Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amazon.co.uk tuotteiden palauttaminen ja lähetyskulut

Vierailija
05.04.2011 |

Onko kukaan palauttanut Amazonista tilaamaansa tuotetta? Sinnehän jos palauttaa tuotteen, joutuu siitä maksamaan itse postimaksut. Mietin vaan, että sovelletaanko tätä taulukkoa http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=15753921 eli vähennetäänkö tuon mukaan lasketut lähetyskulut siitä takaisinmaksusta, jonka Amazon suorittaa minulle, vai pitää postissa maksaa jotain, kun paketin sinne vie. Katsoin huvikseni, että postin laskurilla tuon paketin hinnaksi tulisi 25 euroa eli juurikin sen verran, mitä olisin itse saamassa takaisin...

Kiitos avusta!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sain vain "vakiotaksan" takaisin eli muutaman euron!

Vierailija
2/10 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai posti ota pakettia hyvää hyvyyttään kannettavaksi, haloo. :D Vai meinaatko, että Amazon tilittää Britanniasta Suomen postille postikulut?

Heh heh, kaikenlaisia hiihtäjiä sitä onkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin tähän vanhaan ketjuun googlaillessani. Palautin juuri liian pienet talvikengät amazon.co.uk-kauppaan. Laitin sinne viestiä että haluaisin takaisin postikulut jotka tulivat lähetyksestä. Sieltä tuli pian viesti, että postikulut korvataan ja että niiden pitäisi olla tilillä muutaman päivän sisällä.

Vierailija
4/10 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilaillut Saksan Amazonista eli Amazon.de-sivustolta lähinnä kenkiä. Kaikki on toiminut tosi hyvin. Luottokortin tiedot tosin täytyy muistaa käydä napsaisemassa pois aina tilaamisen jälkeen, koska ne tallentuvat automaattisesti oman tilin tietoihin enkä halua niitä siellä säilyttää.

Yleensä kengät ovat aina olleet sopivia (tilaan tuttua merkkiä) joten palautusta ei ole tarvinnut testata, mutta nyt tuli sekin jokin aika sitten eteen. Palautuskuluthan täytyy maksaa itse, ja otti vähän päähän kun kyseessä oli iso paketti (saappaat) jonka postikuluiksi Saksaan tuli 20,75 €. Itse saappaiden hinta hyvitettiin todella nopeasti takaisin kortilleni, mutta harmitti huomata, että edes alkuperäisiä lähetyskuluja ei hyvitetty, ainoastaan kenkien oma hinta.

Mm. tästä ketjusta olin kuitenkin lukenut, että maksavat postikuluja takaisin, jos sitä erikseen pyytää. Laitoinkin sitten sivujen kautta viestiä, jossa pyysin postikulujen hyvittämistä (kerroin paljonko ne olivat olleet ja myös sen, että voisin laittaa tarvittaessa kuvan postista saamastani kuitista, vaikka se suomeksi olikin). Salamannopeasti sähköpostiin tuli vastaus, jossa pahoiteltiin asiaa ja kerrottiin, että kulut tietenkin korvattaisiin. Parin päivän sisään tililleni ilmestyivät sekä alkuperäiset postikulut (n. 8 euroa) sekä palautuspostikulut (se n. 20 euroa).

Olen tosi tyytyväinen. Vähän tietysti ihmetyttää, että käytännöstä ei varsinaisesti kerrota missään. Siksi halusinkin jakaa asian täällä, jotta samaa asiaa miettivät voivat löytää viestini.

Vierailija
5/10 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia hiihtäjiä tosiaan onkin. Eihän se Amazon toki postille korvaa, kun itse maksaa ne postikulut. Amazon korvaa ne postit tietty palautuksen tehneelle asiakkaalle. Tätä kutsutaan asiakaspalveluksi. Ja sillä saa minut ja monet monet muut ostamaan vielä uudestaankin.

Vierailija
6/10 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun postista sanoi lähetyslapun viivakoodin luettuaan että jokin muu lähetysfirma on saksan amazonille oikea ja että pitää selvittää minne palautus paketti pitäisi viedä? Onko joku vienyt matkahuoltoon, järjestänyt muun kautta kun asiamies postiin ei kelvannut?

Vierailija
7/10 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin hyvän aikaa sitten Amazon UK:lta tilaamani kengät palautukseen, eivätkä ole kuulemma vieläkään tulleet perille. Mitään palautusrahoja ei ole tietenkään myöskään tullut tilille. Lisäksi yksi tilaamistani tuotteista on ollut matkalla pitkään.  Amazonilla on chatti mistä voi kysellä tuotteiden perään.. mietin vain mitä tällaisessa tilanteessa heille kirjottaisin. 

Vierailija
8/10 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin hyvän aikaa sitten Amazon UK:lta tilaamani kengät palautukseen, eivätkä ole kuulemma vieläkään tulleet perille. Mitään palautusrahoja ei ole tietenkään myöskään tullut tilille. Lisäksi yksi tilaamistani tuotteista on ollut matkalla pitkään.  Amazonilla on chatti mistä voi kysellä tuotteiden perään.. mietin vain mitä tällaisessa tilanteessa heille kirjottaisin. 

Tänään tuli viesti, että kengät oli tulleet perille ja ne korvataan. Se toinen paketti, joka on matkalle minulle päin ei ole edelleenkään tullut perille. Maksoin 20 e postikulut, että sain nuo kengät lähetettyä takasin Englantiin niin olis kiva saada joku korvaus tuostakin. Kirjotitteko siis Amazon UK chattiin vai minne, että haluaisitte, et postikulut korvataan? Netistä olen lukenut, että Amazon vastaa sähköposteihin paremmin, kun chatissä esitettyihin kysymyksiin. Ongelma on, etten löydä virallista sähköpostiosotetta mistään.  Onks kellään kokemuksia?

Vierailija
9/10 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai posti ota pakettia hyvää hyvyyttään kannettavaksi, haloo. :D Vai meinaatko, että Amazon tilittää Britanniasta Suomen postille postikulut?

Heh heh, kaikenlaisia hiihtäjiä sitä onkin...

Heh heh.

Ai mä kuluttaja maksan kummankin suunnan maksut? Älytöntä. Eikä yhtään heh.

En enää tilaa.

Ärsyttää niin paljon

Vierailija
10/10 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta tämän avulla sain itse vähän aikaa sitten apua Amazonin palautuskäytännöistä.

Itse otin Amazon-sovelluksen chatin kautta yhteyttä Amazoniin, kun ensin olin palauttanut tuotteen ohjeiden mukaisesti (seurantakoodin avulla ja tulostin vaadittavat jutut dekä maksoin itse postikulut 29,90 euroa). Huonohkolla englanninkielen taidolla sain asiani esitettyä, eli kysyin maksetaanko minulle postikulut takaisin. Luvattiin maksaa, eli skannasin palautuskuitin ja lähetin sähköpostitse pyynnön rahojen palauttamisesta takaisin luottokortilleni. Chatin jälkeen diis sain ohjeen odottaa, että tuote olisi palautunut heille ja vasta sen jälkeen lähettää sähköpostia. Ohessa kopio sähköpostista, jonka sain:

"Hello,

Thank you for contacting us regarding the return postage for your Order - 026-7058495-0763519.

If your return postage costs are over £10.00 please provide your return postage receipt to the following e-mail address ‘return-postage@amazon.co.uk’ and attach your receipt as a PDF, JPG or PNG File.

We can confirm that any return postage will be refunded to you once your return is received and processed back at our Fulfilment Centre. This process can take up to a maximum of two weeks following your return being made. If more than two weeks have passed since you returned your item and your postage has not been refunded then please contact us so we can assist in a speedy resolution with this matter."

Hävisin vain muutaman euron, eli lähes tulkoon kaikki palautettiin minulle, olen kyllä tyytyväinen!