Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minä ainakin vastustan aborttia.

Vierailija
02.04.2011 |

esim. raiskaus -> onko se syntyvän lapsen syy? joissain erittäin irvokkaissa tilanteissa, esim. insesti, miettisin asiaa tarkkaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollappa tilanteessa, että tietää ettei voi lasta elättää.

Vierailija
22/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia, niin sittenhän asiat on hyvin, et joudu sitä koskaan tekemään! Onneksi abortti on kuitenkin laillinen, niin se on mahdollista niille, jotka joutuvat siihen tilanteeseen.

en ymmärrä. miksi minä en voisi joutua samaan tilanteeseen, jossa "joutuisin tekemään abortin" ja miettisi asiaa vielä senkin jälkeen. Tämäpä viesti oli harvinaisen päätä sekoittavasti kirjoitettu. Siis se johon vastasin. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta tukee. ap

Vierailija
24/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt jaksa tässä ryhtyä asiaa sen enempää perustelemaan, mutta aborttikielto on naisten alistamista.

Abortti on vapaa sivistyneessä valtiossa, sillä jos se ei ole, niin naiset ajatuvat (laittomiin) abortteihin joka tapauksessa.

On ikävää, jos joku sortuu käyttämään aborttia ehkäisykeinoa, (useamipi kuin yksi) näitä surullisia tapauksia on.

ps. en ole itse kokenut aborttia

Vierailija
25/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee abortin tilanteessa, jossa ei voi laska kasvattaa kunnolla. Lapsesta on ISO VASTUU. Ja minusta olisi törkeää jonkun sivullisen tulla ja sanoa että kyllä sinun pitää se synnyttää vaikka itse tietäisin etten kykene lasta hoitamaan7kasvattamaan.

Vierailija
26/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia, niin sittenhän asiat on hyvin, et joudu sitä koskaan tekemään! Onneksi abortti on kuitenkin laillinen, niin se on mahdollista niille, jotka joutuvat siihen tilanteeseen.

en ymmärrä. miksi minä en voisi joutua samaan tilanteeseen, jossa "joutuisin tekemään abortin" ja miettisi asiaa vielä senkin jälkeen. Tämäpä viesti oli harvinaisen päätä sekoittavasti kirjoitettu. Siis se johon vastasin. ap

ettet missään tilanteessa tekisi aborttia.

Mä taas tekisin, jos tulisin raiskauksesta raskaaksi, koska en vastusta aborttia.

Vierailija
27/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta tukee. ap

tuleeko ne kotiin hoitamaan ja ottamaan vastuun lapsesta. Vai vievät kasvatuskotiin...no sehän se on mukavaa lapselle.

Vierailija
28/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pahoinvoivia ihmisiä niin paljon, että heidän vanhemmuutensa on todella kyseinalaista.

Ihminen, joka on hunningolla monessa mielessä, ei jaksa ehkäistä, ei jaksa olla äiti.

Pahoissa ongelmissa oleva nainen ei todellakaan jaksa kantaa raskautta loppuun jonkun toisen lapsettoman perheen hyväksi. Jo pelkän vauvan poisantaminen aiheuttaa vaikeita psyykkisiä ongelmia.

Vierailija
29/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni abortin vastustaja toimii sijaisperheenä nykyisillekään ei-toivotuille lapsille? Onhan se helppoa vastustaa eettisistä syistä mutta mitä moraalia se sellainen on että ei sitten auteta niitä jotka toimivat abortin vastustajien toivomalla tavalla?

Vierailija
30/38 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikaan tue millään tavalla. Jos perehtyisit toimeentulotukinormeihin ja moniongelmaisiin perheisiin, ymmärtäisit.

Edes lastensuojelulla ei ole minkäänlaisia resursseja auttaa. Helpointa on vain viedä lapset pois. Huostaanottolaskut on kunnan joka tapauksessa maksettava, mutta päättäjiltä ei heru älyä muuhun.

Vierailija
31/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tulis asiaan liittyen tekstiä, mutta turha se on vähä-älyisille selittää ja puida järkeä. Hulluja on ne ihmiset jotka on niin itsekkäitä, että riistää pieneltä hengen. itselläni on kaksi ihanaa pientä lasta ja molemmat snytyneet 19-21v, eikä ammattia ole. Mieskin juuri valmistunut. Taitaa joku muu olla syynä aborttiin kuin ettei pysty elättää. Kaikki kylä järjestyy ja saa apua. Ihmiset, miksi ootte niin itsekkäitä?... Lapsella todettu sairaus/vammakaan ei ole mikään syy. Aina ultrassakaan annettu diagnoosi ei pidä paikkaansa. Sairaskin lapsi on lahja ja antaa vanhemmille ja läheisilleen paljon!!!

kahden ihanan lapsen äiti ja ylpeä niistä

Vierailija
32/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tulis asiaan liittyen tekstiä, mutta turha se on vähä-älyisille selittää ja puida järkeä. Hulluja on ne ihmiset jotka on niin itsekkäitä, että riistää pieneltä hengen. itselläni on kaksi ihanaa pientä lasta ja molemmat snytyneet 19-21v, eikä ammattia ole. Mieskin juuri valmistunut. Taitaa joku muu olla syynä aborttiin kuin ettei pysty elättää. Kaikki kylä järjestyy ja saa apua. Ihmiset, miksi ootte niin itsekkäitä?... Lapsella todettu sairaus/vammakaan ei ole mikään syy. Aina ultrassakaan annettu diagnoosi ei pidä paikkaansa. Sairaskin lapsi on lahja ja antaa vanhemmille ja läheisilleen paljon!!!

kahden ihanan lapsen äiti ja ylpeä niistä

En itsekään ymmärrä aborttia ehkäisykeinona, mutta joskus se vain on oikea ratkaisu. Se ei ole itsekkyyttä tms.

t.23v ja 3 lasta.

Vierailija
33/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen sinisilmäistä tuossa nyt oli? se joka abortin tekee niin on sinisilmäinen jos joku ja se joka sen hyväksyy ylipäätään. onet tekevät abortin yli 20 viikolla ja lapsi siellä äidin kohdussa tuntee kipua jo 16 viikolta lähtien ellei jo paljon aikaisemmin. sano tosiaan omille lapsilles että "hyväksyn abortin ja olkaapa nyt mahdollisimman kiitollisia äidille etten teitä tappanu ihan vaan sen vuoksi ku en ollu ihan varma halusinko teitä vaiko en"

Vierailija
34/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tulis asiaan liittyen tekstiä, mutta turha se on vähä-älyisille selittää ja puida järkeä. Hulluja on ne ihmiset jotka on niin itsekkäitä, että riistää pieneltä hengen. itselläni on kaksi ihanaa pientä lasta ja molemmat snytyneet 19-21v, eikä ammattia ole. Mieskin juuri valmistunut. Taitaa joku muu olla syynä aborttiin kuin ettei pysty elättää. Kaikki kylä järjestyy ja saa apua. Ihmiset, miksi ootte niin itsekkäitä?... Lapsella todettu sairaus/vammakaan ei ole mikään syy. Aina ultrassakaan annettu diagnoosi ei pidä paikkaansa. Sairaskin lapsi on lahja ja antaa vanhemmille ja läheisilleen paljon!!! kahden ihanan lapsen äiti ja ylpeä niistä

Jos nainen on pahasti ongelmainen, ei ole mitään järkeä edes vääntää sitä lasta maailmaan.

Mun parhaalla ystävällä on erityislapsi, jolla on 4 diagnoosia. Jäi yksinhuoltajaksi ja mitään apua kaupunki ei tarjonnut. Tappeli joka ikinen vuosi jumalattomien paperipinojen kanssa omaishoidon tuesta, vammaistuesta ja terapiasta!

Elivät aivan järkyttävässä köyhyydessä. Lapsen lääkkeet maksoivat, mutta alle maksukaton. Äiti oli peruspäivärahalla kotona, koska lapsi oli niin vaativahoitoinen. Kunta ei tarjonnut avustajaa ei mitään. Omaishoidontuki lakkautettiin ja vammaistuki lopulta myös. Kela päättää mitä maksaa ja kenelle. Äiti oli aivan loppu ja poika todella vaativahoitoinen. Pojan terapiastakin piti tapella pitkään. On 18 nyt ja asuu kotona. Poika voi todella huonosti ja äiti tekee perushoitajan työtään jotenkin...

Poika voi olla muutaman tunnin yksinään tai sitten ei voi olla. Alkoholisoitunut isä ottaa poikaa hoitoon, kun hänelle sopii.

Eli siinä sulle tästä tukijärjestelmästä!

Vierailija
35/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmeen sinisilmäistä tuossa nyt oli? se joka abortin tekee niin on sinisilmäinen jos joku ja se joka sen hyväksyy ylipäätään. onet tekevät abortin yli 20 viikolla ja lapsi siellä äidin kohdussa tuntee kipua jo 16 viikolta lähtien ellei jo paljon aikaisemmin. sano tosiaan omille lapsilles että "hyväksyn abortin ja olkaapa nyt mahdollisimman kiitollisia äidille etten teitä tappanu ihan vaan sen vuoksi ku en ollu ihan varma halusinko teitä vaiko en"

tajutaksesi maailmanmenosta mitään.

Kuka tahansa tajuaa, että sikiöllä on raajat jne. niillä ja niillä viikoilla. Mutta kyse ei ole vain sikiöstä vaan koko sen lapsen tulevaisuudesta! Jokaisen lapsen tulisi syntyä hyvään ja rakastavaan perheeseen. Kuinka paljon tuskaa kokevat ne lapset, jotka elävät sijoituskodeissa ja lastensuojelulaitoksissa? Heilläkin on kipuja. Heitä ei rakasta eikä kykene pitämään primaariperheensä.

Alati vaihtuvat hoitajat ja ajatus siitä, että minun biologiset vanhempani hylkäsivät minut.

Sekin on tuskaa.

Vierailija
36/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten minulla ei ole tarvetta olla tietoinen syistä miksi tehdä aborttia kun olen kykeneväinen huolehtimaan omat lapseni, olivat ne terveitä tai ei (kokemusta kummastakin) oma kantani on kuitenkin edelleen EI ABORTILLE.

tsemiä tielle, jotka kamppailette asian kanssa. tässäkin on se että emme tiedä toistemme taustoja - miksi kukanenkin ajattelee milläkin tavalla..

Vierailija
37/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten minulla ei ole tarvetta olla tietoinen syistä miksi tehdä aborttia kun olen kykeneväinen huolehtimaan omat lapseni, olivat ne terveitä tai ei (kokemusta kummastakin) oma kantani on kuitenkin edelleen EI ABORTILLE. tsemiä tielle, jotka kamppailette asian kanssa. tässäkin on se että emme tiedä toistemme taustoja - miksi kukanenkin ajattelee milläkin tavalla..

mutta olet äärimmäisen typerä ja sivistymätön. Ota enemmän selvää sosiaalipoliittisista asioista, yhteiskunnan huono-osaisista ja mielenterveysongelmista. Voisit avata ne silmäsi.

Ja jos abortti on laiton, maanalaisia abortteja tehdään jossain jokatapauksessa. Vastasyntyneitä tapetaan jne. Suomalainen ja länsimainen käytäntö ylipäätään on inhimillinen ja oikeudenmukainen. Ja naisen oikeuksien mukainen.

Vierailija
38/38 |
03.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tarvetta etsiä syitä miksi tehdä abortti, koska minusta niitä syitä ei ole. Mielestäni sellaiset jotka ei ole asian kanssa sujut etsivät niitä syitä ja puolustelevat itseään ehkä myös katuvat. Varsinkin jos itse on aiheuttanut lapsen sairastumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi