Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisyrengas - miten sitä käytetään?

Vierailija
02.04.2011 |

Lehdet uutisoivat ehkäisyrenkaiden loppuneen koko Suomesta väliaikaisesti.

Miten sitä oikein käytetään? Miten se ehkäisee käytännössä? Onko ehkäisymuotona tehokas? Kokemuksia kenelläkään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tällä palstalla oleva tosiaan käytä ehkäisyrengasta tai ole edes kokeillut? Uskomatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet uutisoivat ehkäisyrenkaiden loppuneen koko Suomesta väliaikaisesti.

Miten sitä oikein käytetään? Miten se ehkäisee käytännössä? Onko ehkäisymuotona tehokas? Kokemuksia kenelläkään?

Vierailija
4/5 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikuttaa samalla tavalla kuin yhdistelmäehkäisypillerit.

Rengas laitetaan emättimeen ja pidetään siellä 3 vko putkeen ja sitten pidetään viikon tauko, jonka aikana tulee menkat. Päivässä rengasta voi pitää poiss yhteensä 3 h, esim. yhdyntöjen aikana (ei kyllä ainakaan mulla yhtään haitannut, eli ei otettu pois).

Hormoneita tulee tasaisemmin kuin pillereistä ja on vähemmän näkyvä kuin laastari. Minulla toimi tosi hyvin ja nyt noita uutisia loppumisesta seurailenkin hieman huolestuneena, kun ensi viikolla olen e-pillerireseptiä menossa hakemaan ja renkaan olisin tahtonut takaisin käyttöön - nyt en varmaan uskalla.

Vierailija
5/5 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungetaan emättimeen ja annetaan olla siellä kolme viikkoa, sitten otetaan pois viikoksi ja laitetaan taas uusi rengas kolmeksi viikoksi jne. Tai sitten voi käyttää parikin rengasta putkeen eli vaihtaa vaan kolmen viikon jälkeen taas uuden kolmeksi viikoksi.

Ehkäisee samalla tavalla kuin pillerit eli hormoneilla.

Seksin aikana voi ottaa pois ehkäisytehon heikentymättä.