Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi osan 2,5-vuotiaat juovat vielä tuttipullosta???

Vierailija
05.04.2011 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Ihan tasan samaa tasoa kuin miettiä, miksi X-vuotinen syö vielä lusikalla... Eiköhän tuo eskari-ikään karise pois.

Mä annoin muuten meidän eskarilaiselle taannoin pullosta juomista. Katseli pikkuveljensä tuttipulloa ja sattumalta siivotessa löytyi esikoisen pullo tuttiosineen. Laitin maitoa siihen ja naureskellen joi sitä.

T: Kauan tuttipulloa mässyttänyt purentavikainen aikuinen

Vierailija
2/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitystä? Ja kuuluuko tuollainen täysin vaaraton asia oikeastaan kenellekään muulle kuin perheelle itselleen? Minä en muuten tiedä, kenen kaverin lapsi juo pullosta vielä tuossa iässä tai käyttää tuttia - se ei ole tärkeää.

Vierailija
4/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juominen kestää noin 5min x 2/vrk, enpä usko että ehtii tulla mitään purentavirheitä tms ;)

Vierailija
5/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ihmettelisin. Eihän se suoranaista lapsen pahoinpitelyä/laiminlyöntiä ole ;)

Vierailija
6/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä miettinyt että onko kauheaa kun 1v juo muutaman pullollisen päivässä, loput sitten nokkamukista.

Vierailija
7/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalla kohkataan siitä, miksei jonkun vauva juo tuttipullosta ja sitten kohkataan siitä, kun jonkun taapero vielä juo tuttipullosta XD.

Normilapsihan juo tietenkin vauvana maitonsa mistä milloinkin, riippuen siitä, mistä sitä sillä kertaa satutaan tarjoamaan. 1-vuotiaana hän juo kuitenkin vain ja ainoastaan mukista...

T. Yksi, jonka lapsi ei ole koskaan käyttänyt tuttipulloa (jos tällä tiedolla nyt sitten on yhtään mitään merkitystä)

Vierailija
8/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vanhemmat ole keksineet syytä miksi se pitäisi erikseen kieltää.

Vierailija
9/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rohkenen sanoa oman mielipiteeni, pidän sitä hiukan outona ja turhana, jos 2.5vuotias imuttaa tuttipulloa. Sen ikäinen osaa kyllä juoda mukista ja kesäkuumalla voi juoda pillillä tai pullon suusta vettä...Sitä vaan, että moni tuon ikäinen roikottaa sitä tuttipulloa iät ajat suussaan kiskoen mehua tai maitoa. En käsitä tuntia kestäviä juomasessioita, en edes kesällä.

Vierailija
10/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 v kulkee vielä vaipoissa. Ei ole viitsitty opettaa.

Vierailija
11/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole järkeä antaa lapselle tuttipulloa enää siinä vaiheessa, kun osaa juoda mukista/nokkamukista. Lapsen on myös turha kiintyä pulloon ja unirituaalitkin sujuvat hyvin ilman sitä pulloa.

Vierailija
12/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun juuri kun onnistuttu vähentämään tuttipullosta juomista, niin tulee korvatulehdus ja pullo on pakko antaa, kun lapsi ei muuten juo.

Vierailija
13/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutoin juo janoonsa tuttipullosta. Mulle ihan sama, juokoon vaikka termospullosta kunhan vain juo tarpeeksi.

Vierailija
14/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisi mun puolesta saanut juoda pidempäänkin, mutta neuvola jo hieman patisti luopumaan pullosta.

Esikoinen joi siis illalla ennen iltapuuroa ja aamulla herättyään pullosta maitoa. Lopetettiin sitten ehkä 2v 1kk ikäisenä.

Syy pitkään pullotteluun oli, että esikoinen joi muuten todella vähän maitoa; pullosta sai menemään enemmän. Onhan tuo pikkuhiljaa ruvennut juomaan lasistakin enemmän.

Nyt kuopus on kohta 1,5-vuotias ja juo edelleen pullosta aamumaidon eikä ole mitään kiirettä lopettaa.

Vierailija
15/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moinen loppuu enne koulun aloitusta.

Vierailija
16/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 2v 4kk ja on varmaan vuoden juonut tavallisesta mukista, ei edes nokkamukia enää. Kyllähän tämän ikäinen osaa juoda mukista oikein hyvin, ja syödä haarukallakin. Mielestäni meidän lapsi ei ole edes mitenkään erityisen nopea ollut oppimaan asioita.

Vierailija
17/17 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Ihan tasan samaa tasoa kuin miettiä, miksi X-vuotinen syö vielä lusikalla... Eiköhän tuo eskari-ikään karise pois.

Mä annoin muuten meidän eskarilaiselle taannoin pullosta juomista. Katseli pikkuveljensä tuttipulloa ja sattumalta siivotessa löytyi esikoisen pullo tuttiosineen. Laitin maitoa siihen ja naureskellen joi sitä.