Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys kotiäideille/ "kotirouville"

Vierailija
30.03.2011 |

onko teillä omia harrastuksia ja mihin aikaan vuorokaudesta niitä harrastatte? miten teillä on kotityöt jaettu? onko teillä lemmikejä, ja kuka vastaa niiden hoidosta?

t. kotiäitinä kaksi vuotta

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty mihinkään ilmoittautumaan miehen pitkien työpäivien takia, kun en kuitenkaan pääsisi läheskään aina harrastuksiin menemään. Meillä ei ole lapsille lapsenvaihteja tarjolla. Lapsia on kolme, vanhin toisella luokalla. Iltaisin kun lapset nukkuu en enää jaksa/viitsi mihinkään lähteä harrastamaan. Mieluummin olen ja juttelen mieheni kanssa sen tunnin, minkä lasten nukahdettua valvomme.

Minä teen kaikki talon sisäiset työt, siivoukset, pyykit, ruoat, hoidan kaikki lasten asiat järjestän ja suunnittelen kaiken.... Mies ajaa nurmikon, tekee polttopuut ja usein tekee lumityöt. Minäkin kyllä kolaan lumia mahdollisuuksien mukaan.

Lemmikkejä ei ole, eikä tule. En pidä eläimistä.

Olen ollut kotona kohta 9 vuotta. Ja olen vielä pitkään.

Vierailija
2/8 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrastuksia jotka vaatisivat kodin ulkopuolelle lähtemistä, koska minullakin miehen työt hyvin epäsäännöllisiä, päivä voi venyä jopa 22 asti illalla.

Harrastankin Wii jumppaa lasten jumpatessa vieressä tai pienempien päikkäriaikaan, lukemista kun kaikki nukkuvat ja elokuvien katselemista joko päikkäriaikaan tai illalla jos en lue.

Eläimiä ei ole, otamme niitä vasta sitten kun lapset ovat sen ikäisiä, että voivat kantaa osaltaan vastuuta edes hieman, esim. käyttää koiraa ulkona jne

Minä teen kaiken kotona, asumme kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitinä vuodesta 2003, joskin tein opiskelut loppuun mummon hoitaessa lasta, mutta täysipäiväisesti en opiskellut. Vuodesta 2005 olen ollut täysin kotiäiti. Opiskelin harrastuksena avoimessa yliopistossa, mutta nykyisin en harrasta mitään kodin ulkopuolella. Esikoisen ollessa koulussa ja kuopuksen ollessa kerhossa/mummolassa saan vapaa-aikaa. Luen, kirjoitan kirjeitä, askartelen jne. Lemmikkieläimiä ei ole. Minä teen kaikki tyypilliset naisten kotityöt.

Vierailija
4/8 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nyt 2kk vauvan syntymää tein harrastuksiani sopivissa tilaisuuksissa päivän mittaan, esim. lasten leikkiessä keskenään tai katsoessa jotain dvd:tä (tosin raskaana lepäsin sen ajan). Voi olla että alan tässä tunnin valvoa vauvan mentyänukkumaan, jolloin voin jotain tehdä. Nykyisin luen kun ehdin päivän mittaan ja aika paljon olen ehtinyt, vaikka sitten touhuan ja pelailen lasten kanssakin. En käy kodin ulkopuolella harrastuksissa, ei tällä hetkellä kiinnostaisi. Harrastin nuorempana. Isä vie roskat ja tekee jotain ulkohommia, vien minäkin jonkin verran roskia. Isä tuo kotiin ruokaa ymv yhtä lailla kuin minä. Muuten teen minä aikalailla kotihommat. Isä auttaa jos tarvitsen apua. Ei ole lemmikkejä eikä tule, olen allerginen ja en halua enää nenänniiskutuksia eläinten takia. Joo, tykkään elämästäni, kaikki on niin kuin pitääkin.

Vierailija
5/8 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies kotona. Käyn lenkillä tai salilla. Joskus viikonloppuna mahdollisuus myös harrastaa. Teen kaikki kotityöt, myös "miesten työt" tai ostan tarvittaessa apua. Teen osa-aikatyötä yrittäjänä. Lemmikkejä ei ole.

t. Kotiäitinä 3 vuotta

Vierailija
6/8 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kotitöistä vastaan pääosin minä, mutta kerran viikossa meillä on siivouspäivä jolloin siivotaan yhdessä vähän paremmin.

- meillä on koira lemmikkinä. Mies käyttää koiran aamuisin ja viimeisenä illalla. Toisen päivän pitkistä lenkeistä käytän minä lapsen kanssa, toisen käyttää mies jos koira sitä vielä tarvitsee. Koiran lenkitys on pääosin miehen vastuulla siis, turkkia hoidetaan yhdessä

- minulla ei ole iltaisin mitään viikottaista harrastusta, en vaan jaksaisi sellaista nyt kun toinen lapsi tulossa. Järjestötoiminta vie pari iltaa kuukaudessa kokouksien vuoksi. Näen kuitenkin ystäviäni iltaisin ilman lapsia n. kerran viikossa, ja käyn heidän kanssaan teattereissa ja taidenäyttelyissä. Silloin tällöin lähden tapaamaan kavereitani toiseen kaupunkiin tms. pientä huvitusta, ja tää riittää mulle tässä vaiheessa ihan hyvin.

Vierailija
7/8 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten illalla kun mies tulee kotiin. Kun lapset ei vielä olleet kerhoiässä mies tuli yhtenä pvnä vkossa vähän aikaisemmin kotiin että ehdin liikuntaharrastukseen.

Kotityöt - siivouksen enimmäkseen minä, päivällisen laittaa yleensä viikonloppuisin mies ja arkisin jompi kumpi meistä. Muut ateriat laitan arkisin lapsille ja itselleni. Kaupassa käydään kerran viikossa yhdessä ja sitten viikon mittaan täydennän tarvittavia.

Kotiäitinä...8v.

Vierailija
8/8 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on pari tuntia päivällä aikaa, kun lapset on kerhossa, mutta toisaalta tuntuu, että aina on asioita, jotka pitää hoitaa.

ja iltaisin olen sitten kotona. tuntuu vain, että aika ei riitä kaikkeen kotitöihin, kummallista.

olen tosin samalla aika aktiivinen järjestötoiminnassa, ja teen kotona muutamaa työtä.

eli ns. oma aika on kortilla, vaikka toisaalta kaiken voi aika vapaasti suunnitella. meillä työnjako on, että minä hoidan kodin ja lapset, mies hoitaa työnteon ja aktiivisen harrastamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi