Miksi lähes kaikki 18-25v äidit ovat varattomia, yksinhuoltajia tai työttömiä?
Kommentit (11)
Kuinka moni on 18-25 vuotiana nykyisin naimisissa, ehtinyt säästää tai edes ehtinyt valmistua hyvin maksavaan ammattiin?
Eiköhän sitä varten juuri ole vanhenpainpäivärahat ja kotihoidontuet, ettei kukaan näe nälkää vaikka äidin pitää yllättäen tehdä päätös elämästä tai kuolemasta.
t.22 kohta yh opiskelija äiti
Otti vissiin koville tuo kun sanottiin 30+ äitejä avuttomiksi? ;)
Mä olen sitten mummoäiteihin verrattuna aiva mahtava kun olen nuori äiti ja akateeminen+ihana mies. HAH! ;) Ja sepäs niitä ärsyttääkin, osu ja uppos ap sulla PLOP! :D
mutta mitäs se sulle kuuluu muiden ratkaisut
Otti vissiin koville tuo kun sanottiin 30+ äitejä avuttomiksi? ;) Mä olen sitten mummoäiteihin verrattuna aiva mahtava kun olen nuori äiti ja akateeminen+ihana mies. HAH! ;) Ja sepäs niitä ärsyttääkin, osu ja uppos ap sulla PLOP! :D
Tästä huomaa mummomammojen epävarmuuden itsestään, no olisin minäkin epävarma jos olisin mennyt mistä aita on matalin. Ei ole mitään hienoa junnailla opintotuilla monta vuotta sitten työelämässä vituttaa työnantajaa monilla äippälomilla kaikkine ikäongelmineen raskaus jne, joo hienoa olla menestynyt, mutta mä olenkin ilman tuota ikuista odottelua.
Tein kaiken ahkerasti ja nyt saan nauttia saavutuksistani, toisinkuin uurrenaamat raskauslöllöineen ja tuulipukuineen. ;)
Otti vissiin koville tuo kun sanottiin 30+ äitejä avuttomiksi? ;) Mä olen sitten mummoäiteihin verrattuna aiva mahtava kun olen nuori äiti ja akateeminen+ihana mies. HAH! ;) Ja sepäs niitä ärsyttääkin, osu ja uppos ap sulla PLOP! :D
En paljasta koko totuutta, koska minun ikäisiä tällä alalla hyvin vähän, hävettä jo valmiiksi että olen tällaisella vähä-älyisten palstalla.
Olen ~25v ja no näin laajasti kuin käyttäytymistieteet. ;)
kaksi lasta.
Mä en tunne yhtään. Yksin huoltajia tosin 2.
Miksi sun tuttavapiiriin kuuluu niin paljon 18-25 vuotiaita äitejä jotka lähes kaikki ovat varattomia, yksinhuoltajia tai työttömiä?
Kuulutko itse heihin ja miksi sua niin naurattaa?
Onneksi ehdin täyttää 26! Olin kyllä naimisissa, töissäja vakavarainen myös vuosi sitten, mutta sillä ei kai väliä...
Mutta OMG olen vielä opiskelija! Kivittäkää äkkiä, ennenkuin pääsen ylpistymään :)
Tästä huomaa mummomammojen epävarmuuden itsestään, no olisin minäkin epävarma jos olisin mennyt mistä aita on matalin. Ei ole mitään hienoa junnailla opintotuilla monta vuotta sitten työelämässä vituttaa työnantajaa monilla äippälomilla kaikkine ikäongelmineen raskaus jne, joo hienoa olla menestynyt, mutta mä olenkin ilman tuota ikuista odottelua.
Tein kaiken ahkerasti ja nyt saan nauttia saavutuksistani, toisinkuin uurrenaamat raskauslöllöineen ja tuulipukuineen. ;)
Voi olla paljonkin tuohon kategoriaan naisia. Tai sitten ei. Et voi tietää tai sitten kertoo tosiaan vain omasta lähipiiristäsi. Itse olen yrittäjä 25-v. Lapsia on neljä ja kohta viides tulossa. Myös korkeakoulututkinto suoritettuna.
Olen maksanut yrittäjänä omat äitiyslomarahani yel-maksuina (=moninkertaisina käytännössä, koska Suomessa niin vaaditaan). Lapsia on paljon, koska olemme uusperhe (tosin jo vanha sellainen) ja rakastamme lapsia yli kaiken. Yrittäjyys myös mahdollistaa oman ajankäytön suunnittelun ja sitäkautta työssäkäynnin itselle sopivalla ajalla. Tarkoittaa sitä, että pystyn käymään töissä myös äitiyslomalla.
Tiukkaa tekee siitä huolimatta. Käytännössä maksan erinäisiä veroja n. 900e/kk ja itse tienaan saman veran, joten kyllä nämä vapaa-matkustajaäidit vituttavat. Mielelläänhän sitä hoitaisi lapset kotona, mutta kun taloudellinen tilanne vaatii TÖITÄ.
Ei mua ainakaan vaikka tuohon ikähaarukkaan kuulun, mutta en muihin kategorioihin.
Harvemman tunnen joka olisi kaikkea tuota.
Aloitus kertoo pinnallisuudestasi aika paljon.