Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku ei voi tajuta olevansa raskaana???

Vierailija
01.04.2011 |

Viikkojenkaan, kuukausienkaan jälkeen?

Kyllähän se vatsa väkisinkin kasvaa...

Näitä harvoja uutisoituja juttujakin silloin tällöin on ollut - käyty lääkärissä vatsakipujen vuoksi ja on ollutkin synnytys käynnissä...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vois ees epäillä raskautta, muista oireista puhumattakaan. Outoohan se on, mutta kyllä mä uskon että on tapauksia joista ei vaan oo huomannut.

Vierailija
2/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joku oli menny ensiapuun kivuista ja sit synnyttänytkin sinne. Ja yks tuttuni oli kuulemma kans täysin tietämätön raskaudestaan kunnes sitten suihkussa meni lapsvesi. Mistä se tiesi että oli lapsvesi ? Ja kai se maha nyt tosiaan kasvaa, ja vauva liikkuu... Mites menkat ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen on pakko olla jollain lailla psyykkistä, eli siis vaikka kuin olis merkit näkyvissä, sen vaan torjuu mielestään alitajuntaisesti tai jotain. Ei kai normaali ihminen voi olla asiaa huomaamatta, jotain vikaa mielenterveydessä on oltava.

Vierailija
4/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huomaa, mut toi vauvan liikkuminen ? Kyllähän se siellä potkii ja meuhkaa. Mullakin näki varmaan kilometrin päähän kun maha heilu puolelta toiselle :D

Vierailija
5/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on raskaana. Mutta oman raskauden jälkeen on pakko todeta että ei se nyt vaan mitenkään voi mennä niin ettei sitä ITSE huomaa. Todella vaikea uskoa. Samoin epäilen että kova torjunta pakko olla päällä.

Vierailija
6/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä tarina oli sellainen, että ensin tyttö satutti jalkansa urheillessa, paraneminen kesti, eikä hän voinut enää kuntoilla. Paino rupesi nousemaan, minkä hän pani liikkumattomuuden piikkiin. Yritti tarkkailla syömisiään ettei paino nousisi niin paljon, mikä varmaan vaikutti mahan kokoon. Muistaakseni "kuukautiset" tai niihin viittaavaa vuotoa oli läpi koko raskauden. Lopulta vauva syntyi muutaman viikon ennen laskettua aikaa.

Uskomattomalta se minustakin kuulostaa, mutta silti uskon.

Vierailija
7/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutaman viikon verran puuttui täysiaikaisuudesta, eikä ihminen silti ollut tajunnut mitään. Tämä siis Suomessa, ja ainakin sen jutun perusteella oli ihan normaali ihminen eikä mikään sekopää.

Vierailija
8/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoistani ja mulla on aika rauhallinen kaveri masussa ja lisäksi istukka etuseinämässä liikkeitä vaimentamassa, mutta kyllä se silti tuntuu kun se vauva siellä liikkuu. En todellakaan ymmärrä, miten ne liikkeet voi olla huomaamatta. Ja tosiaan näkyy ihan ulospäinkin. Muu nyt ehkä menis, mulla on muuten ihan normaali olo. Tietty menkkoja ei oo, mut muuten.

Vierailija
9/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni, työskentelee sairaalassa, kertoi vastaavanlaisesta tapauksesta. Parikymppinen tyttö, oli selittänyt esim. vauvan liikkeet itselleen ilmavaivoina ja vatsan kasvamista oli peitellyt isoilla vaatteilla ja selitellyt tutuilleen lihoneensa. Oli synnyttänyt kotiinsa, yksin. Tytön äiti oli tullut käymään joitakin päiviä vauvan syntymisen jälkeen, kumpikin oli voinut hyvin, äiti ja vauva.

En vieläkään ihan täysin jaksa uskoa koko juttua, mutta minulla ei toisaalta ole mitään syytä epäillä sukulaisena kertomaa.

Vierailija
10/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit turpoaa yhtäkkiä ainakin kupin verran. Tulee peräpukamia, liitoskipuja, närästystä, pahoinvointia, en edes enää muista mitä kaikkea se aiheutti mutta tuntui siltä kuin joka päivä olisi ollut jokin uusi vaiva. Että eikö nyt oikeasti mikään hälyytä?

Vierailija
11/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit turpoaa yhtäkkiä ainakin kupin verran. Tulee peräpukamia, liitoskipuja, närästystä, pahoinvointia, en edes enää muista mitä kaikkea se aiheutti mutta tuntui siltä kuin joka päivä olisi ollut jokin uusi vaiva. Että eikö nyt oikeasti mikään hälyytä?

Kyllä ihminen pystyy selittämään kaiken itselleen parhain päin. Siis ihan kaiken.

En usko että ko. tapaukset olisivat _ihan oikeasti_ vailla aavistustakaan siitä että olisivat olleet raskaana.

Vierailija
12/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei esikoisen aikaan ollut raskausoireita minkäänlaisia, maha ei kasvanut missään vaiheessa niin isoksi että sen olisi huomannut joku sivullinen. Istukkakin oli etuseinämässä, joten liikkeetkin tunsin todella pitkällä vasta ollessani. Mulla ei missään raskaudessa ole edes tissit kasvaneet!

Esikoisen aikaan kyllä menkat jätti tulematta, joillakin taas saattaa tulla pidemmänkin aikaa.

Enkä edes ole mikään pullea, esikoisen raskausajan lähtöpainokin oli 58kg, olen 172cm pitkä. Kilojakaan ei tullut kuin 10 koko aikana.

Vierailija
13/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuota että ei koko raskauden aikana itse muka huomaisi olevansa raskaana! Kyllähän ne liikkeet tuntuu vaikkei muita vaivoja olisikaan! Joillain toki voi tulla kuukautisten tyyppistä vuotoa koko raskausajan, mutta en silti jaksa käsittää ettei sitä huomaisi, edes loppuvaiheessa!

Itselläni ensimmäisessä raskaudessa tuli kuukautisken kaltaista vuotoa silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ensin ajattelin että ne ovat kuukautiset, enkä siksi heti tajunnut olevani raskaana (tämä siis rv 4) pian kuitenkin alkoi tulla muitakin oireita ja testi näyttikin plussaa, "mekoista" huolimatta! :)

Vierailija
14/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten minulla nykyinen kuopus oli myös todella rauhallinen vauva, ei paljoa liikuskellut. Silloin tällöin töni vähäsen.

Ei kaikki vauvat potki kuin heikkopäiset mahassa :)

Arvatkaa vain olinko sydän sykkyrällä vähän väliä kun ei liikkeitä tuntunut. Eipä muksulla mitään hätää ollut.

Tällä hetkelläkin olen raskaana ja vaikuttaisi hyvin rauhalliselta tapaukselta tämäkin. Ei paljoa liikuskele.

t.13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme