Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka laihaksi naisihanne oikein menee?

Vierailija
01.04.2011 |

Prinsessa Letizia:

http://svenskdam.se/2011/03/mote-i-madrid-camilla-och-letizia-pa-galami…

Katie Holmes: ( käsivarret...)

http://www.iltasanomat.fi/viihde/Katie%20Holmes%20joutui%20selittelemää…

Keskimmäinen uimapukumalli: (lantio on järkyttävä)

http://www.iltalehti.fi/mallit/2011033113466517_mp.shtml

Ja arvatenkin 9 vastaajaa 10:sta on sitä mieltä että lihava palstamamma on vaan kateellinen..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oon ollu siinä vaikutelmassa, että atleettisuus, voima ja lihakset on se seuraava muotijuttu naisille, ja toisaalta pikkuhiljaa yhä "hyväksyttävämmäksi" käy myös kaunis runsasmuotoisuus. Siis ei mahanröllykät ja makkarat, mutta sellainen kurvit kohdallaan -tyypinen vartalo.

Älytöntä laihuutta ylläpitää tällä hetkellä ihanteena enää vaan mallimaailma, ja sielläkin se on yhä kovemmassa vastatuulessa. Ja kuuluu ollakin.

Kaikkein mieluiten näkisin että ihmiset lakkaisivatkiinnittämästä niin älytöntä huomiota ulkonäköön. Mutta joo, sitä ei varmaan kannata jäädä varpaisillaan odottamaan.

Vierailija
2/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä mitä ap hakee tällaisilla avauksilla? Hyväsyntää ylipainoisuudelle, pönkitystä omalle itsetunnolle? Kai ymmärrät ap, että ylipainon ja alipainon välistä löytyy se ihmisen hyvinvoinnin (henkisen ja fyysisen) kannalta paras olotila eli normaalipaino. Olen niin kyllästynyt, että ylipainoiset katsovat oikeudekseen nimitellä normaalipainoisia anorektikoiksi ym. Esim. minulla on muutama ylipainoinen läheinen, joilla on inhottava tapa nimitellä minua laihuudesta (Bmi minulla on 22 eli olen normaalipainoinen). Kakkoselle haluaisin sanoa, että kurvikkuus on aina ollut muodissa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ylilihavuuden kanssa. Liikalihavuudesta toivottavasti ei koskaan tule muotia, sillä se oikeasti on terveydelle vaarallista ja heikentää elämänlaatua. Ei tietenkään niin radikaalisti kuin anoreksia, mutta joka tapauksessa ylipainoisuudenkaan ei tule olla mikään tavoiteltava tila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten täällä oli haloo, kun joku oli erehtynyt sanomaan vaatekokoa 40 normaaliksi.....

Tytön äitinä tunnen tuskaa siitä että maailma menee koko ajan vain julmemmaksi tämän painoasian kanssa. Millä ihmeellä kasvattaa terve kehonkuva lapselle, joka näkee lehdissä vain näitä kuvia? Tai joka toisen naistenlehden kannessa otsikoita "laihdu/laihduta"

Vierailija
4/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse terveydenhoitoalalla ammattiin, jossa tulen olemaan aika paljon tekemisissä myös näiden painoon liittyvien asioiden kanssa tulevaisuudessa. Olen itse sitä mieltä, että ylipainoinenkin nainen saa ihan rauhassa hakea sitä pelkäämääsi hyväksyntää ja "itsetunnon pönkitystä". Ylipainoinenkin vartalo voi olla kaunis, ja itse asiassa tieteellinen näyttö sen suhteen, miten ja minkätyyppinen ylipaino naisilla edes muodostaa tilastollisesti katsoen terveysriskin, on vielä vähän epäselvää. Perehdypä asiaan, se on kiinnostava kysymys.

Nimittely on minusta aina ikävää. Meihin normaalipainoisiin ja/tai hoikkiin ihmisiin kohdistuvana se on kuitenkin yleensä helpompi kestää, kuin ylipainoisiin kohdistuva häväiseminen. Luulen, ettei monikaan itse ylipainostaan kärsivä ihminen oikein tajua, miten kovasti normaalipainoinenkin voi kiusaantua omaan ulkonäköön kohdistuvasta kommentoinnista.

Vierailija
5/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä mitä ap hakee tällaisilla avauksilla? Hyväsyntää ylipainoisuudelle, pönkitystä omalle itsetunnolle? Kai ymmärrät ap, että ylipainon ja alipainon välistä löytyy se ihmisen hyvinvoinnin (henkisen ja fyysisen) kannalta paras olotila eli normaalipaino. Olen niin kyllästynyt, että ylipainoiset katsovat oikeudekseen nimitellä normaalipainoisia anorektikoiksi ym. Esim. minulla on muutama ylipainoinen läheinen, joilla on inhottava tapa nimitellä minua laihuudesta (Bmi minulla on 22 eli olen normaalipainoinen). Kakkoselle haluaisin sanoa, että kurvikkuus on aina ollut muodissa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ylilihavuuden kanssa. Liikalihavuudesta toivottavasti ei koskaan tule muotia, sillä se oikeasti on terveydelle vaarallista ja heikentää elämänlaatua. Ei tietenkään niin radikaalisti kuin anoreksia, mutta joka tapauksessa ylipainoisuudenkaan ei tule olla mikään tavoiteltava tila.

mikä ap:n avauksessa sai sut sille kannalle, että hän oli ylipainoinen? Kuten itsekin sanot, "Kai ymmärrät ap, että ylipainon ja alipainon välistä löytyy se ihmisen hyvinvoinnin (henkisen ja fyysisen) kannalta paras olotila eli normaalipaino"

Normaalipainoinen, jota kukaan ei ole koskaan nimittänyt anorektikoksi

Vierailija
6/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää. : ( MITEN tuollainen edes pääsee lehtikuviin, sairasta naisen vartalon ja naiseuden halveksuntaa.

T:bmi 19,5, pakko mainita, ettei haukuta palstaläskiksi

Vierailija
7/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei ole hyväksyttävää, että sitä itsetuntoa pönkitetään muiden kustannuksella vrt. normaalipainoisen haukkuminen nälkäkurjeksi, luuviuluksi jne. Ikinä aikuisiällä en ole ollut todistamassa tilannetta, jossa ihmistä haukuttaisinn ylipainosta. Sen sijaan laihojen ihmisten mollaaminen on todella yleistä. Itse en esim. ikinä ole kommentoinut kenenkään painoa oli sitten kyseessä kuinka lihava tai laiha ihminen tahansa. Törkeää on myös vähätellä laihojen ihmisten tunteita. Itse kannan ainakin ikuisesti arpia koko kouluiän kestäneestä kiuusaamisesta, joka kohdistui nimenomaan painooni (minun tapauksessa sitä oli kiusaajien mielestä liian vähän).

Vierailija
8/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän juuri kysyin aloittajan (ja muiden tämän kaltaisten kuvien linkittäjien) motiiveja. En siis vetänyt johtopäätöksiä siitä, että ap on ylipainoinen. Näitä tämän viestin kaltaisia aloituksia on viime aikoina ollut täällä tämän tästä. t.3

Vierailija
9/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki laihatkaan ihmiset ole laihoja omasta tahdostaan. Todella mautonta pilkata toista luurangoksi, kun ei voi tietää mitä vakavaa sairauuta ihminen mahdollisesti sairastaa. Itsekin olen saanut jopa terveydenhoitoalan ammattilaisilta todella törkeitä kommentteja painostani, jolle en itse mitään mahda.

Vierailija
10/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 80-luvun kaunotar ( Anne Pohtamo, Cindy Crawford, Elle McPherson jne) olisi tänä päivänä aivan liian "iso" mahtuakseen tähti- tai supermalliksi

Vierailija
11/19 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole missään vaiheessa sanonut mitään sellaista joka viittaisi siihen että hän hakee hyvähsyntää ylipainoisuudelle. Monet tämän hetken julkkiksen ovat vielä vuosia sitten olleet niitä normaalipainoisia ja terveen näköisiä, mutta sitten tieten tahtoen laihduttaneet, koska nykyään on valtava paine olla mahdollisimman laiha. Se on totta että ketään ei tulisi nimitellä, oli sitten liian laiha tai lihava. Onhan se nyt ihan älytöntä että täälläkin aina hoetaan että joka naisen pitäisi olla sen ja sen painoinen, yleensä max. 55kg pituudesta riippumatta. Eräs 9-vuotias sukulaistyttöni joka on todella hoikka ollut aina, tuskaili minulle kuinka hänen täytyy ryhtyä laihdutuskuurille. Nykyään ihan oikeasti monet lapset alkavat jo pienestä pitäen stressata painostaan ja tarkkailevat syömisiään, ja sitten toisaalta taas moni lapsi on myös ylipainoinen. Ja tällainen pakonomainen painon ja syömisten tarkkailu aika helposti periytyy äidiltä lapsille.

Vierailija
12/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otsikossa kirkuisi "xx on liian laiha tai xxx on kamala läski", niin johan olisi kommentteja puolesta ja vastaan....

Vierailija
13/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se naisihanne tule ikinä varmaankaan olemaan sellainen, että löysyyttä, selluliittia ja makkaroita pidettäisiin ihanteena. Laihuusihanteen saavuttaminen on vielä helppoa urheilulliseen kroppaan verrattuna, ensimmäisessä riittää että jättää vain syömättä ja menettää lihaksensa, jälkimmäisessä on syötävä terveellisesti ja ravitsemusopillisesti oikein sekä urheiltava perkeleesti. Olkaa vain tyytyväisiä, että ihanne on laihuus eikä sporttisuus.

Vierailija
14/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän olisi kaikille hyvä, koska silloin ruumis olisi terveempi. Tarkoitatko, että ihanteen pitääkin olla sellainen, joka on kaikkien saavutettavissa?

Kyllä mä ottaisin sporttisuuden hetkenä minä hyvänsä...

t. se joka oli sporttinen kunnes iski anoreksia

Vierailija
15/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se naisihanne tule ikinä varmaankaan olemaan sellainen, että löysyyttä, selluliittia ja makkaroita pidettäisiin ihanteena. Laihuusihanteen saavuttaminen on vielä helppoa urheilulliseen kroppaan verrattuna, ensimmäisessä riittää että jättää vain syömättä ja menettää lihaksensa, jälkimmäisessä on syötävä terveellisesti ja ravitsemusopillisesti oikein sekä urheiltava perkeleesti. Olkaa vain tyytyväisiä, että ihanne on laihuus eikä sporttisuus.

vain nuoret naiset tajuaisivat, että on paljon fiksumpaa ja kauniimpaa kun siinä kropassa on lihasta luun päällä!

Vierailija
16/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vain tyytyväisiä, että ihanne on laihuus eikä sporttisuus.

Ja eikö päinvastoin massalehdistössä suunnilleen luvata että riittävällä liikunnalla paino pysyy kurissa ja linjat kunnossa? Kun totuus on se, että nykyiseen ihannekroppaan pääseminen vaatii enemmin syömättömyyttä kuin liikuntaa.

Vierailija
17/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttäremmekin joutuvat kärsimään tulevaisuudessa tällaisista ulkonäköpaineista kuten äitinsäkin ovat joutuneet... noi ihmiset eivät ole kauniin hoikkia vaan laihoja. näyttää siltä, etteivät ole syöneet mitään.

Onneksi olen itse päässyt yli ulkonäköpaineista, enkä enää edes halua olla liian laiha. Mutta teini-ikäiset työt kärsivät eniten..

t. hoikka palstailija

Vierailija
18/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(se, mitä oli ennen Kate Mossia), tulisi takaisin. Supermallikauden naisfiguurit näyttävät nykytrendien valossa terveiltä, raikkkailta ja kurvikkailta, vaikka nämäkin naiset ovat vielä varsin hoikkia. Paino- ja tervesypuolen ohella ajan supermalleissa oli musta hauskaa se, että he olivat persoonallisia eivätkä ilmeettömiä ja apaattisia. En sitten tiedä, mistä sekin kertoo, että nykyisen huippumallin pitää näyttää siltä, että olisi vetänyt rauhoittavia ennen catwalkia...

http://www.skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2011/03/then-and-now-1…

http://www.skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2011/03/then-and-now-2…

Mutta en sitten tiedä, onko tämä nykyinen plus-koon mallien vastaisku sekään hyvä juttu. Vaikka monissa länsimaissa ylipainoisten naisten osuus alkaa jo lähestyä puolta kaikista, en mä näe kovin mielekkääni sitäkään, että koska "normaali" nainen on ylipainoinen, muokataan kauneusihanteestakin ylipainoinen sen varjolla, että se on "normaalia".

Ei plus-koissa sinänsä ole mitään vikaa, mutta siinä toteutuu taas sitä outoa äärimmäisyysajattelua, joka luo epäterveellisiä kauneustrendejä. Luodaan vääriä vaihtoehtoja (alipainoinen/laiha vs ylipainoinen/lihava, eikä mitään siinä välissä) ja painotetaan toista ääripäätä sinä ainoana oikeana. Lihavuuden dissaaminen alkaa olla jo vanha juttu, mutta uutuutena heitetään paskaa myös hoikkien ihmisten niskaan.

Tälläkin keskustelupalstalla näkyy se, että kun puhutaan painosta, sen laihuusleirin vastapoolina on superagressiivinen "läskileiri", jonka perusargumentti on, että vain ylipainoiset ovat oikeita naisia. Kaikki alle vaatekoon 44 ovat tikkuja, rinnattomia, kurvittomia, hedelmättömiä ja niiden miehetkin on varmasti pedofiilejä tai vähintään homoja. Oikea nainen on pehmeä ja pyöreä ja kurvikas. Sekä normaalipainoiset että laihat naiset ovat jotenkin vajaita. Ei se minusta ole yhtään sen parempaa kuin lihavuuden tai normaalipainoisuuden arvostelu siksi, että naisen pitää olla alipainoinen.

Ja kurvikkuustrendi on minusta vielä inhottavampi kuin urheilulisuustrendi, koska se perustuu vääriin mielikuviin. Jokainen voi näyttää urheilulliselta, vaikka se vaatikin joiltakin työtä, mutta kaikista ei tule ampiaivyötäröisiä, isopovisia ja lanteikkaita edes kirurgin veitsellä. Osalla lsiäpaino nyt vaan menee ksäiin, keskikroppaan, reisiin tai kasvoihin. En näe hirveästi järkeä siitä, että asetetaan naiseusstandardi, joka on monelle saavuttamaton, ja ne jotka eivät sitä saavuta, leimataan huonoiksi, epänaisellisiksi ja ei-viehättäviksi. Ei se minusta ole merkittävästi parempaa, jos tuo

standardi on alle 90 sentin lantionympäryksen sijaan vyötärö-lantiosuhde 0,6.

Musta on muuten petollista ajatella, että kauneusihanteen pitäisi olla mieluummin jotakin helposti saavutettavaa kuin jotakin, joka on hyväksi keholle. Sillä, että naisvartaloa muokataan epäterveeksi ja aikaansaadaan jopa pysyviä ruumiinvammoja tai varhainen kuolema kauneuden varjolla on jo niin pitkät perinteet (lämsimaissa: s-korsetit, korkeat hiusrajat, varhaiset meikit, ohuet ja märät vaatteet, kaunesleikkaukset yms yms yms muualla esim. jalkojen sitominen, kaulojen venyttäminen) että soisi sen jo painuvan unholaan.

Vierailija
19/19 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laihaksi naisihanne voi mennä? Onneksi minulla ei ole (ainakaan vielä) tyttöä. Minusta on hyvin hälyttävää että malleja kuolee ennenaikaisesti siihen, että keho syö jo sydäntä(lihasta).

Olemee mieheni kanssa urheilullisia ja aina naureskelleet "laihojen läskien" ihannointia. Toivoisin, että naisihanne menisi urheilullisen ja normaalipainoisen puolelle.