Onko äitini sairas?
Äitini on reilu 50v.
Viime aikoina hän on ollut ihan omituinen :(
Varsinkin iltaisin välillä puhe on jotenkin puuroutunutta, koittaa mongertaa jotain, mutta en saa selvää kuin sanan sieltä ja täältä.
Vaikuttaa välillä ihan kuin olisi ottanut jotain viiniä tms. , mutta kun kysyn että ootko juonut jotain, niin hän ihmettelee kauheasti.
Ja siis ei ole todellakaan mikään alkoholismiin päin kallellaan... käy töissä joka päivä jne.
Iltaisin on kyllä todella väsynyt aina.
Näitä tapahtuu aina silloin tällöin, että puhe menee omituiseksi mongerrukseksi. Ja tänään oli juuri syönyt jotain ja pöydällä oli lautanen + puolikas maitolasi. Kysyi minulta, kun olin tekemässä lähtöä että etkö meinaa juoda tuota maitoasi pois. Sanoin, että sehän on sun maitos!
Ja hän ihmetteli suu auki, että miten niin mun, ei voi olla mun maitoni...
Tällaisia ihan merkillisiä juttuja :/
Kommentit (2)
kyllä kuulostaa siltä, että voisi olla jotakin neurologista sairautta taustalla.
Onko sulla sukulaisia tai äidin tuttavia, jotka olis huomanneet saman?
Tunnetko äitisi työkavereita?
Voisitko yrittää varovasti puhua äidillesi, että tunteeko hän itsensä terveeksi. Jos suostuisi lähtemään lääkäriin, voisit tilata ajan ja menisitte yhdessä.
Jos ei suostu, niin entä jos soittaisit äitisi esimiehelle ja kysyisit, että onko siellä töissä huomattu mitään. Nehän voi lähettää työterveyteen.
Tuo puhejuttu ei kuitenkaan kuulosta oikein juopuneenkaan puheelta, jos olisi, niin ei ehkä olisi työkunnossa seuraavana aamuna.
Tsemppiä sulle ap!
(perustuu omiin vanhempiini), että saattaisi liittyä jotenkin aivojen verenkiertoon. Toisella vanhemmallani on aivan juuri vastaavaa. Sairaalassa sanottiin että on saattanut esim tapahtua jokin pieni aivoinfarkti aiemmin. Hämmentävää on, että hänen tilansa on välillä parempi, välillä huonompi. Itsekin luulin pitkään että hän on juonut. Toinen vaihtoehto saattaisi kait olla jokin aiempi liiallinen alkoholin käyttö (tätäkin on tapahtunut ko vanhemmallani aikoinaan) joka nyt näin oireilee.
Taasen toisella vanhemmallani kun kävi näin niin tilasin samantein ambulanssin ja kyseessä oli aivoverenvuoto ja hänet pystyttiin pelastamaan vain nipin napin.
Ehkä äitisi kannattaisi hankkiutua esim neurologin tutkimuksiin?