Kohta alkaa taas tarhantätien lahjamietinnät. Tämän haluaisin:
Kommentit (34)
ainakin ilahdun, jos joku on varta vasten minua varten jotain tehnyt
tarhatäti oikeesti haluaa lapsen tekemäm kortin tai kuvan?? roskiin ne menee. oman lapsen askerteluista säilytän osan, mutta ei tulisi mieleenkään muiden lapsen rumia askartelua säilytellä saati niistä ilahtua.
paskalla? Mielenkiintoista.
joulun aikaan kirosi näitä lahjoja. Oli kuulemma kahvihuone täynnä suklaakonvehteja. Keväällä sitten on täynnä näitä herkkukoreja. Tai itse leivottuja kuivakakkuja, joita ei uskalla syödä kun ei tiedä, onko juuri paskalla istunut pikkukätönen ollut vaivaamassa taikinaa. Tuikkukipot ja yksittäiset mukit ja pyyhkeet on kuulemma myös riesa. Ihan vain vinkkinä.
Sen voi antaa ryhmän tädeille yhteiseksi lahjaksi jo vaikka vähän ennen kevätjuhlia. Voivat hyvänä päivänä käydä ostamassa itselleen päiväkahvipullat.
Lahjarahat voi myös laittaa hyväntekeväisyyteen ja viedä opelle vain kortin.
Käyvätkö kädetkin paskalla? Mielenkiintoista.
Tai itse leivottuja kuivakakkuja, joita ei uskalla syödä kun ei tiedä, onko juuri paskalla istunut pikkukätönen ollut vaivaamassa taikinaa.
Edes lastentarhanopettajan /lastenhoitajan / luokanopettajn ei tarvitse olla pelle, vaikka lasten kanssa työskenteleekin.
päätös, että lapset/perheet eivät saa viedä lahjoja päiväkodin henkilökunnalle. Hyvä ja asiallinen päätös, koska homma menee helposti kilpavarusteluksi ja lisäksi hoitajat olivat keväisiä ja jouluisin ihan pulassa kaiken sen kaman ja krääsän kanssa jota saivat. Moni tuntui myös luulevan että mitä hienompi ja kalliimpi lahja sitä paremmin lapsesta pidetään päiväkodissa huolta.
Perusteluna sanotaan että he tekevät työtään josta saavat palkan ja se piisaa.
Opettajilla ollut sama homma täälläpäin jo useamman vuoden. Poikkeuksena ovat koulunsa päättävät luokat, jotka voivat halutessaan yhdessä hankkia opettajalle lahjan.
ja myös niitä saada. Viime keväänä ilahdutti erityisesti yrtti, joka sitten tuotti satoa koko kesän:)
Jossakin päin Suomea on ilmeisesti tapana tuo lahjominen. Kun sitten joku nuori opettaja vaihtaa paikkakuntaa, hän voi olla kovin murheellinen, kun ei kukaan tykkää eikä lahjaa tuonut, vaikka hän oli varannut pakettiauton niiden kuljetukseen koulun päättyessä.
Onneksi meillä ei ole tapana! Joskus on laitettu esim. tätien kahvipöytään jotain erikoisherkkua, eläkkeellä jäävälle oppilailta jotain tms.
Missään tapauksessa ei tarvitse jokaiselle erikseen joka joulu ja kevät jotain tyhjänpäiväistä krääsää laittaa.
Lapsen tekemä kortti on ihan kiva, jos jotain pitää välttämättä laittaa.
Jossakin päin Suomea on ilmeisesti tapana tuo lahjominen. Kun sitten joku nuori opettaja vaihtaa paikkakuntaa, hän voi olla kovin murheellinen, kun ei kukaan tykkää eikä lahjaa tuonut, vaikka hän oli varannut pakettiauton niiden kuljetukseen koulun päättyessä.
Onneksi meillä ei ole tapana! Joskus on laitettu esim. tätien kahvipöytään jotain erikoisherkkua, eläkkeellä jäävälle oppilailta jotain tms.
Missään tapauksessa ei tarvitse jokaiselle erikseen joka joulu ja kevät jotain tyhjänpäiväistä krääsää laittaa.Lapsen tekemä kortti on ihan kiva, jos jotain pitää välttämättä laittaa.
Ihan mielelläni esim. lapsen opettajalle jotain kiitoksena annan, kun joutuu sellaista työtä tekemään.
Meilläkin tosi monta hoitajaa ja yksi ope kun on iso ryhmä. Hommaanko kaikille jotain? Onks tää tosiaan kaikissa päiväkodeissa tapana? Asutaan Helsingissä.
Jonkin syötävän, juotavan, kukan tai kulutustavaran kannalla olin itse. En itsekään pidä turhasta krääsästä, lasten askartelut ei kai sentään sellaisia ole varsinkaan lastenhoidon ammattilaisen mielestä, toivottavasti...
Kiertoon ja roskiin ne menee summa summarum.