Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Jaksaisitko olla - ja kuinka pitkään - omaishoitajana lapsellesi
02.04.2011 |
Jos se tarkoittaisi sitä, että et pääsisi viikonloppuisin (pe ip - ma aamu) käymään kodin ulkopuolella lainkaan ilman erityisjärjestelyitä. Esim. maksettu hoitaja tai mummo.
Viikolla lapsi olisi koulussa tai päivätoiminnassa, 10 päivää kuukaudessa ulkopuolisessa hoidossa. Mutta siis niinä iltoina ja päivinä, kun lapsi olisi kotona, et voisi lähteä ulos ilman lasta - ja lasta taas et voisi viedä kuin rajoitetusti paikkoihin.
Kommentit (23)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mutta nyt on joku murrosvaihe päällä ja kyseenalaistaminen. Olenko sittenkään? Haluanko tätä? Haluanko jaksaa? Haluanko että koko perhe joustaa mun kanssa?
Alue: Aihe vapaa
Olen jutellut sossun kanssa ja häneltä ymmärtänyt, että meidän 10vrk tp-hoitoa/kk on ihan maksimi, mitä säännöllisesti voidaan saada. Jos vrk:t menee tästä yli, niin sitten lapsen asuminen siirretään laitokseen (jossa hän nyt käy tp-hoidossa).
Vaikka hän asuisi laitoksessa, niin toki pääsisi kotiin niin paljon kuin jaksaisin ja voisin ottaa vastaan. Mutta... Se on hitsin iso askel otettavaksi! Vaikka valitankin, niin tuntuu sekin pahalta.
Nyt meillä ei ole ollut sitä tp-hoitoa juurikaan viikonloppuisin, koska ne ovat kysyttyjä ajankohtia ja yleensä täynnä. Ehkä pitäisi jossain vaiheessa rytmittää päiviä eri tavoin. Olen vain käynyt yhtenä iltana viikossa kurssilla ja sen haluan saattaa loppuun asti, sellainen henkireikä.
Kiitos kaikille muuten asiallisesta keskustelusta :)
Ap
Ap