Raskaanako?
Itse olen saanut yhden lapsen noin vuosi sitten. Tämän jälkeen hormoonitasapainoni on ollut ihan sekaisin ja tämän vuoksi olen käynyt myös lääkärin puheilla, en kuitenkaan syö mitään lääkkeitä vaan annan tasapainon tasoittua itsekseen. Nytten epäilen olevani raskaana VAIKKA käytämme kondomia ehkäisynä sekä menkkani tulevat ajallaan kuukausittain. Oireet kuitenkin viittaavat vahvasti raskauteen. Testiä en missään paniikissa ala tekemään koska tämä lapsi on toivottu. Joten onko täällä ketään paikalla jotka olette vastikaan saaneet lapsen ja raskautuneet uudestaan tietämättänne ja joiden kuukautiset ovat tulleet myös normaalisti?
ap
Kommentit (7)
siis keinohed. ja poika on nyt 8,5kk. Kuukautiset eivät ole alkaneet vieläkään ja tuntuu kuin olisin raskaana. Käyn tänään ostamassa testin. Käy sinäkin. Seksiä ollut kerran!
mutta minusta on vähän tyhmiä nämä "olenko raskaana" -aloitukset... Jokainen normaali ihminen tietää, että raskaaksi voi tulla, jos harrastaa seksiä. Niin eiköhän sen itse aina parhaiten tiedä, miksi kysellä täällä. Vaikka olis hormonitasapaino sekaisin, mutta olet harrastanut seksiä niin joo'o, voit olla raskaana. Ostaisin sinuna testin ja testaisin.
Itsekin mietin joskus kovasti, että olenkohan raskaana, kun ilmeni ties minkälaisia oireita. Myöhemmin aloin seurata kiertoani, laitoin kaikki oireet päivineen kalenteriin ylös ja huomasin, että raskauteen viittaavat oireet alkoivat samantien heti ovulaation jälkeen, enkä siis ollut raskaana, vaan kuuluivat ihan vain kuukautiskiertoon. Tee testi, sillä se selviää!
2
HALLOOTA VAAN!
eiköhän se rakaustesti tiedä varmemmin oletko raskaana vai et, kuin me av-mammat
järki käteen ja kauppaan testiä ostaan...
muiden kokemuksista :)
Tottakai aion tehdä testin heti kun siihen on tarvetta. Ja sanoinhan jo tossa alussa että lapsi on enemmän kuin tervetullut joten testin teolle ei ole mitään kiirettä. Kunhan kyselen täällä muiden kokemuksista :)
ap
Tilanne on se, että viime viikolla olen jo siis tehnyt yhden negatiivisen raskaustestin, mutta epäilen tuloksen olleen virheellinen.
Syön siis e-pillereitä ja minulla on yksi lapsi jo ennestään.
Edelliset kuukautiseni tulivat vajaa 9 vkoa sitten8syön pillereitä yleensä 9vkoa, sitten tauko. Kuukautiset olivat kuitenkin päivän normaalia myöhässä ja hyvin niukat, kestivät muistaakseni pari päivää.
Aloin syömään pillereitä taas normaalisti, kunnes viime lauantaina otin viimeisen. Normaalisti kuukautiseni alkavat maanantaina, mutta nyt ne "alkoivat" vasta eilen, eli keskiviikkona aamupäivällä ja "loppuivat" eilen iltapäivällä. Olivat hyvin niukat. Tänään verta tullut yksi tippa.
Sen lisäksi painoni on noussut 47 kilosta lyhyessä ajassa 55(enemmän kuin silloin kun menin esikoistani synnyttämään ja myös silloin paino nousi eniten aivan alussa). Rinnat ovat kasvaneet(ei mahdu kaikki rintsikat päälle), maha on kasvanut, puolet housuista ei mene päälle(ajattelin, että olen vain lihonut tupakoinnin lopettamisen myötä) olen aivan julmetun väsynyt ja mahassa vihloo. Esikoistani odottaessa ainoat merkit olivatkin se, että rinnat olivat arat, kuten ovat olleet nyttenkin ja mahassa "tuntui oudolta". Kaveri käski tekemään testin ja oli positiivinen.
Lisäksi pää on ollut useampana päivänä hieman kipeä, mielialat heittelee(no ne nyt kyllä heittelevät muutenkin) ja nyt olen ollut erittäin itkuherkkä(se on uutta).
Tänään aion ostaa vielä uuden testin ja tehdä sen huomenna aamulla. Mutta jos sekin on negatiivinen, niin en tiedä että mitä hittoa tämä sitten on? Lääkäriin en tohtisi aikaa varata, nehän pitäisivät minua aivan kaistapäänä kun meisin sinne ja sanoisin, että syön pillereitä, jonkinlaista vuotoa on suht.ajallaan tullut, mutta minulla on lähes kaikki raskausoireet.
Lisäksi epäilen, että jos olen raskaana, niin se ei ole enää aivan alkuvaiheessa, koska (pidätte mua hulluna) tuntuu siltä kuin tuntisin liikkeitä mahassa ja esikoisesta tunsin liikkeet todella aikaisin. Mutta koska synnytyksen jälkeen tuntui haamupotkuja, ole ajatellut niiden nyt jostain syystä uudelleen ilmenevän.
Mikä olisi luotettavin raskaustesti? Aiemmat käyttämäni ovat olleet apteekin omia.
rintoja aristaa, närästää, on pahoinvointia, pissattaa koko ajan ...siinäpä ne kutakuinkin mitä oli myös ensimmäisessä raskaudessa
ap