Kuinka nopeasti kohdunsuu voi aueta synnytyksessä?
Minulla aukesi 5cm->10cm puolessa tunnissa, mikä lienee jo aikamoinen vauhti mutta kuinka paljon nopeammin se vielä voi aueta?
Kommentit (7)
ollut se nollasta neljään viiteen (tyyliin 2-3 tuntia), mutta ne vikat 5-10 alle puol tuntia joka kerta. (4 lasta) Jo joo, alusta lähtien sairaan kipeetä, onneksi epiduraali auttaa hyvin.
Tulin esikoisen kanssa sairaalaan klo 04.55 ja pääsin "valmisteluun" klo 05.15. Todettiin kohdunsuun olevan auki 1 cm
Supistukset kovenivat ja meinasin pyörtyä valmisteluhuoneen suihkuun ja pääsin viimein synnytyssaliin n. klo 06. Ei tutkittu kohdunsuuta, mutta alettiin valmistella epiduraaliin, koska olin niin kovin kipeä ja laitettiin oksitoniinitippa. Sen jälkeen kätilö tutki kohdunsuun, kun sanoin että on tarve ponnistaa. Oli sitten auki 10 cm ja vauva oli täällä 6.25
Eli oisko se sitten 1 cm-10 cm 1 h 5 min.
Älkää kysykö miten seuraavat kaksi syntyivät ;) Onneksi olin sairaalassa jo valmiiksi!
2 cm jo auki mutta 9 supistusta ja 42 minuuttia siitä eteenpäin ja kuopus syntyi.
mulla tuli elämäni ensimmäinen supistus ja samalla meni lapsivesi klo.2.15. Sairaalassa klo 3, tutkittiin siinä 4 aikaan 3 cm auki. Saliin kävelin klo 4.15 ja vartissa auki 3cm-10cm. poika maailmassa klo.5.13
ekassa synnytyksessä kohdunsuu oli sentin auki. Tunnin päästä tuosta tunsin ponnistamisen tarvetta ja kohdunsuu olikin täysin auki. Kätilö ei olisi edes halunnut tarkistaa tilannetta, koska ei kuulemma ole hyvä turhaan rassata paikkoja tulehdusvaaran vuoksi kun vesi oli jo mennyt.
Tokan kohdalla ei ole tietoa avautumisen nopeudesta, mutta nopeaa se oli. Menimme "varmuuden vuoksi" synnytysvastaanottoon heti kun supistukset alkoivat (koska esikoinen syntyi niin nopeasti). Olin täysin auki kun tilannetta ekan kerran kokeiltiin.
kolmesta tai neljstä sentistä,meinasin kuolla,oikeasti en uskonut selviäväni