Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut 20kg 10 vkossa, silti masentaa kun on vielä 35 kg jäljellä

Vierailija
05.04.2011 |

Mistä motivaatiota? Masentaa kun on niin pitkä laihdutusurakka edessä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille. Pelkästään näiden teidän vastausten lukeminen sai mut huomattavasti paremmalle tuulelle.

Mä olen vähän sellainen joko tai ihminen, etten mä pysty mihinkään "hitaasti hyvää tulee"- menetelmään. Mä olen täysnutrannut koko laihdutukseni ajan, kuten joku arvelikin. Olo on erinomainen ja jalka nousee kevyemmin, joten nutraus on ehdottomasti ollut mulle se oikea tapa laihduttaa.

Mun mielestä täysnutraus vaatii alkuvaikeuksien jälkeen huomattavasti vähemmän itsekuria kuin muut dietit. Sen takia olenkin pystynyt tähän, mutta toinen lähes yhtä tärkeä jaksamisen väline on ollut nämä netin vertaistukiryhmät. Ekat viikot mä en paljon muuta tehnytkään kuin luin nutraajien tarinoita. Siitä tulee aina hyvä mieli kun joku jaksaa kannustaa, eli kiitos vielä av-mammat. Jatkan kohti tavoitettani ja ehkä syksyllä olen jo maalissa.

Vierailija
2/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut 9kg 3 kuukaudessa lautasmallin avulla ja pienentämällä annoskoot puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun asenteesi on täysin väärä.

20 kg on ihan mahtava saavutus, ja jos sulla ei ole juuri nyt motivaatiota jatkaa, pidä taukoa. Keskity syömään hyvin ja sellaisia herkullisia ruokia, joista oikeasti pidät. Keskity opettelemaan hyviä elämäntapoja, ja tasapainoa syömisessä. Todennäköisesti olet tuon painosi pois nutrannut tms. joka ei millään tapaa tue lopullista laihtumista. Jos nyt rykäiset loputkin kilot pois, ja olet sen jälkeen ihan takki tyhjänä, kilot hiipivät takaisin nopeammin kuin huomaatkaan.

mielestäni SINUN asenteesi on TÄYSIN väärä! ihminen on laihduttanut sen verran pois, varmaankin terveys parantunut huomattavasti ja SINÄ tulet sanomaan, että se oli TUHON TIE!!!! Häpeä!

vähäkaloriset laihdutusmenetelmät ovat ihan hyviä. lopettaminen vain on tarkka puuha ja sen jälkeenkin tarvitaan kuria.

Onnea ap-lle! jatkaa vaan, käy terkkarilla ym mutta ONNEA valitsemallasi tiellä!

Sä varmasti tiedät, kuten minäkin, että vain n. 5 % laihduttajista onnistuu pysyvästi. Loput hankkivat läskinsä takaisin korkojen kera varsin nopeasti.

Jos ap:n laihis on oikeasti noin heikoissa kantimissa, ettei tajua miten iso pudotus on 20kg, ja että siihen voi olla todella tyytyväinen, niin hän ei todellakaan ole henkisesti valmis laihtumiseen.

'

Ja jos et IDIOOTTI tajunnut, tuhon tiellä en todellakaan tarkoittanut tuota laihduttua määrää, vaan tuota asennetta, että MASENTAA kun on niin paljon laihduttavaa, vaikka oiekasti pitäisi olla todella ylpeä itsestään kun on jo noin paljon pudonnut.

HÄPEÄ TYHMYYTTÄSI ÄÄLIÖ.

Vierailija
4/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on tammikuusta lähtenyt 15 kiloa ja 25 kiloa olis vielä edessä. Nämä ensimmäiset kilot lähti nutraten helposti, mutta nyt mullakin on ollut vaikeempi kausi ja motivaatio hukassa.

Mihinkään en ole sortunut, syön kasviksia, proteiinia ja hiilareita sopovissa suhteissa toisiinsa. Ainoa ongelma on että laihdun tällä mentelmällä 1-1.5 2 viikossa ja se on liian vähän mielestäni.

En myöskään jaksa odotella laihtumistani vaan haluaisin sen olevan jo ohi.

Saan kuitenkin voimaa siitä että ajattelen kesää ja sitä miten ihanaa on kun vihdoin pääsee ostamaan uusia vaatteita. Ja olen ottanut välitavoitteen, kesäkuun loppuun jos saisin 5 kiloa pois niin olisin puolessa välissä ja sitten sitä seuraavaa 20 kiloa varten vois taas alussa (kesän lopussa) hetken nutrata (viimeksi nutrasin 7 viikkoa ja nyt ajttelin että josko 3 viikkoa) niin saisi taas hyvän sykäyksen alkuunsa.

Ja vaikken kesällä ajatellutkaan repsahdella pahasti mutta saa elimistö ainakin lepoa viime nutraamisesta.

Olen koko painon pudotukseen varannut tämän vuoden. Eli katsotaan apljonko on Jouluun mennessä lähtenyt.

Paljon tsemppiä sulle!! Pitkä on laihdutuksen tie mutta se kannattaa. Ystävien ja muidenkin kommenteista muutteuneesta ulkomuodosta saa voimaa ja itsetunto kasvaa! Hyvää kesää!!

Vierailija
5/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nutrannut vuosia sitten ja paino tippui 24 kg.

En kuitenkaan onnistunut muuttamaan pysyvästi ruokailutapojani ja nyt painoa on enemmän kun silloin aloittaessani nutrauksen. Surullista.

Toivon että sinä onnistut ja pääset tavoitteeseesi ja PYSYT SIINÄ.

Minä olen helvetin hyvä laihduttaja mutta sitten jossain vaiheessa se repeää....

Nutrata ei voi koko elämäänsä ja olisi tärkeä opetella syömään oikein. Mainittu lautasmalli olisi suositeltavin ja herkkujen napostelua ei tulisi olla niiden välillä.

Vierailija
6/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsokerit ja vehnän, riisin ja perunan pois, ja syö muuten kaikkea. Paino putoaa n. 3kg/kk, ja sillä ruokavaliolla on aika vaivatonta olla vaikka vuos. Kaurapuuronkin voi syödä aamulla, eikä yli 3 tunnin välejä ruoan kanssa.

Vierailija
7/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä niitä kiloja jotka olet jo saanut pudotettua. Sinähän olet laihtunut aivan hirveän paljon lyhyessä ajassa.

Vertaistuesta voisi olla apua :)

Itse käyn läpi samoja fiiliksiä, vaikka pudotettavaa on vähemmän. 20 kg ylipainosta olen pudottanut puolet vuoden aikana .. ja edistyksestä huolimatta olo on epätoivoinen. Tuntuu siltä etten ikinä saavuta normaalipainoa, varsinkin kun eteneminen on kauhean hidasta.

Tsemppiä ap, ja muutkin muutkin painonpudottajat.

Vierailija
8/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen pudottanut 20kg :))))

Olen niin onnellinen siitä. mutta vielä olisi 20kg edessä. nyt vaan voin hengittää hieman rauhallisemmin. paniikki on ohi. tavoite on 5kg päässä. ja noin 5kg kerralla aijon päästä normaalipainoon.

menetelä minulla sama ;) vaikka olisi kuinka väärä tapa, se on ainut jolla olen saanut tuloksia ja mielenterveys on säilynyt. Onnea meille!

Vierailija
9/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut pois 10 kiloa vuodessa. Tosin olen vain syönyt vähemmän herkkuja, joten en oikeastaan ole pahemmin laihduttanut.

Vielä olis edessä viitisen kiloa, seuraavan vuoden tavoite.

Keskity tuohon hienoon saavutukseesi! Aivan mahtava! Ota pieniä askelia kerrallaan: kun saat esim viisi kiloa pois, saat ostaa itsellesi jotain kivaa (korun, vaatteen, jotain mikä ilahduttaa) ja sen jälkeen taas asetat sen viiden kiloa tavoitteen, jonka jälkeen palkitset itsesi.

Upea saavutus jo nyt. Et todellakaan jätä tuohon, vaan jatkat sinnikkäästi. Tsemppiä!

Vierailija
10/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja saavutuksia monilla, onneksi olkoon. Minäkin olisin osannut iloita noista joskus aiemmin ihan eri tavalla. Nyt kun tätä painoa on tullut näin paljon, niin harmittaa, ettei enää pääse "missin" näköiseksi, vaikka mitä tekisi. Sen verran on jo ikää ja ihoa jää roikkumaan ihan pakosta. Toisaalta eniten kuitenkin odotan sitä, että pääsen oikein kunnolla liikkumaan (juoksemaan, pyöräilemään) monen vuoden tauon jälkeen.

Olen miettinyt ehkä liikaakin syitä syömiseeni ja sillä on ollut osansa, etten ole laihtunut. Olen siis ymmärtänyt itseäni liikaa. En ole koskaan ennen tätä laihduttanut kunnolla. Aina kaikki ovat jääneet muutaman päivän yrityksiksi ennen repsahdusta. Nutrausta en ollut kokeillut aiemmin, koska pidin sitä rahastuksena. Mutta nyt sitten nettikirjoittelun innoittamana kokeilin sitä ja sillä olen onnistunut. Merkittävimpänä syynä on ollut se, ettei ole tarvinnut syödä mitään. Koen että olen ruokariippuvainen (tai vähintään sokeririippuvainen) ja riippuvuuutta on paljon helpompi hoitaa, kun ei tarvitse olla samaan aikaan ns. kohtuukäyttäjä.

Tietenkin jossain vaiheessa on pakko ruveta syömään ruokaa ja odotan sitä innolla, vaikka suhtautumiseni ruokaan on jo tämän 10 viikon aikana muuttunut jonkin verran. En enää haaveile ähkystä kuten ensimmäiset seitsemän viikkoa =) Ruoka pyörii mielessä koko ajan vähemmän.

Joku ehdotti itsensä palkitsemista vaatteillla tai tavaroilla. Aluksi ajattelinkin näin, mutta tämäkään ei toimi minulle. Olen valitettavasti sen verran pihi, että en saa yleensä mitään mielihyvää rahanmenosta. Lähinnä morkkiksen. Sehän on toisaalta hyvä kun elämä tulee halvaksi=) Toisaalta taas käyn paljon maksullisissa kulttuuritapahtumissa, mutta en kuitenkaan koe niitäkään palkinnoksi, kun ne ovat liian iso osa arkipäivää.

Välillä kuitenkin kaipaisin välitavoitteita tai välipalkintoja, mutta ehkä mielikuvituksen puutteessa täytyy tyytyä siihen, että hetkittäin on hyvä fiilis, kun olo on kevyempi ja peilistä katsoo terveemmän näköinen tyyppi. Kiitos tuhannesti kaikille kannustuksesta. Olette auttaneet minut pahimman masennuksen yli. Kirjoittelen tänne edistymisestäni.

Vierailija
11/22 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terhi.net -sivuille ja hae sieltä päiväkirjat. Siellä on muutamia naisia, jotka ovat laihduttaneet noin 50 kg ja tukevat toisiaan. Kukaan ei masennu!

Laihdutin joskus siellä ja se on paras kannustin, mitä tiedän.

-24 kg ja pysynyt vähähiilarisella jo pari vuotta

Vierailija
12/22 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oikein keskityn, niin melkein pystyn ;)

onhan se tietysti hienoa ja onhan pikkuisen muutostakin. esim farkut ovat löysät, mutta ei mitenkään 10cm vyötäröstä liian leveät. vielä...

no yritän jatkaa, jospa sitten ..

Vierailija
13/22 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire sinulla on laihtua? Sinulla on loppuelämä aikaa olla hoikka. Liian kovalla tahdilla kyllästyt ja palaat vanhaan.

Kokeile mennä 5 kilon tavoitteissa eteenpäin. Palkitset itseäsi aina kun saavutat tavoitteesi.

Tsemppiä!

Vierailija
15/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kg on ihan mahtava saavutus, ja jos sulla ei ole juuri nyt motivaatiota jatkaa, pidä taukoa. Keskity syömään hyvin ja sellaisia herkullisia ruokia, joista oikeasti pidät. Keskity opettelemaan hyviä elämäntapoja, ja tasapainoa syömisessä. Todennäköisesti olet tuon painosi pois nutrannut tms. joka ei millään tapaa tue lopullista laihtumista. Jos nyt rykäiset loputkin kilot pois, ja olet sen jälkeen ihan takki tyhjänä, kilot hiipivät takaisin nopeammin kuin huomaatkaan.

Vierailija
16/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni SINUN asenteesi on TÄYSIN väärä! ihminen on laihduttanut sen verran pois, varmaankin terveys parantunut huomattavasti ja SINÄ tulet sanomaan, että se oli TUHON TIE!!!! Häpeä!

vähäkaloriset laihdutusmenetelmät ovat ihan hyviä. lopettaminen vain on tarkka puuha ja sen jälkeenkin tarvitaan kuria.

Onnea ap-lle! jatkaa vaan, käy terkkarilla ym mutta ONNEA valitsemallasi tiellä!

Vierailija
17/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta! Mieti miltä näytit ennen, varmasti olet kaventunut kasvoista, "uusia" pienempiä vaatteita mahtuu päälle. Ajattele vaikka kuinka kiva sun on olla kesällä rannalla, vaikka et olisikaan päässyt ihan tavoitteeseen saakka. Pääasia on se, että ET LUOVUTA NYT, KUN OLET PÄÄSSYT NOIN PITKÄLLE!

Vierailija
18/22 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity tuohon onnistumiseesi, älä epäonnistumiseen. Vain siten voit saada lisää itsentuntoa ja jaksat loppuun asti :) Kirjaa vaikka ylös, mitä kaikkea hienoa olet tehnyt ja oppinut tähän asti.

Jos nyt ei ole motivaatio täysillä, niin pidä pieni tauko ja keskity säilyttämään nykyinen paino. Sieltä se boosti taas jossain vaiheessa tulee. Olen itse pudottanut (vain 15 kiloa) vuodessa ja se tapahtui sykäyksittäin. Olen tuosta saavutuksestani iloinen, vaikka mitätönhän se on sinun saavutukseesi verrattuna.

Mä kirjoitan JOKA PÄIVÄ 3 positiivista ja hyvää asiaa itsestäni pieneen vihkoon. Se saa minulle sisälle hyvän olon ja tykkään itsestäni, vaikkei aina onnistakaan. Itsensä piiskaamisella ja epäonnistumisiin keskittymällä ei saa hyvää itsetuntoa.

Vierailija
19/22 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/22 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoon!mä oon laihduttannu tosi hitaasti ja varmasti 13kg, ja jos vielä 5kg saisin pois ennen kesää niin olisin tyytyväinen!Mutta usko vaan, se 5kg tuntuu just nyt tosi vaikealta eikä motivoi yhtään.Vaikka kilomäärä on pieni, mun vartalossa se (tai ilman sitä) on huima ero.

Tsemppiä!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä