Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitteko tätä työpaikkaa?

Vierailija
03.04.2011 |

Hain vuosi sitten yhtä työpaikkaa ja jäin sitten lopulta kakkossijalle. Olin työpaikasta ja tehtävänkuvasta erittäin kiinnostunut ja harmitti se kakkossijalle jääminen. Yritys hoiti myös vähän tökerösti rekrytointinsa loppuvaiheen eli aika pitkään sain odotella tietoa siitä, etteivät he minuun sitten päätyneet (lopulta tieto tuli s-postitse, vaikka olin odottanut henkilökohtaista lähestymistä. Olin käynyt mm. soveltuvuustesteissä ja kahdella haastattelukierroksella).

Haen edelleen töitä ja nyt tämä samainen yritys hakee samalla tehtävänkuvalla uutta työntekijää. Ilmeisesti viime vuonna rekrytoitu on edelleen siellä töissä eli he vain vahvistavat tiimiään ja tarvitsevat yhden uuden. Mieli tekisi hakea, koska se tehtävä kyllä kiinnosti. Ja jäinhän silloin kakkoseksi eli varmaan olin heidän mielestään hyvä hakija.

Mutta hakisitteko te uudelleen työpaikkaa, jota ette ekalla kerralla saaneet? Ja luuletteko, että tässä tilanteessa hakeminen olisi minun kannaltani vahvuus vai kenties heikkous?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pääsin noin pitkälle viimeksi

Vierailija
2/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainakin työnantajalle on varmaa, että todella haluat juuri työn työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakisin, jos olisin vailla työtä.

Vierailija
4/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ei varmaan ilmottaneet kun vasta sitten kun sen toisen kanssa oli nimi paperissa. niissä tuntuu kestävän.

nimim työtä etsivä! millonkohan mä löydän?!!

Vierailija
5/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemalla tuota paikkaa et menetä mitään. Jos taas et hae paikkaa, et sitä myöskään saa.

Vierailija
6/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei sinua valittu vuosi sitten, ei tarkoita mielestäni sitä, että olisit ollut työhön epäsopiva tms. Toinen hakija oli vain sellainen, jonka ominaisuudet sopivat silloin heille paremmin.

Älä ota nokkiisi vuoden takaisesta, jos työ on oikeasti sitä, mitä haluat.

Vierailija
7/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudelleen, jos tökerösti hoitavat yhdenkään rekrytoinnin vaiheen. Tai no kolme kertaa olen ollut tuollaisessa tilanteessa ja en ole hakenut.

Itse opiskelen johtamista ja sieltä olen saanut vahvistusta siihen, että jokainen rekrytointi pitäisi viedä läpi asiallisesti ja suhteellisen avoimesti ja reilusti. Näin vastaisuudessakin tänä päivänä on hakijoita - jopa niitä, jotka eivät tulleet aiemmin valituiski.

Tuosta vahvuudesta tai heikkoudesta en osaa sanoa. Riippuu varmaan hieman työstä ja työnantajasta. Periaatteessa sillä ei pitäisi olla negatiivista kaikua kuitenkaan.

Haehan työtä, jos se sinua kiinnostaa.

Tsemppiä! :-)

Vierailija
8/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä näitä soveltuvuustestejä sun muita, kun vuosi sitten olin!?" Tai jotain tälläistä.

Vierailija
9/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilman työtä, joten siksi en ole hakemassa. Olen edelleen saman työnantajan palveluksissa kuin vuosisitten, mutta tehtävät ovat jonkin verran muuttuneet ja siksi en vähään aikaan olekaan uutta työtä hakenut. Nyt kun tämä viime vuonna hakemani paikka oli taas haussa, tuli vaan ne saman fiilikset siitä (tehtävät, yritys, työpaikan sijainti) kuin silloin viime vuonna. Ja kun tosiaan aika pitkään harmitti se kakkossijalle jääminen...

Mutta minua jäi tosissaan harmittamaan se, miten se jälkihoito silloin tehtiin. En saanut mitään palautetta siitä, miksi sillä kertaa jäin kakkoseksi. Koko prosessi kesti melkein neljä kuukautta ja sain tosiaan odotella sitä viimeistä viestiä ylettömän pitkään.

Ehkäpä mä sitten kuitenkin haen tätä. Mitä olette mieltä, pitäisikö hakemuksessa viitata viime vuoteen?

ap

Vierailija
10/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin mun mielestä :) tsemppiä ap!!

mä ehkä suoraan soittaisin sinne ja kysyin että muistaako ne sut ja ilmottaisin että pistän päiviteyn hakemuksen/cvn tulemaan vaikka se ois niillä tallessa..

Vierailija
11/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että samoilla linjoilla olen minäkin. Johtamistaitoa opiskelleena ja henkilöstötyötä (ja rekrytointia) itsekin työssäni hoitavana (siis tämä nytkin haettava työ on juuri hr-työtä) pidän hyvin hoidettua rekrytointia erittäin tärkeänä asiana. Siksi jäi tosi kurja fiilis siitä, että näinkö hyvin heillä on prosessi hallussaan. Ja se tökery loppuvaihe, että näinkö hyvin heillä henkilöstötyötä ylipäätään hoidetaan.

ap

uudelleen, jos tökerösti hoitavat yhdenkään rekrytoinnin vaiheen. Tai no kolme kertaa olen ollut tuollaisessa tilanteessa ja en ole hakenut. Itse opiskelen johtamista ja sieltä olen saanut vahvistusta siihen, että jokainen rekrytointi pitäisi viedä läpi asiallisesti ja suhteellisen avoimesti ja reilusti. Näin vastaisuudessakin tänä päivänä on hakijoita - jopa niitä, jotka eivät tulleet aiemmin valituiski. Tuosta vahvuudesta tai heikkoudesta en osaa sanoa. Riippuu varmaan hieman työstä ja työnantajasta. Periaatteessa sillä ei pitäisi olla negatiivista kaikua kuitenkaan. Haehan työtä, jos se sinua kiinnostaa. Tsemppiä! :-)

Vierailija
12/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin avoinna olevasta paikasta ja kertoisin, että hain vastaavaa paikkaa vuosi sitten ja olen edelleen kiinnostunut sekä yrityksestä että tehtävästä.

Pyrkisin saamaan puheluun sellaisen rennohkon tunnelman, neuvottelumaisen, ja jos onnistuisi, niin ehdottaisin suoraan tapaamista, jossa voitaisiin keskustella tästä työtehtävästä ym. tarkemmin. Jos taas puhelimessa tunnelma ei tunnu antavan myöten, niin kertoisin vain laittavani hakemuksen ja panostaisin siihen parhaan kykyni mukaan.

Vierailija
13/13 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin ehkä noudattaa tätä ehdotusta. Ehkäpä soitan suoraan ennen kuin edes rupean päivittämään hakemusta. Ehkäpä tilanne etenee sitten jo suoraan haastatteluun, eihän sitä koskaan tiedä.

ap

Kysyisin avoinna olevasta paikasta ja kertoisin, että hain vastaavaa paikkaa vuosi sitten ja olen edelleen kiinnostunut sekä yrityksestä että tehtävästä. Pyrkisin saamaan puheluun sellaisen rennohkon tunnelman, neuvottelumaisen, ja jos onnistuisi, niin ehdottaisin suoraan tapaamista, jossa voitaisiin keskustella tästä työtehtävästä ym. tarkemmin. Jos taas puhelimessa tunnelma ei tunnu antavan myöten, niin kertoisin vain laittavani hakemuksen ja panostaisin siihen parhaan kykyni mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi