Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella astma?

Vierailija
31.03.2011 |

Epäilen kouluikäisellä lapsella astmaa ja mietin vienkö yksityiselle tutkimuksiin van yleiselle puolelle!? Paljokohan yksityisellä tutkimukset maksaisi löytyisköhän keltään tietoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä diagnoosin saatuamme neuvolalääkäri oli kiinnostunut lapsen astmadiagnoosista ja lääkityksestä, niin totesin vaan ettei kuulu sulle ja hoidetaan se yksityisellä.

En tiedä, olisiko halunnut oppia jotain vai tarkastaa, että puhun totta.

Eli yksityistä suosittelen. Onko teillä vakuutus?

Vierailija
2/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa hoitoa astmaansa ihan yleisellä puolella. ja olen ollut ihan tyytyväinen hoitoon.

eivät suostuneet tutkimuksiin.Yksityisellä todettiin, että oltaisiin voitu aikaisemmin tulla, arvot oli tosi huonot. Yksityinen on tosi kallis, käydään vähintään puolen vuoden välein astmakontrollissa ja lasku on yli 400€/krt. Astmakontrollissa menee aikaa melkein 4 t. Hoito on hyvää ja meistä vanhemmistakin pidetään huolta, aikaa on keskustella.

Käsittämättömän kallista, jos 400 euroa menee kerralla. Meillä ei kyllä neljää tuntia mene, tunti korkeintaan, vaikka spirometria tehdäänkin ja jutellaan sekä hoitajan että lääkärin kanssa.

Ap:n kannattaa kysellä astmatutkimuksen hintoja. Itse kävin tutkimuksissa yksityisellä, mutta 10 vuotta sitten. Muistelen, että itselle jäi maksettavaa noin 100 euroa. Lääkkeet sain samoin tein, joten olokin alkoi helpottua. Astmatutkimuksiin menee aikaa enemmän kuin kontrolleihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa hoitoa astmaansa ihan yleisellä puolella. ja olen ollut ihan tyytyväinen hoitoon.

eivät suostuneet tutkimuksiin.Yksityisellä todettiin, että oltaisiin voitu aikaisemmin tulla, arvot oli tosi huonot. Yksityinen on tosi kallis, käydään vähintään puolen vuoden välein astmakontrollissa ja lasku on yli 400€/krt. Astmakontrollissa menee aikaa melkein 4 t. Hoito on hyvää ja meistä vanhemmistakin pidetään huolta, aikaa on keskustella.

Käsittämättömän kallista, jos 400 euroa menee kerralla. Meillä ei kyllä neljää tuntia mene, tunti korkeintaan, vaikka spirometria tehdäänkin ja jutellaan sekä hoitajan että lääkärin kanssa. Ap:n kannattaa kysellä astmatutkimuksen hintoja. Itse kävin tutkimuksissa yksityisellä, mutta 10 vuotta sitten. Muistelen, että itselle jäi maksettavaa noin 100 euroa. Lääkkeet sain samoin tein, joten olokin alkoi helpottua. Astmatutkimuksiin menee aikaa enemmän kuin kontrolleihin.

Ei kallis, kun aikaakin menee paljon. Rasituskoekin pitää tehdä joka kerta, jouduttu muuttamaan lääkitystä. Onko se spirometria se "pilvikone"? Alku ollaan hoitsun kanssa, sitten lääkärin tupla-aika.

Vierailija
4/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun epäilin omallani astmaa, soitin terveysasemalle ja sanoin epäileväni astmaa lapsella, sain ajan samalle päivälle ja lääkäri oli heti samaa mieltä, että astmaahan se.

Vierailija
5/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saa hoitoa astmaansa ihan yleisellä puolella.

ja olen ollut ihan tyytyväinen hoitoon.

Vierailija
6/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusulaan.

Julkisella puolella lässytettiin vain vuosi, että "lapset nyt kröhivät aina jne." muuta paskaa.

Vierailija
8/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suntaa yksityiselle. Julkisella puolella alkavat tutkimaan vasta sitten kun astman oireet ovat täysin selkeät ja käytännössä tämä tarkoittaa että lapsesi on huonossa kunnossa.

meillä lapsen astma todettiin julkisella puolella (kun vihdoin oli tarpeeksi kertaa ollut obstruktiivinen bronkitti) ja sai lääkityksen. Lääkitys ei kuitenkaan ollut tarpeeksi hyväm yskää ja flunssia oli aivan jatkuvasti, aprin viikon välein. Sitä vain aina seurailtiin ja seurailtiin julkisella puolella. Sitten meni hermot ja vein yksityiselle. Ja kas, johan tuli samalta istumalta kunnon vahvempi lääkitys.

Vierailija
9/9 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARIN viikon välein oli kipeä siis... =)

suntaa yksityiselle. Julkisella puolella alkavat tutkimaan vasta sitten kun astman oireet ovat täysin selkeät ja käytännössä tämä tarkoittaa että lapsesi on huonossa kunnossa.

meillä lapsen astma todettiin julkisella puolella (kun vihdoin oli tarpeeksi kertaa ollut obstruktiivinen bronkitti) ja sai lääkityksen. Lääkitys ei kuitenkaan ollut tarpeeksi hyväm yskää ja flunssia oli aivan jatkuvasti, aprin viikon välein. Sitä vain aina seurailtiin ja seurailtiin julkisella puolella. Sitten meni hermot ja vein yksityiselle. Ja kas, johan tuli samalta istumalta kunnon vahvempi lääkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi