Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta nyt ravintoloiden annokset ovat sopivia

Vierailija
03.04.2011 |

Nyt kun ikä lähestyy 40 vuotta ja kai sitten ainenvaihdunta hidastunut ja kulutus muutenkin pudonnut, niin ravintoloiden anoskoko tuntuu sopivalta.

Kotonakin olen alkanut pienentämään annoksia ja eri ohjeiden annoskoko tuntuu nykyään sopivalta.

Nykyään siis paketin kyljessä mainittu annoskoko on se jota seuraan. Vielä 10-15 vuotta sitten söin vähintän tuplasti kaikki ruuat ja jälkiruuat päälle. Ravintoloissa kävi joskus niinkin , etä ravintolan jälkeen piti mennä vielä hesellle ottamaan kerrosateria, jotta nälkä lähti.

Viimeisen 5 suoden aikana on kertynyt vararavintoa sen verran että olen aloittanut pienempiin aterioihin totuttamisen ja uskon että se taita pudottaa pianoa.

Harmi vaan, kun niin kovasti tykkään ruuasta, että nyt on nautinnosta puolet pois, paska.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lihasmassa on vähentynyt etkä kuluta enää niin paljoa. Kannattaa treenata niin saa syödäkin paljon :D

Vierailija
2/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tosin ei ihan vielä noin paljoa, eikä vararavintoakaan kertynyt, mutta ravinnon tarve alkaa ilmeisesti vasta nyt olemaan "normaali".

Minusta tämä on oikeastaan ihan mukavaa, ruoasta voi nauttia eri tavalla, kun ei ole aina niin hirveä nälkä ja joudu vetämään hirveitä annoksia, jotta on kylläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aineenvaihduntakin hidastuu iän myötä.

Vierailija
4/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lihasmassa on vähentynyt etkä kuluta enää niin paljoa. Kannattaa treenata niin saa syödäkin paljon :D

punttisalilla koko elämäni ja harrastanut aina urheillua.

Erityisesti viime vuosina olen treenannut "ihan kivasti" ja uskon peiliin katsomalla, että lihasmassani on viime vuosina kasvanut useilla kiloilla. Toivottavasti jatkossakin tulisi 150-250 g lihasta vuotta kohden lisää, vaikka sen saaminen onkin entistä vaikeampaa (varsinkin kun olen entistä enemmän keskittynyt lenkkeilyyn). Tässäkin ruokavalio on tärkeää.

Raejuustoa ja banaaneja (vaikka ne ovatkin apinoille).

ap

Vierailija
5/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselle. Toivoisinkin, että naisten olisi mahdollista tilata "naisten annoksia" joku kaunispäivä ja myös maksaa vähemmän.

Hävettää jättää osa ruuasta syömättä, mutta minkäs teet kun vatsa ei vedä kerralla niin suuria määriä.

Vierailija
6/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselle. Toivoisinkin, että naisten olisi mahdollista tilata "naisten annoksia" joku kaunispäivä ja myös maksaa vähemmän.

Hävettää jättää osa ruuasta syömättä, mutta minkäs teet kun vatsa ei vedä kerralla niin suuria määriä.

Meillä meni pitkään niin, että minä söin noin tuplaten sen mitä mieheni. Ja imettäessä vasta tarvitsikin hervottoman kokoisia annoksia.

Kotiinkin kun tilattiin pizzaa, minä söin yleensä omani ja päälle vielä vähän mieheltä. Ja silti miehen pizzaa jäi usein jääkaappiinkin.

Eri kokoisia annoksia voisi olla kyllä saatavana, standardiruokahalua kun ei ole olemassakaan.

t. 3

Vierailija
7/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä jos puolet jaksan syödä

Vierailija
8/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

porttikiellon Raxiin kun syön niin paljon:)

Kieltämättä nyt päälle nelikymppisenä on joutunut hiukan hillitsemään syöntiä, koska bmi on noussut 21.n.

Olen itsekin joutunut ravintolaillallisen jälkeen käymään nakkarilla, että saisi mahan täyteen.

Meillä meni pitkään niin, että minä söin noin tuplaten sen mitä mieheni. Ja imettäessä vasta tarvitsikin hervottoman kokoisia annoksia.

Kotiinkin kun tilattiin pizzaa, minä söin yleensä omani ja päälle vielä vähän mieheltä. Ja silti miehen pizzaa jäi usein jääkaappiinkin.

Eri kokoisia annoksia voisi olla kyllä saatavana, standardiruokahalua kun ei ole olemassakaan.

t. 3

Vierailija
9/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei olla tunnettu parikymppisinä, oltaisiin voitu lähteä kimpassa Raxiin.

Olisi tuolloin pitänyt perustaa joku vertaistukiryhmä, tapaamiset kerran kuussa Raxissa:D

Musta liikkuu vieläkin mieheni kaveripiirissä juttuja, kun noihin aikoihin käytiin hänen kaveriporukallaan vähän syömässä pizzaa.

t. 3

Vierailija
10/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintoloihin annoskokoja: pieni, keskikoko ja iso.

Lasten annokset kokonaan pois ja nuo tilalle.

Vierailija
11/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei olla tunnettu parikymppisinä, oltaisiin voitu lähteä kimpassa Raxiin.

Olisi tuolloin pitänyt perustaa joku vertaistukiryhmä, tapaamiset kerran kuussa Raxissa:D

Musta liikkuu vieläkin mieheni kaveripiirissä juttuja, kun noihin aikoihin käytiin hänen kaveriporukallaan vähän syömässä pizzaa.

t. 3

Hävettää olla aina se naispuolisen seurueen suursyömäri, joka kiskoo rekkamiehen annokset ongelmitta kitusiinsa ja selaa sen jälkeen kärsimättömänä jälkiruokalistaa. Muut seurueen jäsenet näykkivät salaattiaan ja ovat "ihan täynnä" närkittyään kolme tomaatinviipaletta. Ei kyllä sinänsä, että moni mieskään pärjäisi minulle annoskoossa.

Koomisinta on anoppilassa, jossa hyviä päivällistapoja noudatetaan - mutta myös kohtuutta. Koko muu porukka kököttää ruokapöydässä odottamassa, että saan kolmannen santsilautasen tyhjäksi.

Juu ja liikuntaa harrastetaan täälläkin ja bmi on 21. Ikää 38. Saa nähdä, milloin tästä ruokahalusta saa alkaa maksamaan.

Nimim. Pohjaton vatsalaukku

Vierailija
12/12 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sattui myös koominen tapaus kun kävimme Nesteellä syömässä. Olin menossa iltavuoroon ja miehellä vapaa. Ehdotti, että käväistään siellä lounaalla.

Taisi olla jotain paneroituja porsaanleikkeitä ja perunamuussia. Nainen laittoi minulle sellaisen normiannoksen. Mietin, että miten asian esitän, että ei tuo riitä mihinkään. Sitten rohkeasti kysyin, että saako sen annoksen isompana vain maksaako se lisää. Ei kuulemma maksa. Pyysin sitten kaksinkertaisena. Naisen ilme oli aika sanoinkuvaamaton ja mies tietenkin hirnui vieressä:)

Salaatit ja leivät päälle ja sitten söin vielä miehenkin leikkeenlopun kun se ei jaksanut.

Se suursyömäro nro 9

t. 3

Hävettää olla aina se naispuolisen seurueen suursyömäri, joka kiskoo rekkamiehen annokset ongelmitta kitusiinsa ja selaa sen jälkeen kärsimättömänä jälkiruokalistaa. Muut seurueen jäsenet näykkivät salaattiaan ja ovat "ihan täynnä" närkittyään kolme tomaatinviipaletta. Ei kyllä sinänsä, että moni mieskään pärjäisi minulle annoskoossa.

Koomisinta on anoppilassa, jossa hyviä päivällistapoja noudatetaan - mutta myös kohtuutta. Koko muu porukka kököttää ruokapöydässä odottamassa, että saan kolmannen santsilautasen tyhjäksi.

Juu ja liikuntaa harrastetaan täälläkin ja bmi on 21. Ikää 38. Saa nähdä, milloin tästä ruokahalusta saa alkaa maksamaan.

Nimim. Pohjaton vatsalaukku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi