Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomit hoi! (työllistymisestä)

Vierailija
04.04.2011 |

Jos olette olleet työttöminä äitiysloman alkaessa (minulla loppui työsopimus just sopivasti...), niin miten ootte työllistyny äitiysloman jälkeen? Mietin kun tradenomeja kuitenkin kasvaa joka puussa liikaakin, niin en oo varmaan pienen lapsen äitinä hirveen haluttua kamaa työmarkkinoilla...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla asenteella et todellakaan ole haluttua kamaa työmarkkinoilla. Totuus on se, että ne halutaan ketkä tekee itsestään haluttavan. Eka asia on korjata oma itsetunto. Arvaa kuinka moni pienen lapsen äiti, tradenomi koulutukseltaan, on haluttua kamaa työmarkkinoilla? Aika moni. Mikset siis sinäkin olisi? :)

Suuret ikäluokat ovat alkaneet siirtyä eläkkeelle, työpaikalle rekrytoidaan aina mielummin nälkäinen nuori, jolla kuitenkin on jo sitä elämänkokemusta kuin ihan junnu koulunpenkiltä valmistunut. Sun vaan pitää jo hakemusvaiheessa näyttää että sulla on nälkää tehdä töitä.

Vierailija
2/3 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osaan ei uusia palkata vaan toimet lopetetaan sitä mukaa

Kupla koko eläkkeelle siirtymisen työvoimapula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tradenomi ja päässyt töihin suoraan koulun penkiltä ja vajaan vuoden päästä toiseen firmaan vakituiseksi. Ehdin olla nykyisessä työpaikassani reilu kaksi vuotta ennen kuin jäin äitiyslomalle.

Sinulla on jo työkokemusta omalta alatasi(?), joten en ehkä ottaisi mitä tahansa työtä vastaan. Aukon CV:ssä selittää helposti perhevapailla. Tietysti jos tilanne on se, että rahaa on saatava niin ainahan on mahdollista edetä yrityksen sisällä. Valitettavan usein tuntuu vain siltä, että kukaan ei ole profeetta omalla maallaan eli alemmista tehtävistä voi olla tosi vaikea edetä.

Alkaisin kyllä hakea töitä aktiivisesti, kun vanhempainvapaa on lopuillaan. Työttömänä saat nimittäin paremmin rahaa kuin kotihoidontuella, varsinkin jos kassan työssäolo-ehto on täyttynyt.

Tietysti jos ajatuksissasi on olla lapsen kanssa kotona vielä pari vuotta, niin voit lähetellä rauhassa hakemuksia kun siltä tuntuu.