Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko ottaisit korvausta neljän viikon ajalta vieraiden kissojen hoitamisesta?

Vierailija
04.04.2011 |

Päivittäin, vähintään joka toinen pitäisi käydä ruokkimassa, paijaamassa, siivoamassa vadit yms. Matkaa 5km, ei autoa käytössä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näitä vieraita kissoja laiteta johonkin kissahoitolaan? Kuukausi on aika pitkä aika sitoutua vieraisiin elukoihin. Itse en ota edes kavereiden elikoita viikonloppua pidemmäksi ajaksi hoitooni.

Vierailija
2/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa jäisi tuollainen pesti väliin kokonaan. Lupauduin kaverin kissoja käydä hoitamassa tässä keväällä viikon reissun ajan, siinä on tarpeeksi. Kuukaudeksi saisi etsiä hoitopaikan. Oltiin juuri pari viikkoa miehen siskolla etelänmatkan ajan koiraa hoitamassa. Se meni, kun "muutettiin" sinne ja on koira jo omasta takaa. Mutta en kyllä jaksaisi päivittäin matkustaa jonnekin erikseen hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.14 käyntikertaa...pyörällä 5 km aikaa menee 15 min.kävellen 40min. eli sulle tulis ajallisesti ainakin 1,5h-2,5h hommiin+matkoihin...veloita 5e*14 eli 70ekee, et pääse tuntipalkoille.

Vierailija
4/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan mielelläni apua tarvitsevaa ystävääni.

Vierailija
5/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariksi tunniksi päivittäin ilman mitään korvausta?

Hoidatko tuttavien lapsiakin pari tuntia päivittäin?

Vierailija
6/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kissoja pitää pari tuntia hoitaa? Etkö tiedä, että kissa on mitä itsenäisin otus. Riittää, kun laitat ruoan ja puhtaan veden sekä putsaat hiekka-astian.

Eivät kesyt kotikissat ehdi kuukaudessa villiintyä, vaikka ei ihminen niiden seurassa kovin pitkiä hetkiä olisi.

En vertaisi lasta ja kissaa toisiinsa. Ja kyllä voisin lastakin kaitsea.

Kummallista on mielestäni hyötyajattelu, "mitä MINÄ hyötyisin, jos tekisin niin tai näin".

Vierailija
7/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kissoja pitää pari tuntia hoitaa? Etkö tiedä, että kissa on mitä itsenäisin otus. Riittää, kun laitat ruoan ja puhtaan veden sekä putsaat hiekka-astian.

Eivät kesyt kotikissat ehdi kuukaudessa villiintyä, vaikka ei ihminen niiden seurassa kovin pitkiä hetkiä olisi.

Kummallista on mielestäni hyötyajattelu, "mitä MINÄ hyötyisin, jos tekisin niin tai näin".

eikä autoa käytettävissä, niin kyllä siihen hoitoreissuun suttaantuu muutama tunti hyvinkin.

Olet kyllä aika mahtava kaveri, itsellä jää työpäivän jälkeen perheen keskeistä aikaa noin 3h (17-20), jota en tosiaan käyttäisi jonkun kissojen hoitoon kuin ehkä viikon matkan tms ajan.

Vierailija
8/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä suostuisi juosta ees taas niiden kotona jos ei olisi autoa, vaan ottaisin ne meille. Meillä kun on jo 9 koiraa ja 2 kissaa omasta takaa niin sekaan mahtuu eikä paria otusta edes huomaa.

Vierailija
9/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aikana oksentelivat minne sattuu, rikkoivat neljä kukkaruukkua ym. Eikä saatu yhtään mitään rahaa palkaksi vaivoistamme, 20 e ainoastaan ruokiin (ei edes riittänyt). Oli vika kerta kun hoidan kenenkään otuksia.

Vierailija
10/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskuttaisin jotain 4000 + alv

Vierailija
11/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itsellänikin kissoja ja voin sitten hyvällä omallatunnolla pyytää vastapalvelusta

Vierailija
12/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin ystäväni lapsia puolen vuoden ajan kolme kertaa viikossa, kaksi tuntia kerralla. Ilman mitään korvausta. Apu tuli ystävälle todella tarpeeseen, eikä mun omat lapset asiasta kärsineet kun olivat isänsä kanssa.

Tilanne oli mun mielestä täysin luonnollinen, ystävää hädässä autetaan - olen 100% varma että vastaavassa tilanteessa saisin häneltä saman avun.

Nykyään vaan tuntuu, että kaikista ns vaivaa vaativista asioista pitäisi saada rahallinen korvaus, mihin ihmeeseen on hävinnyt ystäväapu ja yleisesti ottaen se hyväntahtoisuus ihmisistä, mitä joskus ainakin vielä oli?

eikä autoa käytettävissä, niin kyllä siihen hoitoreissuun suttaantuu muutama tunti hyvinkin.

Olet kyllä aika mahtava kaveri, itsellä jää työpäivän jälkeen perheen keskeistä aikaa noin 3h (17-20), jota en tosiaan käyttäisi jonkun kissojen hoitoon kuin ehkä viikon matkan tms ajan.

Vierailija
13/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tuollaiseen kuukaudeksi sitoutuu. Hitonmoinen vaiva, juurikin sen vuoksi ettei ole autoa käytössä. Jos bussireitti osuisi sopivasti matkan varrelle, veloittaisin ainakin ne bussilippurahat. En todellakaan alkaisi pyöräillä tai kävellä joka toinen päivä kymmentä kilometriä. Ja entäs jos tuut kipeeksi, etkä pääse kissojen luo, joudut jostain hommaamaan "sijaisen".

Vierailija
14/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai yleensä yritetään mieluummin niin, että saavat jäädä kotiin ja tänne tulee joku samalla talovahdiksi).

Yleensä ollaan maksettu noin 100 euroa/kk + ruoka- ja hiekkakulut. Talovahdille (parikymppinen tyttö) ollaan myös jätetty pakkaseen ja kaappiin ruokaa, jota saa vapaasti syödä.

Vierailija
15/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin ystäväni lapsia puolen vuoden ajan kolme kertaa viikossa, kaksi tuntia kerralla. Ilman mitään korvausta. Apu tuli ystävälle todella tarpeeseen, eikä mun omat lapset asiasta kärsineet kun olivat isänsä kanssa.

Tilanne oli mun mielestä täysin luonnollinen, ystävää hädässä autetaan - olen 100% varma että vastaavassa tilanteessa saisin häneltä saman avun.

Nykyään vaan tuntuu, että kaikista ns vaivaa vaativista asioista pitäisi saada rahallinen korvaus, mihin ihmeeseen on hävinnyt ystäväapu ja yleisesti ottaen se hyväntahtoisuus ihmisistä, mitä joskus ainakin vielä oli?

täytyy sanoa että taputan jos kokopäivätyön päälle pyöritit tällaista palvelua kaverillesi ilmaiseksi. Kotona ollessa meillä on tosi usein muiden lapsia hoidossa ja lapsilla käy kavereita, mutta voin ihan suoraan sanoa, että en lähtisi arki-iltoina hoitamaan oman työn päälle muiden lapsia, en maksusta enkä ilman, jos hoidon tarve on todellinen niin meille kulkee bussi

Vierailija
16/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se helppoa ollut, mutta tilanne oli sellainen etten olisi voinut elää itseni kanssa jos en olisi auttanut. Palkintona rumbasta oli jotain kuitenkin parempaa kuin raha, onnea ja rakkautta ei voi mitata.

Rahaa en ystävältä ikinä ottaisi, silloin kun apu tulee todella tarpeeseen eikä ole ns kaverisuhteen hyväksikäyttöä. Koskaan ei tiedä, milloin itse tarvitsee sitä vastapalvelusta.

täytyy sanoa että taputan jos kokopäivätyön päälle pyöritit tällaista palvelua kaverillesi ilmaiseksi. Kotona ollessa meillä on tosi usein muiden lapsia hoidossa ja lapsilla käy kavereita, mutta voin ihan suoraan sanoa, että en lähtisi arki-iltoina hoitamaan oman työn päälle muiden lapsia, en maksusta enkä ilman, jos hoidon tarve on todellinen niin meille kulkee bussi

Vierailija
17/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ottaisi maksua, mutta en suostuisi hoitamaankaan. Pitäisin kissojen omistajalle puuttelun ja vaikka ottaisin yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan pahimmassa tapauksessa.

Kissojen jättäminen hoitoon tuolla tavoin noin pitkäksi aikaa on eläinsuojelulain vastaista, käsittääkseni. Ainakin ylittää minun käsitykseni hyvästä lemmikkienpidosta.

Vierailija
18/18 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt hoitamassa ystävien tuttuja kissoja kun ystävät ovat matkoilla eripituisia aikoja. jos kissoja on kaksi, mielestäni riittää että käy joka toinen päivä. Yksinäisen kissan luona on hyvä käydä päivittäin, mutta eivät ne käynnit kauaa vie. Omistajat tietty varaavat hiekkaa ja kuivaruokaa kissoilleen koko matkan ajaksi ja antavat ohjeet tuoreruuasta (kala, sisäelimet) sekä rahaa sen ostoon.

En ole laskuttanut mitään, mutta aina saanut jonkun kiitoslahjan.

Matkaa ap:llä siis 5 km, onko työmatkan varrella tai muuten hyvien yhteyksien päässä? Jos tehtävä tuntuu liian hankalalta, kieltäydy siitä, älä ota vastuullesi eläviä olentoja.

Onneksi meidän kissojen hoitaja asuu samassa rapussa, on hyvin vaivatonta. Muistamme häntä aina tuliaisella kun palaamme ja tietty joululahjalla myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme