollut vanhempainiltoja????????

jos lapsi iltapäiväkerhossa niin kai voi mennä sinne sitten?

eli itse en laittaisi tuollaiseen luokkaan lastani hetkeksikään. lähetä isovanhempien luokse vaikka jos muu ei auta

istunut yksin opettajan kanssa. Muut eivät ilmesty paikalle. ap

Vierailija
32/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koulunvaihto ainoa mahdollinen ilmeisimmin.''

jos ei muu niin itse muuttaisin eri asuinalueelle, valitsisin asunnon koulun mukaan....

mut jos lähellä on koulu johon lapsesi voisi ja osaisi kulkea, niin sitten anot HETI SIIRTOA SINNE:

välittömästi lopetat koneella olon ja soitat koulutoimeen.

Miten muuten olet koneella kaiken aikaa vaikka olet töissä

Vierailija
33/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo kirjoittamasi on totta ja lastasi pahoinpidellään koulussa, niin ilman muuta toinen teistä jää palkattomalle vapaalle mahdollisimman pian ja loppukevät mennään omassa opetuksessa. Eihän nyt koulua ole kahta kuukauttakaan jäljellä.

Miten voit alistaa lapsesi toistuvalle pahoinpitelylle?

Menette pankkiin ja sovitte raha-asiat tältä ajalta.

Vierailija
34/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koulunvaihto ainoa mahdollinen ilmeisimmin.''

jos ei muu niin itse muuttaisin eri asuinalueelle, valitsisin asunnon koulun mukaan....

mut jos lähellä on koulu johon lapsesi voisi ja osaisi kulkea, niin sitten anot HETI SIIRTOA SINNE:

välittömästi lopetat koneella olon ja soitat koulutoimeen.

Miten muuten olet koneella kaiken aikaa vaikka olet töissä

Olen koneella, koska olen sairaan lapsen kanssa kotona. Kyllä, minulla on muitakin lapsia kuin tämä erityinen... Ja keräilen tässä itseäni tuohtumuksesta ennen kuin otan yhteyttä soperrellen ja itkien mihinkään. Tänään siis oli se viimeinen korsi, ihan pari tuntia sitten. Lähikoulu on tosi hyvä ja itseasiassa sen takia tämä asuntokin muinoin ostettiin. Mutta kun ei saanut lapsi sinne sitä erityispaikkaa, niin roudataan taksilla toiselle puolelle kaupunkia tuohon paskalaitokseen.

ap

Vierailija
35/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo kirjoittamasi on totta ja lastasi pahoinpidellään koulussa, niin ilman muuta toinen teistä jää palkattomalle vapaalle mahdollisimman pian ja loppukevät mennään omassa opetuksessa. Eihän nyt koulua ole kahta kuukauttakaan jäljellä.

Miten voit alistaa lapsesi toistuvalle pahoinpitelylle?

Menette pankkiin ja sovitte raha-asiat tältä ajalta.

Kerran on ollut tuo potkimisepisodi. Mikä selvitettiin. Mutta se kaikki muu... ap

Vierailija
36/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koulunvaihto ainoa mahdollinen ilmeisimmin.'' jos ei muu niin itse muuttaisin eri asuinalueelle, valitsisin asunnon koulun mukaan.... mut jos lähellä on koulu johon lapsesi voisi ja osaisi kulkea, niin sitten anot HETI SIIRTOA SINNE: välittömästi lopetat koneella olon ja soitat koulutoimeen. Miten muuten olet koneella kaiken aikaa vaikka olet töissä

Olen koneella, koska olen sairaan lapsen kanssa kotona. Kyllä, minulla on muitakin lapsia kuin tämä erityinen... Ja keräilen tässä itseäni tuohtumuksesta ennen kuin otan yhteyttä soperrellen ja itkien mihinkään. Tänään siis oli se viimeinen korsi, ihan pari tuntia sitten. Lähikoulu on tosi hyvä ja itseasiassa sen takia tämä asuntokin muinoin ostettiin. Mutta kun ei saanut lapsi sinne sitä erityispaikkaa, niin roudataan taksilla toiselle puolelle kaupunkia tuohon paskalaitokseen. ap

nykyään kaikki lapset laitetaan normaaliluokalle. eli vaihto siihen hyvään lähi kouluun

MITÄ ONGELMAA SIINÄ ON SIIS????????????????

ELI LOPETAT TÄN JAUHAMISEN JA ALAT TOIMIIN, NYT KUN KERRAN OLET KOTONA NIIN SAAT ASIAN ETEEN PÄIN.

Vierailija
37/37 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koulunvaihto ainoa mahdollinen ilmeisimmin.'' jos ei muu niin itse muuttaisin eri asuinalueelle, valitsisin asunnon koulun mukaan.... mut jos lähellä on koulu johon lapsesi voisi ja osaisi kulkea, niin sitten anot HETI SIIRTOA SINNE: välittömästi lopetat koneella olon ja soitat koulutoimeen. Miten muuten olet koneella kaiken aikaa vaikka olet töissä

Olen koneella, koska olen sairaan lapsen kanssa kotona. Kyllä, minulla on muitakin lapsia kuin tämä erityinen... Ja keräilen tässä itseäni tuohtumuksesta ennen kuin otan yhteyttä soperrellen ja itkien mihinkään. Tänään siis oli se viimeinen korsi, ihan pari tuntia sitten. Lähikoulu on tosi hyvä ja itseasiassa sen takia tämä asuntokin muinoin ostettiin. Mutta kun ei saanut lapsi sinne sitä erityispaikkaa, niin roudataan taksilla toiselle puolelle kaupunkia tuohon paskalaitokseen. ap

nykyään kaikki lapset laitetaan normaaliluokalle. eli vaihto siihen hyvään lähi kouluun

MITÄ ONGELMAA SIINÄ ON SIIS????????????????

ELI LOPETAT TÄN JAUHAMISEN JA ALAT TOIMIIN, NYT KUN KERRAN OLET KOTONA NIIN SAAT ASIAN ETEEN PÄIN.

kehen otan yhteyttä. Mutta näillä mennään ja lähden nostamaan metakkaa. Bye, be.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi