Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**TAMMIKUISET 2012**

Kommentit (597)

Vierailija
321/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Oli "pakko" tulla kommentoimaan o-testejä:

O-testit näyttävät yhtä viivaa, jos ovulaatio ei ole seuraavan 3 vrk sisään. Joissain testeissä tuo aika on 2 vrk. Kun toista viivaa alkaa näkyä, on ovulaatio lähestymässä, muttei päällä tai edelleenkään parin vuorokauden sisään odotettavissakaan. Kun viivat ovat YHTÄ paksut ja värikkäät, tummat mitä lie, on ovulaatio tulossa seuraavan 2-3 vrk sisään. tavallisimmin 1-2 vrk plussatestistä. Yhdynnät kannattaa ajoittaa plussatesti-päivään ja sitä seuraaviin kahteen vrk:een. Haalea toinen viiva EI ole plussa, vaan se ilmoittaa nousevaa hormonipitoisuutta virtsassa. Plussa tikussa sen sijaan saattaa olla kaksikin päivää, jolloin testi yleensä näyttää 2-3 vrk ennen ovista tuloksen. ovistesti muuttuu negaksi, kun ovul. on ohi. Ensin viiva vaalenee ja haalenee, joillain katoaa kokonaan. O-testi voi olla plussa, jos on raskaana, tavallisesti o-testi näyttääkin silloin plussaa.

Itse olen (vaikak tunnen kierron kuin taskuni ja tunetemukset ovat voimakkatita o:ta ennen ja sen aikana) testaillut Cittarin liuskoilla , jotka toimivat hyvin. Lisäksi käyttänyt apteekin Clinic-testejä, jotka toimivat myös hyvin, mutta ne näyttävät plussan testiin aiemmin kuin 1-2 vrk ennen o:ta!! Eli itse sain niillä plussan 3 vrk ennen kuin liuska antoi plussaa, ja siitä vasta 1vrk oli ovis... Ja ne Clinicin testit näytti sen 3 vrk plussan.

Ovisoireet saattaa tulla jo viikkoakin ennen o:ta: nippailua, kiristystä alavatsalla, painontunentta, tärinäkipua ym. tuntemuksia. Mielialat voivat heitellä juuri ennen, lämmöt tippuvat päivää, kahta ennen hieman, valkovuoto muuttuu. Tuttuja juttuja ;). ja sanotaankin, että o-oireet ovatkin voimakkaampia juuri ennen O:ta, sen jälkeen laimenevat.

Sellaista...

mitä näyttää EVEn testit?

iltis 19+6, huomenna puoliväli rikki :)

Vierailija
322/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran.

Tuhruttelu alkoi, eli tätiä odotellessa... Todennäköisesti siirryn sitten helmikuisiin.

Evis! Älä menetä hermojasi, kyllä sintti/sintit pysyy kyydissä. Eikös se niin mene, että vaikeuksien kautta voittoon =D

Muttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään toivottavasti vihdoin saan tulokset, tuoreet sellaiset. Se oli itse asiassa mun terveysasema joka sössi, ensin ei lähettänyt näytettä eteenpäin, sitten olikin vääränlaista lähetettä jne. Josko tänään olis oikeat kun oikein tavasin heille, että mikä arvo pitää ottaa. Huoh.

Pahoittelut pudonneille.

Alexandra, jibii, tuohan kuulostaa hyvältä. Kyllä se siitä vahvistuu usko pois. Tulihan mullekin ekaks vain sellainen haalea hyvällä mielikuvituksella nähtävä.

Testasin aamulla mammaksilla ja vasta nyt on selvä viiva. onpas tosiaan outoja testejä. enää yksi mammaksi jälkellä, mutta en kai tartte niitä enää jos saisin nuo verikokeet tietää. Hotsittais kyllä vaik ens viikolla tehdä cb:n viikkonäytöllinen niin näkis onko 1-2 viikkoa vaihtunut 3-4 viikoksi. Jännää. onneks se ruskea vuoto loppui, huh.

Vierailija
324/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaahan tuo täti sittenkin tänään tulla :/ Pientä tuhrua tulee ja se enteilee aina menkkoja. Kierto on kyllä minulle todella lyhyt 30 kun yleensä on ollut 32-46. No jospa tämä tästä...melkolailla mieli maassa...Taas kaikki mahollinen ja mahoton mitä kotioloissa voi tehä ni on tehty, mutta ei.

Helmikuisiin siirryn joskus kun jaksan...

Muille paljon plussatuulia :)

Vierailija
325/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, kyllä sulla hormoni lisääntyy, ja tuntuu,e ttä ynt se lisääntyy eri tavoin kuin viimeeksi. Nopeasti. Lounastauko, tule pian kertomaan tulokset ;). Mullahan oli CB viikkonäyttö 1-2 viikkoa 4+5 kohdalla muistaakseni, ja seuraava viikkonäyttö olikin se kaikkein korkein tulos, se tuli 6. viikolla. Muistelisin niin.

Iltis

Vierailija
326/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LISTA KUUMEILIJOISTA:

Hatuli kp 39/ yk 4

Heno kp 35/ jotain 32-34 yk8

Alexandra, kp 33/27-32, yk4

Katmam Kp 32/29-44

Satin kp 31/31-33 yk10

Cami kp 30/

Pipiöysky kp 29/30 ja yk3

kiamari kp 26/26-30, yk 7

Nila kp 25/

Tiiuli kp 25/30-39

Christabel kp 22/28 yk2

Kaunisikävä kp 21/28-36 ja yk 2

martta kp 20/28-29

Mermaid Kp 19/26-31

Alanis kp 17/26-(28) yk 4

sassu kp 17/28-30 yk3

Minny kp 16/28-31 ja yk10

Tellu kp 15/ 28-32

Tintti-tyy kp 15/28 yk 9

Gabriela kp 11/25-31

Onnenhelmi kp12/?, yk1

Katjuli kp 8/32-34 yk 3

Maatis ja Helene mukana taustailemassa

++++PLUSSANNEET+++++Onnea!

Pullis

Elmu

Evis haalea plussa

Vierailija
327/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille pudonneille!

Ja hyvä, että Eviksellä mieli korkeammalla, hyvin sä olet raskaana!

ILTATÄHTÖNEN: sä olet niin tähti, kun jaksat tulla kommentoimaan tännekin! Kiitos. Ja ihanaa, olet jo puoli välissä raskautta! Minä pääsin kolmen viikon päähän siitä...nyyhkis. Mutta ehkä meillekin se iiltatähtönen vielä suodaan. :)

OVISTESTIT:

Alan pian olla samaa mieltä ku Nalle_pöh, vaikka uskoinkin siihen logiikkaan, jonka iltis kertoi tuossa aiemmin. Nimittäin tänään, äsken. Se turkasen peg check ei näyttänyt mitään! Siis vain yhden viivan. No nyt jos käy katsomassa ni näkyy varmaan se haalean haalea viiva, joka siihen näyttää aina ilmestyvän. ja siis edellispäivinä on näkynyt haalea viiva, vahvempi ku nyt, mut ei lähellekään niin tumma kuin se kontrolliviiva. Mistä voi kertoa? Ovuloin, mutta hormoonin määrä pieni? Turhauttavaa...kohta lampsin apteekkiin ja ostan cb:n paketin. Ne hymynmaamat on niin hienoja!

Ovisoireet:

niin, jos niitä katsoo niin varmaan se ovis oikeasti oli jo vaikka kiertopäivät ovatkin vähäiset. Odottelin kyllä, että ovisplussa tulis tänään tai huomenna, jos kierto jatkuu entisenlaisena. Ei auta kun odotella ja ihmetellä. Joka toinen päivä suunnilleen ollaan kuitenkin jo yli viikko peittoja heiluteltu, joten...jos on ollu ovis, ni on se varmaan hyödynnetty. =D

Aurinkoista tätä päivää!

Onnenhelmi kp en mä enää tiedä :)

Vierailija
328/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nyt vihdoinkin päivitettyä listan parin päivän ketutuksen(isolla V:llä)jälkeen. Toivottavasti meni oikein.

Oikeestaan ihan turhaan mä täällä edes roikun, kun on 100% varmaa ettei tammivauvaa tule. Toissailtana se ovis sitten tuli. Ja voitteko kuvitella miten hieno fiilis on istua sohvalla yksin ja todeta, että jos me oltais ässäilty eilen tai pari tuntia aikaisemmin niinku oli tarkoitus, niin ajoitus olisi ollut täydellinen. En jaksa edes selittää mitä kiemuroita tähän liittyi. Mutta tässä kierrossa ei ole kertaakaan "oltu sillai" ilman huppua, Jihaa. Aikaimoisia itku-potku-raivareita on ollu ilmassa pari päivää. Mun turhautiminen purkautui kovemmin kun laki sallii, joten vaikka eilen olisi saattanut vielä olla pienet saumat, niin pidin kyllä huolen ettei mies uskaltanut olla edes samassa huoneessa mun kanssa. Mikä on sinänsä aika hauskaa, koska mun mies on jääkaapin kokoinen täyteen tatuoitu, mua 40 kg:a painavampi ja aika mr.temperamentti hänkin, jos suuttuu. Tänään mulla onkin taas niin fiksu olo eilisestä käytöksestä, hyvä mä!!

Evis-Ihanaa, että viiva vahvistuu. Saispa ne vielä sun tulokset aikaiseksi. Ne taitaa tosin jo olla vanhentuneita, kun noin kauan niiden kanssa sössivät.

Ja taas kerran PLÄÄH kaikille pudonneille :( Helmikuisissa nähdään, sinne minäkin matkaan kun jaksan täältä päästää irti.

Ovulaatiotesteistä sanon minäkin sanasen. Munkin mielestä niitä on vaikea tulkita, kun ne tosiaan joka päivä näyttää jotain viivaa ja kunnon plussa on vaikea määritellä. Kokeilin noita davidin testejä yhdessä kierrossa ja en tullu yhtään viisaammaksi. Saattapa olla, etten edes ovuloinu puoleen vuoteen sen pöpön takia, koska nyt kahden kierron ajan oviksen tulo ja itse ovis tuntuu ihan törkeän selvästi.

Mä en vielä jaksa siirtyä helmikuisiin kokonaan. Hengailen täällä ja päivittelen listaa niinkuin lupasin.

Plussia, plussia kaikille!!

Tintti-tyy kp on ihan sama

329/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis keskenmenon jälkitarkastus ja tarkasti lääkäri ultrasi kaiken kun kerroin oudosta päiväkausien vuodosta loppukuussa. No,kohtu oli sentään tyhjä,eli keskenmeno on saanut pisteen ainakin. Mutta kun kerroin ovistuntemuksistani niin lääkäri ultrasi munasarjatkin eikä minulla ovista ole nyt lähipäivinä ollut eikä luultavasti tulossakaan lähiaikoina. Sen sijaan sanoi että näyttää kohdun limakalvon perusteella että on juuri alkamassa menkat!! Kuulemma erittäin paksu limakalvo jo eli voin alkaa odottamaan menkkoja. Oikeassa munasarjassa oli 3cm kysta, ei osannut sen kummemmin arvioida onko se jäänyt keskenmenneestä raskaudesta vai onko ollut ovis pari viikkoa sitten ja siitä tullut, mutta sille ei aleta siis tekemään mitään,kuivuu itsekseen kasaan. Aloinkin pohtia, että mehän heiluteltiin peittoja ensimmäistä kertaa silloin 21.4 kun se vuotaminenkin alkoi uudestaan, ja JOS niillämain ollut ovis niin..Rupes taas elättelemään toiveita kummasti:/ Vaikka mahdotontahan se olisi ollut raskautua silloin, kun samana iltana alkoi vuoto ja loppui oikeastaan vasta nyt alkuviikosta. Kummallisinta on, ettei edelleenkään mainittu mitään tutkimuksista, vaikka oli neljäs keskenmeno(plus toinen kaksosista 2v.sitten). Pelkästään kilpirauhaskokeet otti kun kuulema niiden vaje/liikatoiminta voi aiheuttaa keskenmenoja. Mutta mitään hormonimäärittelyjä tms.ei mainittu! Mutta yritän nyt pitää poissa ajatuksen siitä mahdollisesta oviksesta pari viikkoa sitten..

Vierailija
330/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut pidettyä itseäni aisoissa. Ostin cb paketin ja nyt innolla odotan iltaa. Teen sen silloin, kun en malta odottaa huomiseen. :)

Onko muuten mitään järkeä tehdä sekä nyt illalla että huomisaamuna? Muuttuuko tilanne niin lyhyessä ajassa. Meinaan vaan kun aamu ois kuitenkin paras aika tehdä se aina samaan aikaan...

HELENE4:

Kuulostaa niin tutulta nuo ajatuksesi...itse menin keskeytyksen jälkitarkastuksen jälk yksityiselle joka löysi "kystan", mutta epäili sitä kyllä ovikseksi eli keltarauhasrakkulaksi. Samaan aikaan löytyi kohdusta kaikkee joten naikkarille mentiin ja sieltä kaavintaan jne. Kaavinta oli noin 8.4. (keskeytys 10.3.) ja yhä silloin se rakkula/kysta näkyi. Ovistestiin olin saanut plussan 3 viikkoa keskeytyksestä. No niin, sitten kaavinnan jälkeen ei vuoto loppunut. Välillä vähäistä, välillä enemmän. Heiluteltiin peittojakin, olo oli aika "kuiva" kokoajan. Sit pääsiäisenä (sunnuntaina eli 24.3.) alkoi vuotaa enemmän. Tiistaina vuosikin tosi paljon, joten taas kättärille (jossa kaavinta tehtiin). Siellä todettiin, että menkoilta vaikuttaa eikä sitä kystaakaan enää löytynyt (eli keltarauhasrakkula mitä todennäköisimmin). Siitä siis ryhdyin laskemaan tätä nykyistä kiertoa ja ihmettelemään, että onko kierron pituus muuttunut.

Mutta siis itsekin loppuun asti toivoin, että kohdussa olevista istukan jäänteistä huolimatta siellä olisikin jo ollut uusi alku ja tosi paljon otti päähän kun kaavittiin! Olin niin vihainen. Mutta jälkeen päin ajatellen tosi hyvä juttu näin.

Sinulla ei ole istukan kappaleita kohdussa, joten pientä toivoahan voi olla...kai?

No niin. Nyt töihin ja illalla cb:n kimppuun!

Onnenhelmi kp 11 tai 12

331/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuoreet arvot tulossa parin tunnin päästä. Ei kyllä ole kummoiset odotukset kun rusehtavaa vuotoa on tullut nyt uudelleen ja vähän enemmän ja menkkamaiset kivut. voi ei. Pieni toivo, että jos se on vaan toinen pupunen joka ei jaksanut kyydissä, mutta toinen vielä sinnittelisi. Miten tämä voi aina olla näin vaikeeta...

Vierailija
332/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta, ettei se täti tule sun luo. kuten itsekkin sanoit se voi olla toinen joka ei jaksanut olla mukana.

Älä vielä menetä toivoa, ennnen kuin asia varmistuu.

Itsellä oli tänä aamuna vähän etova olo (aamupahoinvointia) syöminen helpotti. Jotenkin tuntuu että vain kuvittelin koko asian, keksin vain oireita mitkä viittaa raskauteen :) Luulosairaaksi tässä tulee..

333/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Saisinko liittyä tänne? kun tuolla kolmannen lapsen yrittäjissä on niin HILJAISTA, ja kaipailisin juttuseuraa. :(

Tässä hieman taustaa aluksi:

Olen 26-v naimisissa oleva kahden ihanan lapsen äiti. Tapasin mieheni 5- vuotta sitten ja se olikin sitten menoa, tiesin heti että hän on se oikea, ihanaa viimeinkin olin löytänyt ihanan ihmisen rinnalleni, olin niin rakastunut. :) kihlauduimme parin kuukauden seurustelun jälkeen, muiden mielestä etenimme liian nopeasti, mutta tiesimme että olemme oikeat toisillemme.

Opintojemme jälkeen muutimme yhteiseen omaan kotiimme. Aloimme haaveilla heti naimisiinmenon jälkeen yhteisestä lapsesta ja yrittämisen aloitimme heti. Yrityksiä oli lukemattomia kertoja ja pettymyksen koin joka kuukausi kun menkat aina alkoivat :(

Yli vuoden tuloksettoman ja turhien negatiivisten testien jälkeen päätimme mennä hoitoon, ja jo ensimmäisestä hoidosta onnistuimme ja näin ne kaksi maagista viivaa testitikussa. olimme onnemme kukkuroilla, siitä tuloksena terve pieni tyttö.

Pikku kakkosesta aloimme haaveilemaan kun esikoinen oli 10 kk:n ikäinen, kävimme yhdessä hoidossa, mistä kuitenkin negatiivinen testitulos. Olin aivan maassa, eikö hoidoillakaan meille suoda toista lasta. En jaksanut ajatellakaan uutta hoitoa. Ihanan mieheni avulla jaksoin eteenpäin. Mieheni valoi minuun uskoa ja päätimme yrittää ilman hoitoja, ja se todella kannatti. Sen päivän muistan aina, kun eilisen. menkat olivat olleet jo lähemmäs 3 viikkoa myöhässä, kun uskallauduin tekemään viimein testin, ja siihen tuli HETI kaksi vahvaa viivaa, olin raskaana ja ihan luomusti, ei meille voi näin käydä, eihän meidän pitänyt edes onnistua. Se oli ikimuistoista. Siitä 8,5kk päästä meille syntyi suloinen pieni poika.

lapsemme ovat nyt 3-v tyttö ja vuoden ikäinen poika.

Tämä oli minun tarinani, kiitos jos jaksoit lukea. Toivon että täällä olisi joku saman kokenut tai joku joka vaan haluaa vaihtaa ajatuksia.

Meillä mies on nyt näyttänyt vihreää valoa kolmannen lapsen yrittämiselle, ja tilasin jo ovulaatitestitkin. Yritämme tälläkin kertaa ilman hoitoja, ja toivon koko sydämestäni että kävisi yhtä ihanasti kuin vuosi sitten.

334/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hcg 104 ja risat. Mun oman taulukon mukaan alaraja olisi 120 mutta naistenklinikan hoitsun mielestä toi on ihan hyvä luku näille päiville (tosin hänellä ei ollut viitearvoja siinä hollilla) huolestuttaa vaan tuo vuoto. Aamulla soitan omalle klinikalle ja katsotaan mitä siellä sanotaan. Mutta siis ei kuitenkaan ihan huono arvo verrattuna viime kertaan. Mutta ei kovin hyväkään. kääk kääk kääk

Vierailija
335/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä kokeillut ovistestejä...minä vaan tunnen sen.

Pahoinvointia ollut nyt ainakin 4 aamua ja iltana...saa nähdä mitä tarkoittaa. En vielä toivo suuria. Toivottavasti monelle tulisi plussia.Ja Evelle...älä stressaa kaikki kyllä selviää ja menee hyvin!

Vierailija
336/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli helmikuisiin hyppään minäkin.

Clearblue saa odottaa kaapissa ensikuuhun.

Nyt alkaakin sitten tositoimet. Ahkeraa peiton heiluttelua suunnitelmissa..

Harvemmin sitä varmaan "kertalaakista" raskaaksi tuleekaan, mutta silti pettynyt olo.

Fiilis tällä hetkellä; leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä ;)

Ei vaan, ihan positiivisella mielellä odotellaan tulevaa.

Onnittelut vielä kaikille plussanneille ja tsemppiä jännääjille.

Pudonneet, helmikuisissa tavataan!

Katmam kp1/29-44

337/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, piti tulla kurkkimaan mitä evis sulle kuuluu. Täällähän näytti olevan hienoja uutisia. Onnea ja tarrasukkia sinulle ja kaikille muillekin plussanneille. Plussanneiden joukkonne näytti vielä lyhyeltä, mut kyllä teistä moni vielä plussaa ja saa uuden vuoden aloittaa oman pienen käärön kanssa :)

-tinneri ja tonttu rv9+6

Vierailija
338/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin pongattu ovis.

Olen ollut hiljakseen tän alkukierron ja yrittänyt ajatella ihan muita asioita. Joka ilta kyllä olen kuulumisialle käynyt lukemassa vaikka en mitään ole kommentoinut.

Os

a on saanut tikkuun se toivotun toisen viivan. Onnittelut kaikille tasapuolisesti.

Osan on se tyerä sukulainen tavoittanut.Ei muutakunkun sukulaisen heitto ovesta ulos ja katse kohti seuraavaa kuuta.

339/597 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satin ja mutterimamma: vielähän on kuitenkin toivoa, jos täti ei kunnolla ole puskenut päälle, vai? Toivotaa ainakin parasta!!!

sassu90llä ja pipiöyskyllä on lupaavia oireita :D. Koska meinaatte testata? Jännityksellä odotan.

katmam: kovasti tsemppiä seuraavaan kiertoon. Hyvä, että olet noin positiivisella mielellä, vaikka kova paikka se kaikille on kun täti noin vain tulee.

Martalle myös onnittelut oviksen löytymisestä!

Eve: Toivotaan nyt parasta, että pikkuruiset pysyvät matkassa. Toivottavasti sinulla on hyviä uutisia huomenna aamulla. Tuleeko sulla sitä vuotoa paljon?

ON:

Tällä menossa siis kp25/29-30. Alavatsaa ja muniksia nippaillut jonkin verran tänään ja välillä juilinut menkkamaisesti. Rinnat aavistuksen arat. Myös aavistus etovaaoloa ollut ja suklaa maistuu siis aivan kaamealle :P. Kaikki ämä oireet voivat aivan hyvin merkata myös niitä menkkojen alkuakin.

340/597 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan tämä sitten tässä. eilinen ruskea tuhruttelu muuttui aamulla kirkkaaksi vereksi. Että sillai taas täällä.

anteeks kun en nyt jaksa kommentoida erikseen muiden juttuja. Toivotan kaikille yhteisesti parempaa kuin itselleni suodaan.