Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä oon ollut kaikki nämä vuodet oikeassa! (tupakasta)

Vierailija
30.03.2011 |

Kaikki on väittäneet vastaan, mutta olenpa oikeassa - valitettavasti.

Kukaan ei ole uskonut, että tupakalta haisevat vaatteet naulakossa ovat oikeasti terveysriski. Minä oon sanonut, että varmasti ovat. Täällä palstallakin minut on haukuttu hysteeriseksi hulluksi jne.

Mutta todellakin, tupakanhaju muodostaa huoneilman kanssa tekemisissä ollessaan myrkkyjä. Siis ihan oikeita myrkkyjä! Meidän perhettä on siis myrkytetty kaikki nämä vuodet, kun isäntä ei ole uskonut... Eikä muuten hyvää miestä ole tuon takia viitsinyt poiskaan heittää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle ainakin aiheuttavat hengitysvaikeuksia siinä lähellä ollessa.

Eikä ne ole lainausmerkeissä ne myrkyt.

ap

Vierailija
2/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaiva esiin viime viikon Suomen Kuvalehti ja lue sieltä. Ei minua tarvi uskoa, kun on luotettavampiakin lähteitä.

ap

Vierailija
4/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaiva esiin viime viikon Suomen Kuvalehti ja lue sieltä. Ei minua tarvi uskoa, kun on luotettavampiakin lähteitä.

ap

Vierailija
5/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen Kuvalehti? 60+?"

En tunne ketään yli kuuskymppistä, joka lukisi Suomen kuvalehteä. Mutta monta nuorempaa kyllä. Tosin en yhtään ihmettele, jos av-mamma ei sitä lue. :) Siellä kun ei kauheasti ole juttuja julkkisten silikoneista...

Ja miten toi edes liittyi asiaan?

Vierailija
6/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule paskahalvausta, jos tupakka haisee vaatteissa tai muutenkaan.

Kai muistat mainita miehellesi nyt jatkuvasti, että hän on teitä myrkyttänyt?

Vierailija
7/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitään, mutta pakko kommentoida, että tuo "60+" on kyllä aivottomin kommentti aikoihin.

Kaikki "nuoret" eivät katsos lue vain Seiskaa.

Vierailija
8/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vakavasti tupakan myrkkyihin ja sen leviämiseen vaatteista, koska onhan ilmassakin kaikenlaisia myrkkyjä. Uskon kuitenkin, että ap voi saada ihan hyvin hengenahdistusta tupakan hajuisesta takista. Miksei voisi saada? Onhan se nyt ihan loogista, jos on jotenkin herkistynyt tupakalle.

Vierailija
9/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi saada? Onhan se nyt ihan loogista, jos on jotenkin herkistynyt tupakalle.

Vierailija
10/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule paskahalvausta, jos tupakka haisee vaatteissa tai muutenkaan.

Kai muistat mainita miehellesi nyt jatkuvasti, että hän on teitä myrkyttänyt?

Vähintään viisi kertaa päivässä muistutan häntä. Ja käytän myös kiristämiseen. Jos häntä vaikka laiskottaa, eikä jaksaisi lähteä lasten kanssa ulos, sanon, että kyllä sinun täytyy viedä heidät raittiiseen ilmaan, kun olet heitä vuosikaudet myrkyttänyt!

Huoh. Mitäs kuule ihan oikeasti luulet?

Ja miten niin hysteerinen? Kunhan vain totesin, että minä olen ollut oikeassa ja mies ja palstamammat väärässä.

ap

Vierailija
11/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi saada? Onhan se nyt ihan loogista, jos on jotenkin herkistynyt tupakalle.

Ja joku on väittänyt jotain muuta?

mä käsitin tuon "ei saada paskahalvausta jos tupakka haisee vaatteissa" -kommentin juuri semmoiseksi päinvastaiseksi väittämäksi.

Vierailija
12/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käsitin tuon "ei saada paskahalvausta jos tupakka haisee vaatteissa" -kommentin juuri semmoiseksi päinvastaiseksi väittämäksi.

Vierailija
13/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huonekaluihin, mattoihin, vaatteisiin ja muille pinnoille pinttynyt tupakanhaju ei ole vain epämiellyttävää. Environmental Science & Technology -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan tämä epäsuora passiivisen tupakoinnin muoto voi olla terveydelle haitallisempaa kuin on luultu.

Erilaisille pinnoille tarttunut nikotiini reagoi huoneilman otsonin ja huonekalujen pintojen molekyylien kanssa ja muodostaa myrkyllisiä yhdisteitä. Laboratoriokokeessa tällainen reaktio syntyi ainakin selluloossan, puuvillan ja paperin kanssa.

Nikotiini säilyy huonekalujen pinnoissa jopa kuukausia. Jo aiemmin on havaittu, että pinttynyt nikotiini reagoi ympäristön typpiyhdisteiden kanssa ja muodostaa syöpää aiheuttavia typpiyhdisteitä, nitrosoamiineja.

Ihmisiin nämä karsinogeenit voivat päästä paitsi hengittämällä, myös ihokontaktissa. Suurimmassa vaarassa ovat pienet vauvat. Nikotiinijäämiä tarttuu myös ulkona tupakoivan ihmisen ihoon ja vaatteisiin, josta ne leviävät kotona kaikkialle."

Lisäksi tänään oli Hesarissa juttu "Tupakoivan vanhemman kanssa nukkuminen nostaa vauvan nikotiinitasoja"

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Tupakoivan+vanhemman+kanss…

Vierailija
14/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Kuvalehtikö tuon opetti?

tuohon sun kysymykseen, kun en ymmärrä sen yhteyttä omaan kirjoitukseeni.

En ole lukenut SK:n juttua.

Vierailija
15/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuulin jo joitain vuosia sitten että vauvaoja ei saisi nukuttaa samassa huoneessa jossa nukkuu tupakoitsija.

Myös tupakoitsijan hengityksestä erittyy karsinogeeneja vielä useita tunteja viimeisen tupakan jälkeen.

Vierailija
16/16 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuulin jo joitain vuosia sitten että vauvaoja ei saisi nukuttaa samassa huoneessa jossa nukkuu tupakoitsija.

Myös tupakoitsijan hengityksestä erittyy karsinogeeneja vielä useita tunteja viimeisen tupakan jälkeen.

Mutta mitään lähdettä en löytänyt, joten en saanut ajettua ukkoa pois vauvan vierestä. Onneksi on tehnyt paljon reissu- ja vuorotyötä, niin ei ole aina ollut hönkimässä myrkkyjään täällä. :) Ja myrkkyvaatteetkin on olleet poissa kotoa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän