Miksei Soini hyväksy aborttia raiskaustapauksissa?
Kommentit (51)
ja käyvät sitten englannin puolella abortissa. Kaksinaismoralismia minusta...
raiskatuksi ja raskaaksi sen seurauksena?
Kuten jo jossain aiemmassa ketjussa kerroin että Perujen vaalisopan ryystäjien keski-ikä oli lähemmäs kuusikymmentä ja sukupuoli Mies, ei aborttikysymys ole lähimpänä sydäntä oleva asia.
isoon ääneen mollata ja juntiksi haukkua niden mielipiteiden perusteella, jotka ei loppupeleissä kuitenkaan merkitse meidän Suomenkansan hyvin vointiin millää tavalla. Sitten kuitenkin hyysätään kaiken maailman pyhänsodan kannttajia ja slummin rakentajia. Meidän suomalaisten asialla se Soini on! eihän toi abortti asia ole mitenkään kuuma aihe johon nyt pitäisi käydä puuttumaan, eiköhän sillä Soinilla ole ihan muut asiat mielessä :)
Vaikkei olekaan katolilainen, vaan ihan "perus" luterilainen.
Se on hänen vakaumuksensa, ei hän muita varsinaisesti moralisoi, mutta ei siis hyväksy aborttia. Siksi, että hänen mielestään hedelmöittynyt munasolu on jo ihmisen alku.
Joten ymmärrän kyllä Soinin vakaumuksen, vaikken muuten miehestä pidäkään.
Olisihan se lapsi minunkin lapseni!Sama se olisi jos keinohedelmöityksellä saisi lapsen. Ei sen isästä tietäisi mitään. Siis isän suhteen.
(en siis tiedä ajatteleeko soini näin, mutta enivei)
eli siis jos mut raiskataan, se on traumatisoivaa ja masentavaa. Mutta ei nuo tuntemukset häviä, vaikka tappaisin odottamani lapsen.
Luulen, että ajan kanssa mua vielä enemmän masentaisi ja traumatisoisi ajatus siitä, että vaikka tappamani lapsi olisikin ollut raiskaajan lapsi, se olisi ollut myös MINUN lapseni. Sekä täysin syytön biologisen isänsä tekoihin.
Ehkä joskus voisi käydä myös niin, että lapsen saaminen raiskauksesta olisi itseasiassa hyvitys? Kun tarpeeksi aikaa kuluu, raskausajan selvittelisi tuntojaan vaikkapa terapiassa jne, niin ajan myötähän se lapsi itse, kaikessa ihanuudessaan, voisi kenties tuntua lahjalta ja hyvitykseltä karmeasta tapahtumasta? En tiedä, tämä tuli vaan mieleen..
että se raiskattu voi olla myös nuori tyttö, tai melkein lapsi vielä. Jos 14-15v tyttö raiskataan ja hän tulee siitä raskaaksi, en oikein usko että hän kokisi sen lapsen lahjana. Pitäisikö hänen todellakin vielä synnyttää se lapsi?
että se raiskattu voi olla myös nuori tyttö, tai melkein lapsi vielä. Jos 14-15v tyttö raiskataan ja hän tulee siitä raskaaksi, en oikein usko että hän kokisi sen lapsen lahjana. Pitäisikö hänen todellakin vielä synnyttää se lapsi?
Joten tämä on puhetta vain omista mielipiteistä.
Joten tämä on puhetta vain omista mielipiteistä.
että tämä aborttioikeus säilyy. Mutta mitä abortin vastustajat tässä tilanteessa tekisivät? Jos kävisi niin että tuo raiskattu ja raskaaksi tullut 14v tyttö olisi hänen onma tyttärensä?
Olisihan se lapsi minunkin lapseni!Sama se olisi jos keinohedelmöityksellä saisi lapsen. Ei sen isästä tietäisi mitään. Siis isän suhteen.
(en siis tiedä ajatteleeko soini näin, mutta enivei)
eli siis jos mut raiskataan, se on traumatisoivaa ja masentavaa. Mutta ei nuo tuntemukset häviä, vaikka tappaisin odottamani lapsen.
Luulen, että ajan kanssa mua vielä enemmän masentaisi ja traumatisoisi ajatus siitä, että vaikka tappamani lapsi olisikin ollut raiskaajan lapsi, se olisi ollut myös MINUN lapseni. Sekä täysin syytön biologisen isänsä tekoihin.
Ehkä joskus voisi käydä myös niin, että lapsen saaminen raiskauksesta olisi itseasiassa hyvitys? Kun tarpeeksi aikaa kuluu, raskausajan selvittelisi tuntojaan vaikkapa terapiassa jne, niin ajan myötähän se lapsi itse, kaikessa ihanuudessaan, voisi kenties tuntua lahjalta ja hyvitykseltä karmeasta tapahtumasta? En tiedä, tämä tuli vaan mieleen..
mutta mielestäni on todella vastenmielistä ruotia hirveän rikoksen uhriksi joutuneen valintoja sillä perusteella että kyllä minä ainakin siinä tilanteessa... Eikö raiskausten kohdalla pitäisi ensisijaisesti miettiä, miten uhri voisi parhaiten selvitä tästä kauheasta asiasta, sen sijaan että tullaan kertomaan mikä on moraalisesti oikea tapa toimia. Haloo?! Te kaksi ette tosiaan tainneet olla siinä jonossa missä empatiaa jaettiin.
Mulle henkilökohtaisesti kaikki elämä on pyhää (olen myös kasvissyöjä), eikä abortti todellakaan ole positiivinen tai kevyesti otettava asia.
Oikeus aborttiin on kuitenkin keskeinen ihmisoikeus! Päätös lisääntymisestä pitää olla naisella. Se kuulostaa julmalta ja joissain tapauksissa ehkä onkin epäoikeudenmukaista isiä kohtaan, mutta miettikääpä vaihtoehtoa: haluammeko todella sitä, että miehet saavat päättää naisen ruumiista? Monissa maissa näin vielä onkin, ja sinne soisin kyllä nimenomaan naisten oikeuksia lisääviä eikä rajoittavia uudistuksia.
Joku tolkku pitäis näillä abortin vastustajillakin olla. Keskittyisitte nyt sitten vaikka moralisoimaan aikuisia, abortin ei-niin-painavista syistä tekeviä länsimaalaisia (itse en toki kannata tätäkään). Jättäkää nyt hyvät ihmiset kuitenkin rauhaan raiskatut, lapset ja köyhistä oloista tulevat ihmiset. Teillä ei ole MITÄÄN oikeutta arvostella ihmisiä, jotka ovat sellaisessa tilanteessa josta teillä ei ole hajuakaan. Hävetkää.
olla samaa mieltä kuin suuri johtajansa Timo Soini? Johan ne muutti mielensä ydinvoiman kohdalla samaksi kuin mikä on Soinin nykyinen kanta. Takit näkyy kääntyvän ihan samassa tahdissa kuin Soinilla.