**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
Tein sitte sen testin tänä aamuna ja kyllä kyllä olihan se plussa! :D Ihan selkeä ja vahva! Oon niin onnellinen että ihan itkettää :') ja pelottaa samalla että kaikki menis hyvin.... Mutta on kyllä niin helpottunu ja huojentunu olo nyt :) Täytyy lähteä töihin mutta oi että, mikään ei voi pilata nyt tätä päivää! Tsemppiä kaikille muillekin, kyllä se sieltä tulee!! :)
Ei mitään tietoa meneekö nyt tammikuulle vai joulukuulle mut aattelin käydä ostaan digitestin jos sais vähän selvyyttä...
-häpihäpitsoitsoi hatuli!!
EVE/kivut: Menkkakipu-tyylisiä kipuja todella voi olla alussa, joillain pidempäänkin. Itsellä tässä raskaudessa oli monta viikkoa alussa sellainen olo,että nyt lorahtaa. Ja eniten sattui selän puolelle, nivusiin myös. Ihan testipäivästä ainakin 2-3 viikkoa eteenpäin, sen jälkeen helpotti, mutta 12 viikolla tuli sama homma hetkeksi, liittyy voimakkaasti kohdun kasvuun ja ligamenttien löystymiseen. Peukkuja. Voiko tosiaan olla, että toinen vauvoista tuli pois? Tai sitten voi olla mahista, että on limakalvovuotelua, sekin hyvin hyvin yleistä. Itsellä tuli alkuviikoilla seksin yhteydessä tai oikeestaan sen jälkeen sellaista limaista verta hieman (säikäytti kyllä), mutta se meni heti ohi. LImakalvot ovat vain herkillä.
Iltis
Onneksi olkoon! Pakkohan niitä plussia oli ruveta tulemaan täältäkin sakista :D
Onnea Hatuli, mahtavaa. Tarrasukkia ja pikaliimaa riittää mun kontista sullekin. Hieno homma.
Meikkis se vaan vuotaa edelleenkin vaikka aamu näytti lupaavalta. Kivut on onneksi laimeentuneet eilisestä, ihan pientä menkkamaista juilintaa. Taidanpa mennä siihen verikokeeseen jo ma tai ti, ei tätä epätietoisuutta kestä erkkikään.
Ja hyvää äitienpäivää niille, jotka jo äitejä ovat. Ja toivottavasti me muut saamme viettää sitä ensi vuonna.
Hih, mulla oli yks mammaksi vielä jäljellä ja testasin sen yöllä neljän tunnin pissatauon jälkeen. Ajattelin että kun olen vuotanut niin paljon niin olisko hcg lähtenyt laskuun ja testin viiva näin ollen haaleampi. Mutta minusta se oli vahvempi kuin koskaan. Lähes tasavahvat viivat. Oih, kunpa arvo nousisi normaalisti vuodosta riippumatta. tuli ainakin hetkeksi hyvä mieli eli toivoa on.
Saas nähä kuin akan käy... Uhkasin miehelle, että tänään en tee yhtään mitään. Saa passata minua ja hoitaa poikaa =)
Evikselle peukkuja ja lisää vauvaliimaa! Hitaasti hyvä tulee ;)
).( Nega jälleen kerran... Ihmeellinen on naisen kroppa, täytyy myöntää. Kipuilee kauheasti, mutta tätiä ei vaan näy ei kuulu... Huoh.
Muttis 41/38-43
Ja hyvää ja aurinkoista äitienpäivää!
Itse oon ollut hetken hiljaiselolla, kun meillä tehdään remonttia ja en oo päässyt miehen koneelle, kun se siirrettiin hommien edestä..Omalla pikkukannettavalla en tahdo kirjoitella kun päivittelee vähän väliä ja poistaa tekstin ykskaks yms. Nyt kuitenki vaadin miestä laittaan koneen kiinni ja pääsin kirjoittelemaan =)
Harmi, että niin moni on jo pudonnut joukostamme helmikuisiin.
Evelle nyt paljonpaljon vauvaliimaa ja kaikkea hyvää ja ihania tammivauva-ajatuksia..=) Jännitän ja toivon niin lujaa puolestasi!
Tänne ei siis mitään erikoista..Kiertopäivät nyt 28. Tänään tein mammaksin testin ja ihan kuin silmäni olisivat siinä näkevinään hailakan vaaleanpunaisen kajastuksen. En tosin iloitse vielä, koska viimeisimmät kaksi kiertoa on ollut miltei 40 päivää ja tiedä tuosta, voihan se olla vaikka viivanpaikka. Mutta, jänniä aikoja elellään. Päätin, että en testiä vielä miehelle näytä, mutta en kestänyt olla näyttämättä ja kyllä hänkin siinä viivan näki kun kohdan näytin. Aluksi sanoi vaan et yks viiva, mut sit ku sanoin et katos tarkemmin niin totes vaan et joo, katos vaan..:D Kohta pitäis viel lähtee 10 tunniksi pihviä kääntämään..Ja saletisti on kiire päivä! Illalla sitten viel töiden jälkeen piipahdetaan anoppilassa äitienpäivämuistamiset kiikuttamassa..
Mutta, nyt mukavaa ja aurinkoista sunnuntain jatkoa! Nauttikaa päivästä minunkin puolesta. Minä kun "nautin" rasvankatkusta ja kuumuudesta keittiössä..
Ihania uutisia Hatulilta, Pajon onnea plussasta!!! Ihanaa, että edes muutamat meistä saavat sen ihanan plussan testiin :D Roppakaupalla vauvaliimaa teille
yritin monta kertaa muokata omaa viestiäni, kun jätti lopun rimpsuistani pois. Laitetaan sit jatko näin ;)
Evelle erityistsempitykset! Mulla myös onnistuneissa raskauksissa ollut aika kovat menkkajomotukset ja tunne siitä, että täti kurvaa aivan kohta paikalle. Koitat nyt vaan rentoutua vaikka vaikeata onkin. Ootko jo päättänyt koska meet labraan?
mutterimammalla on mukavat suunnitelmat, toivottavasti ne pitävät ;)
Olen pakonsta joutunut pitämään nyt vähän palstailutaukoa kun on ollut kaiken maailman kissanristiäisiä ;) No aika on mennyt nopeasti ja omaa kroppaa ei niin kauheasti ehdi tutkailla ja se on hyvä. Kaikki oireet ovat torstain ja perjantain jälkeen hävinneet, ei siis minkäänlaisia tuntemiksia...Tätiä ( ja tuhrua) odotellessa. No menkkojen pitäsi alkaa ens viikon loppupuolella. Yksi testi ois kaapissa, mut en nyt vielä halua sitä käyttää kun en halua pettyä näin äitienpäivänä. Ja oviksesta on mitä luultavimmin vasta se 10 päivää.
nila kp 28/28-32
Hyvää äitienpäivää ja hirmuiset onnittelut Hatulille! Tosi ihana uutinen!
Minulla huono-olo ja mahaan koskee joten varmaan menkat alkaa...tympii jo etukäteen. Yleensä ollut 4 päivää myöhässä joten odotellaan miten käy.
Hatulille mahtavat onnittelut ja Evellekin tsemppipotku pehvaan, siitä se vahvistuu, varmasti! Tai siis sisällä pysyy. Mä niin peukutan sille!
Täällä olin hymynaamatestissä näkevinäni tänä aamuna toisenkin viivan kajastuksen ja ajattelin, että siitä se varmaan lähtee vahvistumaan. Katotaan nyt sitten...
Vähän masennuin tänään, kun mieheni poika kertoi hänen äitinsä olevan raskaana. Meillä siis uusperhe, miehelle poika ja mulla kaksi tyttöä. Tosi onnellinen olen keskeytyksenkin jälkeen ollut muiden syntyneistä lapsista ja raskauksista, mutta nyt tuli valtava ärsytys! Varmaan siksikin, että viimeiseen puoleen vuoteen ei enää ole niin lämpimät välit ollut tämän exän kanssa monestakin syystä johtuen. Pöh. Ketuttaa niin, mäkin haluun!
Olikos Tiiulikin kun oli hailakan plussan testannut? Varovainen onnittelu täältä...toivomma sen vahvistuvan!
Nyt mä alan sulattamaan äitienpäiväruokia (=lukemaan vauvalehteä ;)) ja odottamaan huomisaamun ovistestailua.
Onnenhelmi
Huomenta!
Nyt on sit äippäpäivä kunnialla takana ja rankka työpäivähän tuo oli..Onneksi osas jo varautua ennakkoon =)
Mutta, näistä meikäläisen testailuista..öö..Kootut vol. 49728. Mieskin jo nauraa mulle :D Sano että oon ihan vainoharhainen kun tuijotan vaan noita tikkuja...
Eilen siis tosiaan testasin tositosi hailakan viivan (=haamu?) aamupisusta. No, sit en malttanut oottaa ja testasin vähä reilu kaks tuntia rakossa olleesta pisusta puhtaan negan clearbluen puikkotestillä...Sit illalla töiden päätteeksi rielu 6 tuntia rakossa olleesta pisusta samanlaisen hailakan viivan, jonka aamullakin. Ai miten niin malttamaton, Hehheh...Tänään aamulla testasin taas aamupisusta samaisen testin kun eilen ja taas siihen piirtyi se hailakka viiva. Molempina aamuina tehdyt testit on mammaksin liuskatestejä, sit tosiaan se yks clearbluen puikkotesti ja eilisen illan testi mammaksin puikkotesti. Tänään en kyl tuhlaa enää yhtään testiä, et sit huomenna uus yritys ja toivottavasti piirtyis edes jotakin =)
Oon puolisen vuotta käyttänyt noita mammaksin testejä ja aina puhtaita negoja, ei ikin tällästä mitä nyt on ilmaantunut.
Anteeksi omanapaisuus.
Mukavaa viikonalkua joka iikalle! ja Plussapuuh!
Tää läksii nyt koulutukseen ja sit shoppailemaan. =)
huh hikisin käsin tein aamulla cb:n viikkonäytöllinen ja luojan kiitos siihen tuli raskaana 2-3 eli raskausviikot 3-4. Pykälää vahvempi tulos kuin viime viikolla. Voisin kuvitella et jos olisi molemmat mennyt kesken niin testi olisi jäänyt 1-2 viikkoon. Mutta jos ihan tarkkoja ollaan niin siihen olisi kyllä pitänyt tulla tänään 3+ eli raskausviikkoja 5- sillä tänään mulla on oikeesti rv 5+0 mutta se verikoekin oli päivän jäljessä eli olisko tuo tulos tullut vasta huomenna tai keskiviikkona. Mut olen iloinen kun kehitystä ainakin tapahtunut. Luultavasti meen jo tänään verikokeeseen niin nähdään todellinen tilanne, hcg:n kun kuitenkin pitää nousta tietyn verran joka toinen päivä että katsotaan raskauden olevan normaali. Huh, koska tämä jännittäminen loppuu..
Minä taas ja EVElle:
Menet nyt tänään tai huomenna sinne labraan!! Mutta hyvältähän tuo viikkonäyttö ja se eilinen mammaksikin kuulostaa. Itsellä viikkonäyttö meni juuri noin, ei näyttänyt ihan samaa tuossa kohtaa ku ns. piti. Mutta sitten kun sen vimpan tuloksen sain, lopetin ;). Ja jos tänään menet labraan, on se arvo jo triplaantunut kahdesti tässä ajassa. GO!
Iltis ja huomenna rakenneultra (20+3 tänään)
Yritin eilen kotoa käsin kirjoitellä tänne, mutta kone tilttasi, joten nyt uudestaan ONNITTELUT plussanneille.
Eviksellekin kirjoittelin, mutta nyt en enää viitsi samaa jorinaa läpätellä, koska olet saanut jo testilläkin vahvistusta raskautesi jatkumisesta=)
).(
Minä odottelen niitä menkkoja, koska se ovis meni ohi=(
Nyt alkaa jo tavanomaiset menkkaoireet tehdä tuloaan. MASENTAA NIIN P****LEESTI! Sorry tää mun keuhkoaminen.
Samaan aikaan toivon saavani sen vauvan ja toisaalta taas mietin kaikkia työjuttuja, joiden puolesta lapsiluku olisi viisainta jättää tähän kolmeen. Onhan kolme lasta muutenkin jo paljon, mutta kun mä HALUAN!
Olen kuin uhmaikäinen tämän projektin kanssa=D
Se tyhmä tätikin antaa odotuttaa itseään vielä vaikka kuinka... Tämä on välillä niin rasittavaa, mulla kun ei muutenkaan ole mitenkään pitkä pinna (jos joku ei ole sattunut huomaamaan) xD
Tellu (olisko 19/28-32 VASTA)
Ovisplussa bongattu! Arvatkaa nukuttiko yöllä, kun hymynaama vessassa käydessä mulle hymyili?! No eipä nukuttanut. Illalla preg check pamahti ihan punasex, siis kaksi tosi punaista viivaa ja siitä jo innostuin - pomppasimme pehkuihin. ;) Aamuyöstä sitten ajattelin, et kokeilen vielä ton hymynaaman, et onko se samaa mieltä, ku eilen siinä kuitenkin näkyi vaan hailakka toinen viiva ja kas, sieltä se ihana ihana hymynaama pamahti. :) Se on niiiiiiiiiiin hieno ja mä olen niiiiiiiiin onnellinen,, kun ovuloin!
Tellu: tsemppiä masentaviin ja ketuttaviin tunteisiin, ne kuuluu asiaan. Joskus aika menee niin pirun hitaasti eteenpäin.
Evis: wau! Hienoa, onnea taas, kyll se sieltä vahvistuu. Mee nyt sinne verikokeisiin uusix! Mut hei, eikö ne viikot siinä cb:ssä mene niin, et 1-2 on rv:t 3-4 ja 2-3 rv 4-5 ja 3+ sit enemmän viikkoja? En mä muista tarkkaan, mut tuli mieleen ku moista pähkäilit.
Huih. Sovin jo treffit vielä täksi illaksi miehen kanssa. ;) Vai kannattaisiko vasta huomisaamuksi? Miten se ovis nyt tulikaan ton tikkuplussan jälkeen?
Iloa iloa!
Onnenhelmi kp15 tai 16/?
varovarovainen onnittelu, toivitaan, että viivat vaan vahvistuu vahvistumistaan!!!
CB digi näyttää 1-2 raskaana, kun hedelmöityksestä on 1-2 viikkoa, eli viikot 3+- 4+, 2-3 raskaana, kun hedelmöityksetä on 2-3 viikkoa, eli r-viikot 4+- 5+ ja raskaana 3+ kun r-viikkoja on yli 5. eli kuudes menossa.
Selvittä iltis lounastauollaan
LISTA KUUMEILIJOISTA:
Muttis 41/38-43 yk 9
Heno kp 39/ jotain 32-34 yk8
Alexandra, kp 37/27-32, yk4
Pipiöysky kp 33/30 ja yk3
kiamari kp 30/26-30, yk 7
Nila kp 29/
Tiiuli kp 29/30-39
Christabel kp 26/28 yk2
Kaunisikävä kp 25/28-36 ja yk 2
martta kp 24/28-29
Mermaid Kp 23/26-31
Alanis kp 21/26-(28) yk 4
sassu kp 21/28-30 yk3
Minny kp 20/28-31 ja yk10
Tellu kp 19/ 28-32
Tintti-tyy kp 19/28 yk 9
Maisa kp 18/26-28, yk 1
Gabriela kp 15/25-31
Onnenhelmi kp 16/?, yk1
Katjuli kp 12/32-34 yk 3
Enisa84 kp
Maatis ja Helene mukana taustailemassa
++++PLUSSANNEET+++++Onnea!
Pullis
Elmu
Evis
Hatuli
Kyllä mulla tuli ihan vertakin, mutta enimmälti jotain vanhaa ruskeaa. Eilen illalla tuli vielä mustia klönttejäkin. ja tosiaan menkkamaista kipua. Klinikalta sanottiin että menkkamainen kipu on aivan normaalia vaikka ei olisi vuotoakaan. Jotkut liitokset siellä kuulemma pehmenee ja kohtu venyy. Tänään onneksi tullut enää ihan vähän ainakin näin aamusta, melkein vain pyyhkiessä. Tein sellaisen havainnon, et aina kun laitoin lugen emättimeen nyt tällä viikolla niin emätin tuntui kovin ahtaalta ja turpealta, hyvä että mahtui sormi sinne. Eilen annostusta vähennettiin kahteen ja tänä aamuna kun laitoin niin se turvotus oli hieman laskenut. voisikohan mitenkään olla että se vuoto oli vain limakalvovuotoa emättimestä kun sitä limakalvoa on keinotekoisesti paksuunnutettu. onks toi edes oikea sana heh. Mut tänään tosiaan sain sen lugen työnnettyä ihan helposti. Se lopetetaan vähitelleen eli muistaakseni vielä vajaan viikon laitan aamuin illoin ja sitten neljä päivää enää iltaisin. No oli miten oli, pääasia että vuoto on vähenemään päin eikä paljoa kipujakaan. Googlailin eilen tästä aiheesta ja aika yleistä tuntuu olevan alkuraskauden vuoto. Mutta löytyihän siellä valitettavasti juttuja myös keskenmenoon johtavista vuodoistakin. No, mut parempi mieli tänään anyway.
Aurinkoista päivää kaikille.