Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on nyt sellainen tosiasia ilmeisesti totta etät minua ei tarvita

Vierailija
31.03.2011 |

enää tässä yhtkunnassa, ei ainakaan työntekijänä.

olen 15v sitten valmistunut hgin sosiaalialan oppilaitoksesta lähihoitajaksi suuntautmisvaihtoehtona mielenterveystyö.

Sen jälk olen ollut 8v työelämässä päiväkodeissa lastenhoitajana ja 6v kotiäitinä nyt kouluikäisille lapsilleni.

Nyt on sitten tullut pari vuotta sitten mm Vantaan ja Hgin kaupungille linjaus että vaativat lasten-ja nuorten suuntautumisvaihtoehtoa jotta saa vakinaisen paikan, olkoonkin että olisi jo koulutus ja nimike ja vuosien kokemus ja omia lapsia jnejne.

Nyt ilm nykyinenkin työnantajakuntani (pk-alueella sekin) vaatii jatkossa samaa, työsuhteeni on siis loppumassa 31.5 enkä tiedä jatkosta, huomasin tuon lisäyksen kaupungin työpaikkailmoituksissa jotka alkavat syksyllä.

Varmaksi en tietenkään voi sanoa ovatko ehdottomia siinä mutta silti, pomoani en saa nyt kiinni.

Minä en halua enkä jaksa opiskella tuota suuntautumista enää erinäisitä syistä johtuen eikä vähiten siksi että lääketenttiosiokin pitäisi uusia ja s eoli helvettiä minulle jolla matematiikka ollut aina nro4-5, oppisopimuksella voisin harkita mutta eipä ole helppoa sellaisenkaan paikan samainen.

Laki ei siis tuota suuntautumista vaadi, eikä liitto, vain nämä pari kuntaa linjanneet noin.

Mitäs rupeaisin tekemään jos en edes määräaikaisiin enää kelpaa, tuo lisäys oli siis nimenomaan määräaikaisissa työpaikkailmoituksissa nyk työnantajakuntani sivuilla.

Olo on kuin olisi moukarilla lyöty vatsaan, en saa happea ja pyörryttää, täysin totaalisen toivoton ja lyöty olo:´´(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, samapa tuo, ei oloni siitä olisi kuitenkaan parantunut/keventynyt.

Mitähän ne työkkärissä meinaa, en ole mitään muita töitä tehnyt kuin ollut lasten kanssa, tuskin kukaan mihinkään sairaalahommaankaan silloin palkkaa..saati että olisi järkevää työntekijän itsensä kannalta kun koko työhistoria muista hommista.

Pitkäaikaistyötön, mielenterveysongelmainen, luuseri.

Asunto myyntiin jne.

Sen verran suurta ja mustaa on nyt ahdistukseni että laitoin jo meiliä liiton puheenjohtajallekin, eihän hän tälle mitään voi mutta halusin herättää ajatuksia siitä miten mielipuolisesti kunnat voi vaateitaan linjata ja sahata samalla omaa oksaansa.

Liiton edunvalvonta vain toistaa että "olet lain mukaan pätevä" mutta paskat siitä mitään iloa ole tuon linjauksen vuoksi :´´(

ap

Vierailija
2/14 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähäreille löydy aina töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on kuitenkin pulaa tekijöistä, ja vaikka määräaikaisuudet ovat ärsyttäviä, niin varmasti jonkin kanssa tärppää. Tuo lause on noissa määräaikaistn paikkojen ilmoituksissa siksi, että työnantajalla olisi joku tekosyy kieltäytyä vakinaistamasta työsuhteita, mutta tuskin se valintaasi estää.

Jos olet pk-seudulla, niin onko jossain muussa lähikunnassa eri käytäntö? Voisitko hakea vakityötä sitten sieltä suunnasta? Tietysti riippuu millaisella alueella asut, mutta alle tunninkin säteellä pääsee useampaan kuntaan.

Vierailija
4/14 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Vantaalla on säännöllisesti kaupungin omia koulutuksia omalle väelle.

Ei nyt epätoivoon kannata vielä vaipua.

Vierailija
5/14 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pätkätyöläisyyttä on kestänyt jo useita vuosia ja nyt vielä tämäkin asia ja vaikka en 100varma voi ollakaan ettei nyky työnantajakuntani minua palkkaisi ja jopa vakinaiseksi niin siltikin murehdin nyt asiaa vähintään ensiviikkoon kunnes saan pomon kiinni.

Minä en näe valoa missään tässä asiassa, on tod väärin että päivähoitolainkin mukaan pätevä ihminen ns pakotetaan lisäkouluttautumaan jotta hän pysyisi leivän syrjässä kiinni.

ap

ainakin Vantaalla on säännöllisesti kaupungin omia koulutuksia omalle väelle.

Ei nyt epätoivoon kannata vielä vaipua.

Vierailija
6/14 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ole valmis käyttämään ensin 8h/pvässä työhöni+lisäksi väh2h matkoihin jos muita naapurikuntia ajatellaan kuin tätä missä nyt työskentelen.

Toissatalven työskentelin Hgissä, en sen kauempana omasta kunnastani joka siis Vantaa ja matkoineen minulla meni 10-11h/pvässä työhön.

Eri asia, ehkä, jos ei olisi omia lapsia mutta kun on, arvoni eivät salli sitä että en käytännössä heitä arkisin oikein näkisikään kuin lyhyesti.

ap

siellä on kuitenkin pulaa tekijöistä, ja vaikka määräaikaisuudet ovat ärsyttäviä, niin varmasti jonkin kanssa tärppää. Tuo lause on noissa määräaikaistn paikkojen ilmoituksissa siksi, että työnantajalla olisi joku tekosyy kieltäytyä vakinaistamasta työsuhteita, mutta tuskin se valintaasi estää.

Jos olet pk-seudulla, niin onko jossain muussa lähikunnassa eri käytäntö? Voisitko hakea vakityötä sitten sieltä suunnasta? Tietysti riippuu millaisella alueella asut, mutta alle tunninkin säteellä pääsee useampaan kuntaan.

Vierailija
7/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, valitettavasti, kuulu heihin jotka saavat lohtua tai iloa toisten kurjuudesta.

ap

Et ole ainoa jolla menee huonosti.

Vierailija
8/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta piisaa. Kerro myös hakemuksessasi, että mieluusti tekisit myös sen suuntautumisjakson.

Vierailija
9/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt ryhdistäytyä. Olen ollut siinä luulossa, että lähihoitajille on kyllä töitä tarjolla ja lastenhoitajista tasainen pula päiväkodeissa. Tuollainen pieni lause työpaikkailmoituksessa nyt ei mitään oikeasti meinaa, pakkohan niitten siellä Vantaallakin on paikat täyttää, mistä ne yhtä äkkiä saisi päteviä (koulutus ja kokemus) niin paljon, että kaikki ilman oikeaa suuntautumisvaihtoehtoa vailla olevat voitaisiin laittaa pois?

Vierailija
10/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta näin vanhempana ei vaikuta mitenkään kohtuuttomalta, että päiväkodeissa työskentelevältä vaaditaan tuo suuntautumisvaihtoehto...

Mutta tsemppiä sulle, toivottavasti asiat selkenevät!

Nyt on sitten tullut pari vuotta sitten mm Vantaan ja Hgin kaupungille linjaus että vaativat lasten-ja nuorten suuntautumisvaihtoehtoa jotta saa vakinaisen paikan, olkoonkin että olisi jo koulutus ja nimike ja vuosien kokemus ja omia lapsia jnejne.

Vierailija
11/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle ei voi mitään. Jos et saanut pomoa kiinni (raukka yrittää varmasti nauttia viikonlopusta), niin unohdat koko jutun ja palaat asiaan maanantaina. Suhteuta asiaa hieman, et sentään ole Japanissa.

Vierailija
12/14 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskapa sain viimeyönä infernaalisen kohtauksen kun en sanaut nukuttua tämän asian vuoksi.

Itkin ja hakkasin päätäni tyynyyn ja käsiäni patjaan ja valitin.

Kuulostaa hullulta vai mitä?

saiskohan sillä myös hullun paperit jotta pääsisi tästä vuosien ikeestä pätkätöiden suhteen ja epävarmuuden ja työttömyyden ja lappusten lähesttämisineen ja odotuksineen ja soitteluineen jnejnejne.

Tuskinpa.

Ei voi mitään mutta en tajua miksi muutenkaan tuota lisäystä olisi laitettu nyk työantajakuntani uusiin työpaikkailmoituksiin.

Mitä vaihtoehtoja jää jäljelle??

Pakkolisäkouluttautuminen jotenkin, sepäs kuulostaa motivaatiorikkaalta touhulta.

Pakkotyöllistyminen johonkin minkä työkkäri osoittaa vaikka ei olisi tippaakaan kokemusta saati mielenkiintoa kys hommiin?

Opiskelu täysipäiväisesti ei myöskään onnistu, ei vaan ole varaa sellaiseen ei "edes" sillä työttömyyskorvauksella, on kuitenkin asunto-ja autolainaa, lapsia jne.

Olen niin niin syvällä suossa ja mustassa murheen laaksossa että oksettaa, en näe valoa missään.

Minusta taitaa tulla elintapatyötön, sossuelätti, täys luuseri.

mietin jo vaikkapa siivoustöitä, mutta ei kai ne siihenkään minua kelpuuttaisi.

ap

jolle ei voi mitään. Jos et saanut pomoa kiinni (raukka yrittää varmasti nauttia viikonlopusta), niin unohdat koko jutun ja palaat asiaan maanantaina. Suhteuta asiaa hieman, et sentään ole Japanissa.

Vierailija
13/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hätä, ihan kamala olo, en saa happea kunnolla, pinnallista hengittämistä ja pyörryttää.

En nukkunut viimeyönä paria tuntia enempää kun tämä asia vaivaa niin, helvetti kun en saa edes sitä pomoa kiinni jotta voisin kysellä asiasta.

Yhtä kaikki, en enää jaksa tätä pätkäilyä ja nyt tämäkin vielä, mitähän sitä keksisi jotta saisi jotain palkkaa, tämä ala ei sitten ole minulle.

Itkuakaan ei nyt tule.

ap

Vierailija
14/14 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa jolla menee huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän