Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaat lehtimyyjälle, kun

Vierailija
05.04.2011 |

olet heti asian selvittyä kertonut, ettet aio tilata nyt mitään lehteä ja myyjä pyytää kuuntelemaan loppuun ettei vaivata samalla asialla toista kertaa. Heillä on sellainen sääntö.

Kuvittelevatko he oikeasti että ihmiset heidän sääntöjen takiaan ryhtyvät kuuntelemaan paperista luettuja mukakivoja litanioitaan. En minä ainakaan!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..päinvastoin kuin aika moni mamma täällä.

Vierailija
22/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä siis jouda puhumaan. Ihan sama, mihin aikaan vuorokaudesta soittavat. Vain kerran on myyjä jäänyt jankkaamaan vastaan. Siinä tilanteessa voikin sitten jo lyödä luurin korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa näitä suoraan kustantajalta soittavia myyjiä ja sitten erillaisa pienten lehtitalojen kautta kiertäviä myyjiä.

Itsellä on hyvin läheinen ihminen myymässä suoraan kustantajan alapuolella olevassa myyntifirmassa lehtiä ja heillä on juuri tuo, että eivät voi merkata asiakasta käsitellyksi jos eivät saa edes kerrottua asiaa hälle. Menee jonkun ajan päästä sen takia sitten uudelleen soittoon.

Ja sitten on näitä "paska" firmoja jotaka aloittavat jo puhelun, että olet voittanut sitä tai tätä.. yms ja että ole osallistunut arvontaan ja kertonut näin ja näin...

Kuten mediassa on nyt jo pitemmän aikaa ollutkin, että huonot myyntitoimistot pilaavat myös hyvien mainetta tuolla!!

Itse aloitan muutaman viikon päästä työt lehtimyynnissä koska ei ole mitää muuta tarjolla ja rahaa on pakko jostain saada!!

Lisäsys sitten vielä siihen mitä sinne puhutaan.. ne puhelut menee nauhalle... Ja niistä sit myös analysoidaan mikä meni pielee.. ja pomo antaa sit vinkkejä..

Itse toivon pärjääväni alalla vaikka tiedän, että vastaan tulee varmastikkin hyvin v****maisia henkilöitä..

Vierailija
24/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koetas kuule nyt kuunnella vaan", kun sanoin hänelle, että minulla on kiire töissä enkä ehdi häntä nyt kuunnella.

Löin muijalle mitään sanomatta luurin korvaan. Ei soittanut uudestaan.

Vierailija
25/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaisella oma vakimyyjä: soittaa aina kun tilaus loppunut tai loppumassa. Lähisukulainen siis tilaa muutamaa tiettyä lehteä, mutta ei maksa koskaan niistä täyttä hintaa. Antaa tilauksen loppua ja odottelee että saa taas soiton jatketaanko tilausta tälläinen tarjous olisi, ja ottaa jos tarjous oikeasti hyvä.

Ja toinen esimerkki: toiselle tutulle kävi niin että soitettiin lehdestä X mitä tilannut jo useita vuosia, että kun tilaus on loppunut niin olisi näin hyvä tarjous jatketaanko. Paha vaan ettei ollut tilaus loppunut, mutta lopetti sen sitten, koska miksi tilata lehteä ja maksaa siitä vaikka 100€/vuosi kestotilaajana jos lehden saisi ainan 50% halvemmalla kotiin tarjouksista.

Vierailija
26/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes ehdi kertoa mulle noita juttuja, koka olen jo sanonut nopeasti, " en osta mitään, kiitos hei! "

Vierailija
27/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes ehdi kertoa mulle noita juttuja, koka olen jo sanonut nopeasti, " en osta mitään, kiitos hei! "

Vierailija
28/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes kuuntele, vaan hoidan arkipuuhiani siinä samalla ja sanon sitten, että kiitos en tilaa mitään.

Ja pariin paikkaan (joista soitetaan joka kuukausi!) olen nyt sanonut, että voisivatko merkata, ettei mulle tarvi enää soittaa. Ja ovat merkanneet.

Vierailija
29/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän muihinkin viesteihin vastaan:

- En tilaa lehtiä. Koskaan. En vaikka olisi kuinka hyvä tarjous

- Joten en kuuntele minuuttitolkulla liirumlaarumeita mahtavista eduista, vaan lyön luurin korvaan jos ei kieltoa usko kun sen kohteliaasti sanon

- Joudun vastaamaan puhelimeen, sillä minulle tulee oikeasti tärkeitäkin puheluita numeroista joita en tunne joten en voi jättää vastaamatta

- Olen aina ensin kohtelias mutta jos vain jankataan tai valehdellaan että saan jotain ilmaiseksi vaikka oikeasti pitää maksaa "toimituskulut" tai muuta typerää, lyön luurin korvaan

- Eräskin myyjä soitteli peräkkäisinä päivinä neljä kertaa, ja soitti siis vaikka olin jo kolme kertaa sanonut että en tilaa mitään ja lyönyt luurin korvaan. Sama myyjä joka päivä. Ärsyttämään käy vähempikin.

Minulla on yleensä se pari minuuttia aikaa kuunnella myyjän puhe ja sitten todeta, että "ei kiitos". Jos ei ole paria minuuttia aikaa, niin en puhelimeen edes vastaa, ainakaan ilta-aikaan.

Ja vaikka aina olen ajatellut, että "mitään en koskaan tilaa", niin niinpä vaan Vauva-lehti mulle myytiin puhelinmyynnillä, ja halpa oli :)

Yhden kerran oon hiiltynyt myyjälle, mutta ei sekään ollut myyjän vika. Olin neuvottelutauolla, iso sopimus oli solmittavana, ja odotin pomon soittoa mitä tehdään. No, sieltä soittikin joku joka sitkeesti yritti kaupata jotain Kotivinkkiä! Taisin vähän pahasti karjaista hyvät päivänjatkot ennen kuin löin luurin kiinni...

Vierailija
30/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiitos ja lyön luurin korvaan!!!

Vierailija
31/33 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehtimyyjä alkaa vainoamaan sottelemalla peräkkäisinä päivinä, vaikka olen selvästi sanonut etten tilaa nyt enkä vastaisuudessa mitään lehtiä, niin todellakin otan firman ja myyjän nimen ylös, ja teen valituksen yritykselle.

itse asiassa valitinkin yhdestä myyjästä kun hän laittoi lehden tulemaan, vaikken ollut myöntänyt siihen lupaa. aasia oli jäänyt kseksen ja sanoin harkitsevani, ja myyjä lupas soittaa myöhemmin uudelleen. hän ei soittaanut, mutta tilauksen pisti eteenpäin, ketku. onneksi laskussa näkyi tilauksen tiedot ja firma voi niistä selvitää myyjän nimen.

Vierailija
32/33 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää alkaa inhottavaksi puhelinmyyjälle?

Oletuksena pitäisi olla, että myyjät soittavat vain sellaisille ihmisille, jotka ovat antaneet puhelinmyyntiin luvan. Nyt oletuksena on, että kaikille voi soitella, jos he eivät sitä erikseen kiellä.

Puhelinmyynnin eston voi ilmoittaa numeroon 0600 13404. Kannattaa samalla kieltää soittelu myös lasten ja iäkkäiden sukulaisten liittymiin.

Vierailija
33/33 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen töissä ja palaveri alkaa ihan just, mulla ei ole valitettavasti nyt yhtään aikaa keskustella tästä, hei hei.

Joskus saatan myös sanoa, että perunakattila kiehuu just yli, pakko mennä, hei hei.

Jos kysyvät, haluanko, että soittavat uudestaan, saatan sanoa, että anna sä sun numero, niin soittelen kun mulla on aikaa. Eivät anna koskaan numeroaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan