**TAMMIKUISET 2012**
Kommentit (597)
EVE: Hcg-määrät vaihtelevat paljonkin alkuviikoilla. 3- 6 viikkoa viimeisistä menkoista arvo voi olla 18-7340 erään taulukon mukaan. SEn mukaan sä et nyt heitä toivoa mihinkään. Ja vuoto... voi hitsi, jos toinen tulee ulos tai jos tuo on ns. normaalia, valekuukautis-tyyppistä vuotelua? Saatko mennä uuteen labraan esim. tänään tai ma? Miten testit näyttää?Peukkuja, tsemppiä!
Iltis tasan 20
Muttis: Pahoittelut helmikuisiin siirtymisestä!!! Tsemppiä!
Eve: Toivon vieläkin että vuotoihisi löytyy syy ja että kaikki vielä järjestyy. Tulehan kertomaan sitten kun jaksat ja tiedät miten kävi. Voimahalit ja jaksamiset sinne! Mulla on sormet ja varpaat pystyssä sen vuoksi että kaikki olisi hyvin ja että sen vauvan sieltä vielä tammikuussa saisit!!
Satin: Suuret pahoittelut! Yritä ajatella positiivisesti, on ainakin kevät ja aurinko paistaa. Ja onhan helmivauva kivempi kun tammivauva. Tammikuussa kun on talvea vielä niin paljon jäljellä. Tiedän ettei paljoa lohduta, mutta epätoivoisesti yritän silti… Tsemppiä!
Tintti-tyy: Kiitos listan päivityksestä! Pysyy helpommin omissakin kp:ssa mukana :) Varmasti oli turhauttava fiilis oviksen tuntiessa. Itsellä oli vastaava tilanne pari kiertoa sitten ja kyllä siinä tosiaan itku-putku-raivareita saa. Tuntuu että kierto on niin pitkä ja sitten juuri silloin otollisimmalla ajalla ei pääsekkään syystä tai toisesta ovista hyödyntämään.
Onnenhelmi: Ahkerasti olette ässäilleet, hyvältä kuulostaa! Toivottavasti siis ovis on jo mennyt ja siten hyvin hyödynnetty!
Helene: On kyllä tosiaan outoa ettei mitään tutkimuksia mainittu vieläkään. Oletko ajatellut niitä vaatia?
Sassu90: Luulosairaus vauvakuumeisena on täysin normaalia! Turhauttavaa ja joskus ärsyttävää, mutta normaalia. Sitä paitsi, ehket olekkaan luulosairas, vaan oikeasti aamupahoinvointinen! Onnea!
Enisa84: Totta kai! Tervetuloa joukkoon! Ihana tarina sinulla oli kerrottavana, sait hymyn naamalleni!
Pipiöysky: Hyvältä kuulostaa! Koska meinaat testata?
Katmam: Hyvä asenne, siis se että ensi kierrosta ahkeraa peittojen heiluttelua. Kyllä se sieltä vielä tulee! Mutta, ymmärrän pettymyksesi, niin kuin me kaikki täällä. Tsemppiä!
Nila: Oireet kuulostavat hyvältä! Voi kun munkin mielestä suklaa joskus maistuisi hirveeltä, ei ehkä sitten tulisi syötyä sitä niin paljon :D Koska meinaat testata?
Kylläpäs edelleenkin on vähän plussanneita tästä kierrosta. Nyt leidit plussaamaan!!
ON: Tuntemukset samat kun viime kierrosta. Valkkaria tulee, välillä oikein TODELLA paljon (ällöttävän paljon) ja vatsaa nippailee välillä. Tätiä ei vielä ole näkynyt ja olen yrittänyt häntä kirota jonnekkin kauas. Mutta, vähäisistä oireista johtuen yritän kyllä henkisesti siihen varautua että se täti sieltä vielä tulee. Ihmettelen vaan että mikä näitä mun kiertoja siinä tapauksessa venyttää. Toivon suuresti että huomenna aamulla kun seuraavan kerran testaan tulisi tikkuun jo plussa. Negoja olen jo nähnyt tarpeeksi loppuelämäksi :)
Hyvää rentouttavaa äitienpäiväviikonloppua kaikille! Toivottavasti meillä kaikilla on ensi vuonna äitienpäivänä syytä juhlia!
Plussaonnea kaikille! Kyllä siellä junassa on vielä tilaa vaikka kuinka, ei muuta kun lippuja ostamaan!
Alexandra, kp34/27-32, yk4
En vielä ehdi lukemaan muiden juttuja parin päivän palstatauon jäljiltä=(
Mutta ensimmäisenä silmiini pistit kuitenkin sinä Evis!
Toivotaanhan nyt vielä kuitenkin parasta!
Haluan kertoa sinulle omasta kuopuksemme odotuksestani pikaisesti tiivistelmän ensiviikoilta.
Plussasin siis melkein näillä päivämäärillä nyt jo 7 v. sitten. Alkuhämmästyksen jälkeen vauva toivotettiin tervetulleeksi ja sitä TODELLA odotettiin hymyssä suin. Kunnes alkoi rusehtava vuoto... ilmeisesti niin sinullakin.
Kylässä olivat juuri parahiksi samaan aikaan 3 serkkutyttöäni, jotka halusivat jatkuvasti jotain aktiviteettia (ostoskeskuksia, linnanmäkiä yms. yms.). No, tytöt saivat tyytyä kohtaloonsa, sillä minä PELKÄSIN rusehtavan vuodon tarkoittavan jotain peruuttamatonta enkä ollut henkisesti kykenevä mihinkään shoppailureissuihin ym. rientoihin.
Soitin useaan otteeseen kättärille ja omaan neuvolaan terkkarille ja aina sama vastaus: "On ihan normaalia" tai " näillä viikoilla keskenmenon riski on vielä suuri eikä mitään voida tehdä, jos se tulee". Kuitenkin lepoa suositeltiin molemmilta tahoilta.
Minä lepäsin, mutta vuoto muuttui runsaammaksi ja punaiseksi, sitä ei kuitenkaan tullut yhtä paljon kuin runsaimmillaan menkkojen aikaan.
Vuotoa kesti pari- kolme päivää, kunnes se oli taas ajoittain rusehtavaa.
Myöhemmin (en muista viikkoja) menin lääkäriin tarkastukseen, jolloin lääkäri sisätutkimuksen perusteella lohdutti ja sanoi kohdun koon perusteella, että "kyllä siellä vaikuttaisi olevan elämää. Ei se muuten enää näin iso olisi".
Tiedän, ettei tämä Evis sinua ehkä nyt lohduta kovin paljon, mutta TOIVOA todella vielä on, jos ei vuoto ole hirveän runsasta.
Koita rentoutua keinolla millä hyvänsä ja levätä!
Käyhän kertomassa väliaikatietoja=)
Luen teidän muiden kuulumisia myöhemmin ja kerron omia mietteitäni myöhemmin.
Tellu
Tuhru loppui eilen kuin seinään. Nyt aamulla tuli iso limalöntti, semmonen ihan kirkas (yyyöööks)
Testi edelleen nega. Taitaa vaan tulla pitempi kierto, jotenkin ei jaksa nyt uskoa raskautumiseen...
Evis ota ihan rauhallisesti ja koita levätä. Lähetän kuorma-autollisen vauvaliimaa sinne. Jaksuja!
Muttis 39/38-43
Monilla näyttääkin olevan lupaavia oireita, ilmeisen monta plussaa tulossa=)
Meillä on kotona läppärin laturi rikki ja pöytäkonetta en jaksa avata (on lapsen huoneessa ja turhan hidas), siksi tässä nyt taitaa olla palstatukoa hieman tiedossa. Käyn kuitenkin aina töissä lueskelemassa ja silloin kotona kun sattuu kone olemaan auki tai uusi laturin johto hankittuna.
Saattaa kyllä olla muutenkin palstataukoa tulossa, jos vain maltan pysyä täältä pois.
Olin eilen kokouksessa koko päivän, jossa puitiin meidän syksyn järjestelyitä ja henkilökunnan sijoittumisia.
Minä jo lupauduin ottamaan kolme yksikköä hoitaakseni, josta olisi luonnollisesti luvassa palkkaan hieman lisää. Jotenkin sitä rahanahneena ihmisenä houkuttaa tuo pieni lisä palkkaan sen verran, että mietin tässä vauva-asian jäihin upottamista vähäksi aikaa. Miehelleni en kyllä vielä edes asiasta puhunut mitään.
HITTO! Mitä mä teen? Haluan sen vauva, mutta haluan myös hoitaa tämän työjutun, joka siis alkaisi vasta syksyllä. Jos nyt rupeaisin odottamaan vauvaa, en tietenkään saisi sitä hommaa itselleni enkä siten myös sitä palkankorotusta. Jos taas vauvanodotus alkaisi vasta syksyllä, ehtisin saada hommat hyvin käyntiin ennen vauvaa ja jatkaa sitten äippäloman jälkeen siitä mihin jäin (sijainen hoitaisi poissaoloni ajan hommani).
Menipäs omanapaiseksi... sorry siitä!
Pakko vaan johonkin oksentaa nämä tuntemukset, kun en ole edes kotona vielä ottanut puheeksi näitä juttuja.
Tellu 16/28-32
Voisko olla että se toinen vaan ois tullu ulos? Miten se hcg,oisko noussu noin paljon jos ei ois kiinnittyny? Mä en oikeen noista ymmärrä. Toivotaan kuitenkin että ei olisi pahin tapahtunut :( Haleja!
kuulumisia töiden keskeltä. Rinnat on arat, muita ihmeempiä oireita tässä ei ole suuntaan eikä toiseen. Ensi viikon alkupuolta odotellessa.
Evelle pahoittelut, toivotaan nyt kuitenkin parasta :(
Christabel kp 23/28 yk2
Eve: Mä en noista hcg arvoista niin tiedä mutta eiköhän sitten uudessa arvossa ole huomattava kasvu tuohon arvoon :)
Tellu: Hankalia noi työasiat, mutta eikun keskustelemaan kotona mitä teette.
Mutterimamma: Toivoa vielä on jos tuhrukin loppu!
Alexandra: Täällä jännätään sinun puolesta ja pidetään peukkuja pystyssä!
Katmam ja satin: pahoottelut tädin tulosta, yhdyn toisiin helmikuun on parempi kuun syntyä.
Enisa : Tervetuloa! Toivottavasti kolmosenkin yritys tärppäisi luomuna!
Muitakin jännäilijöitä oli, peukut on kaikille pystyssä. Täällä on ollut vielä liian vähän plussia, joten eiköhän niitä vielä tule paljon!
ON: Ei ole yhtään raskautunut olo. Sanoin miehellekin jo että en ole varmana raskaana kun ei ole nyt samanlaista vuotoa (kiinnittymisvuoto?) kun viimekuussa kun ehdin jo sen plussankin saada (joka sitten ei kestänytkään).
Tää ei varmaan liity tänne, mutta mulla on ollut nyt pari viikkoa yläselkä täynnä näppylöitä, ei mitään finnejä vaan ihonvärisiä näppylöitä, osa hiukan punaisia. Ei kutise. Onko kellään ollut mitään vastaavaa???
Alanis kp 18/26-(28)
Evis- Toivotaan että on jotain ihan vaaratonta vuotoa. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla tuli molemmissa raskauksissa runsastakin kirkasta veristä vuotoa ja kaikki päättyi silti hyvin. Vauvaliimaa on lähetetty maahantuojanvarastosta 7 rekka-autollista. Tsemppiä!!
Tintti-tyy
LISTA KUUMEILIJOISTA
Hatuli kp 40/ yk 4
Heno kp 36/ jotain 32-34 yk8
Alexandra, kp 34/27-32, yk4
Cami kp 31/
Pipiöysky kp 30/30 ja yk3
kiamari kp 27/26-30, yk 7
Nila kp 26/
Tiiuli kp 26/30-39
Christabel kp 23/28 yk2
Kaunisikävä kp 22/28-36 ja yk 2
martta kp 21/28-29
Mermaid Kp 20/26-31
Alanis kp 18/26-(28) yk 4
sassu kp 18/28-30 yk3
Minny kp 17/28-31 ja yk10
Tellu kp 16/ 28-32
Tintti-tyy kp 16/28 yk 9
Gabriela kp 12/25-31
Onnenhelmi kp 13/?, yk1
Katjuli kp 9/32-34 yk 3
Enisa84 kp
Maatis ja Helene mukana taustailemassa
++++PLUSSANNEET+++++Onnea!
Pullis
Elmu
Evis haalea plussa
kiitos siskot tuestanne ja eritysesti tellulle ja tintti-tyylle kun kerroitte oman kokemuksenne tuosta vuotamisesta. ja kiitos rekallisesta pikaliikaa, se kurvas just tohon pihaan.
Klinikan kanssa sovittiin et käyn ens keskiviikkona uudelleen verikokeessa josta näkee sit onko menossa mihin suuntaan. Eilinen arvo oli tosiaan vain päivän jäljessä eli ihan normaalia. Pääasia että nousee omassa tahdissaan. Hoitaja yritti parhaansa rauhoitella mua kun vuotoa saattaa tulla jopa viikolla 12 asti ja silti kaikki hyvin. Mua vaan silti pelottaa. Mutta koitan nyt rauhoittua kun enhän asialle mitään voi. Mutta keskiviikkoon on pitkä pitkä aika ja varmaan olette huomannut että mulla ei ole oikein kärsivällisyys vahvimpia piirteitä, heh. Mutta kädet ristiin ja jalatkin vaikka en mikään uskovainen olekaan, mutta tässä kohtaa ei liene pahasta esittää toivomusta tuonne yläkerran suuntaan vai mitä siskot.
Testatkaas nyt plussia tänne niin olisi vaihteeksi jotain ilon aiheitakin. Roikun täällä jos vaan jaksatte mua vielä ainakin ensi keskiviikkoon asti. Katsotaan sitten siirrynkö odottajiin vai poistunko areenalta kokonaan.
Muistathan, että Tellu the meedio sanoi jo aikapäiviä sitten, että nyt kaikki menee hyvin... tunnen sen :D
Kaikki todella menee hyvin! Nyt vain nautit viikonlopusta ja auringosta. Muista, että stressihormooni ei tee hyvää... joo joo... Helpommin sanottu kun tehty, mutta....
Arvot ovat oikein hyvät ja todella VAIN päivän verran jälkijunassa!!!! Saat nyyttisi tammikuussa, usko siihen=)
Siirryn sitten minäkin tuonne helmikuisiin. Aamulla alkoi vuoto jos jotakin positiivista tätistä hakee niin nyt on ensimmäinen kunnollinen vuoto päivä moneen vuoteen. Siis jipii mulla alkaa kohdun limakalvo toipumaan syövästä ja vois jotakin jo ehkä ensi kuussa vastaanottaa kiinnittymään. Nyt on laastarit liimattu vatsalle ja odotellaan pari päivää niin päästään jatkamaan clomilla. Paljon plussa tuulia kaikille!!
Eve:Niiden on pysyttävä kyydissä mukana elämä on jo ollut sinulle niin epäreilua. Et jos siellä yläkerrassa joku todella on niin aina ei voi selkää kääntää samoille ihmisille. Voima hali ja jaksamista
Cami Kp1/30
...ja ajatukset ei pysy enää töissä (vaikka niitä on huomennakin). Mietin vaan kiertopäiviä ja vauvoja ja ekaa kerta en tykkää näkemistäni pömppömahoista missä ikinä liikunkin! :( kertonee todellisesta vauvan kaipuusta.
EVIS: lähetän minäkin sinulle liimaa niin, että takuuvarmasti pysyvät matkassa! Epäreilua, jos näin ei ole! Eli leppoisaa eloa ja oloa (helppoa, tiedän...) ja iloakin niin kyllä se siitä.
ONNENHELMI, mulla on keskenmenon jälkeen ollut tuo sama,hirveästi sattuu sydämeen nähdä isoja vatsoja ja niitä tuntuu olevan ihan kaikkialla!!
EVIS,ei se taida juuri lohduttaa että nuo vuodot voi olla ihan normaaleja kun pelkää kovasti itse. Tiedän tunteen. Mutta toisaalta kuten itse osoitin,km voi tulla vuodoittakin, mulla ei ollut tippaakaan vuotoa vaikka sikiö oli kuolleena kohdussa kolmisen viikkoa:/
Menkkoja ei kuulu,sellaista ruskehtavaa saan paperiin jos oikein kaivelee. Alamahaa kyllä juilii kuten ennen menkkoja aina,joten luultavasti viikonlopun aikana hanat aukeaa. Jospa sitten nämä oudot vuodotkin loppuisivat ja saa kunnon kp:t alkuun. Taidan olla yhä vähän herkkis-päällä, lainasin tänään kirjastosta kirjan Keskenmeno-40 tositarinaa ja mies tokaisi mielestäni kovin ivalliseen sävyyn että "miksi ihmeessä". Voi olla että kuulin sen vaan omiin korviini ivallisena, enkä tajua miksi se sellaisella sävyllä sitä sanoisikaan. Jotenkin vaan rupesi itkettämään että eikö se tajua miten nämä km:t koskee syvälle. No mutta, ekaa kp:ää odotellen..
Hei Evis, minulla on 3 odotuksen kohdalla vuotanut 12 viikkoon saakka eli älä ota paineita. Kyllä se pikkuinen siellä pysyy. 3:nen kohdalla minulla oli 2 normaalit kuukautiset. Neljännen kohdalla sit vuotoja ei ollut ollenkaan.
Nyt elän minäkin jännittäviä päiviä...onko tärpännyt vai ei. Huono olo ollut koko viikon ja maha turvoksissa. voi johtua myös menkkojen lähestymisestä.
Mukavaa perjantaita kaikille!
muistatteko vielä, että oliko teillä yhtään kipuja kun oli sitä vuotoa alkuraskaudessa? Mulla jomottaa mahaa melkein yhtä kovaa niin kuin oikeet menkat ois. Mutta ei onneks mitään kramppeja eikä tule mitään klönttejä. Eikä mielestäni ihan niin runsasta vuoto kuin normimenkoissa, mutta tulee kuitenkin. Sain äsken nukuttua vähän ja on pikkasen parempi mieli.
Piti jo aikaisemmin mainita, että jos ei mitään klönttejä näy, niin luulisi kaiken olevan hyvin. Mutta sitten tuli mieleen, että jos toinen pupunen päättää poistua pesästään voi klönttejä silti tulla ja yksi pieni tammipupu vielä pitää kiinni. Joten jos näkyy tai ei, niin älä vielä luovuta. Mulla tuli esikoisessa 3:t menkat, kakkosen kanssa tuli muös menkkoja+10 päivää kirkasta verta(ilman klönttejä). Molemmissa alkoi vuodot heti ekojen feikkimenkkojen aikaan(oisko ollu kiinnitymistä????) En vaan muista kivuista/jomotuksesta mitään? Monet kuitenkin sanoo, että raskauden alkaessa jomotukset on kuin menkoissa, joten en siitäkään huolestuisi.
Sulla on muuten paha tilanne, kun varmuutta ei saa millään. Vaikka niitä klönttejä tulisi, niin ei se silti tarkoita sitä pahinta. Toivotaan kuitenkin, että sun vuoto loppuu ja kaikki päättyy niikuin on tarkoituskin. Itsellä toi 10 päivän vuoto oli kesäloma aikaan ja moneen paikkaan soittelin ja kaikki käskivät vaan odottelemaan(tyhjentymistä) ja varmistetaan se km sitten ultrassa. Meinasi pissa tulla housuun(tai pöydälle) kun gyne totesi, että täällä lyö viikkoja vastaava terve pieni sydän :)
Nyt se stressi pois. Et kuitenkaan voi asiaan vaikuttaa, valitettavasti.
Tilasin maahantuojalta vielä pikatoimituksena toiset 7 rekka-autollista vauvaliimaa ja osoitin ne sulle.
Niin vaikeeta, tiedän.
Tintti-tyy
Minulla koski kovasti mahaan ensimmäisen kohdalla ja ruskeaa vuotoa tuli. Iltaisin vain pötköttelin kun liikkuminen oli hieman hankalaa. Muitten kohdalla on ollut myös alavatsa kipeä...ihan kuin tosiaan menkat alkaisi, mut sit se on helpottanut. Vuotaako sinulla ruskeaa vai verta?3:n kohdalla söin terolutteja joka varmaan aiheutti ne 2 kuukautiset ja ihan normaalit. Ja sekin vielä että testi näytti tosi myöhään positiivista.
...toivot on tältä kuulta heitetty. Täti tuli ja on tällä hetkellä valitettavasti kylässä :/
Jos jotain positiivista on etittävä ni kierto on lyhentyny :)
Tsemppiä jännääjille! Ja harmittelut myös muille tippujille.
Satin kp2/30-