Raskauksien ja synnytysten aiheuttamat vaivat
Kuopus on jo pian 3-vuotias, mutta kärsin näistä yhä: peräpukamat (tulivat ekan raskauden aikana), kohdunlaskeuma (tokassa synnytyksessä, kai), tyrä (kolmas raskaus ja iso vauva), iskias.
Niin ja ikää minulla on 28 vuotta, mutta olo on varmasti välillä kuin olisin 70-vuotias mummoni :D
Kommentit (5)
Lantionpohjalihakset eivät ole palautuneet :(. Jos on pissahätä, ja pitää juosta, niin taatusti lirahtelee. Yritän vimmatusti jumpata paikkoja kuntoon.
Jokaisesta raskaudesta on myös jäänyt pari kiloa.
ja pukamat vaivaa edelleen. Olen 26v ja hoikassa kunnossa muuten..
synnytyksistä aikaa jo vuosia, mutta tarvitsee edelleen käydä vessassa HETI jos tuntuu vähänkin vessahätää, tai muuten on kohta kuset housussa. ja tulee sitten kaikki jos lähtee vähänkin tulemaan.
Pärjään kyllä vaivan kanssa, käyn tosi usein "varmuudenkin vuoksi" vessassa.
Raskausarvet eivät ole varsinainen vaiva, mutta niitähän tuli, pienestä painonnoususta ja rasvaamisesta huolimatta. eivätkä ole mihinkään lähteneet, vaalentuneet kylläkin.
peräpukamia ei onneksi mulle tullut ollenkaan, jee, jotain hyvääkin sentäs!
Ekasta oli jalat kovilla, jalkapöytä jotenkin laskeutui vaikka käytin hyviä kenkiä, synnytyksessä leikattiin eppari jota särkee vieläkin kuuden vuoden jälkeen ajoittain. Tokasta tuli pieniä suonikohjuja jalkoihin, niitä särki silloin odotus aikana kovasti ja edelleen särkee usein, jalkaterät menivät vielä huonompaan kuntoon olen kovien kipujen takia jonossa leikkaukseen, alttius siihen oli kuulemma jo mutta raskaudet tekivät tehtävänsä.
minua monta vuotta.