Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitänne kyselen: vaadinko liikaa mieheltäni?

Vierailija
30.03.2011 |

Antakaa tulla mielipiteitänne että olenko liian vaativa vaimo miehelleni, hänen sanojen mukaan valitan ja nalkutan aina ja kaikeasta ja yleisin kommenti jonka hänen suustaan kuulen jos satun pyytämään johonkin apua on "Oliko sulla muuta?"

Sitten näitä meidän taustoja:

Yhdessä oltu 14vuotta, kolme lasta (6-1 vuotiaat) ja neljäs lapsi tulossa .

Mies käy päivisin töissä, itse olen kotona.

*Hoidan kotona kaiken mahdollisen ruuan laitosta, siivouksen kautta lasten kavereille kyläily viemiset.

*Minä kylvetän lapset aina ja yleensä harjaan heidän hampaat, miestä jos pyydän hampaiden harjauksen hoitamaan hän lyö jokaiselle muksulle harjan käteen ja käskee tehdä homman itse.

*Minä olen se joka valvoo yöt kipeiden lasten kanssa, mies ei aamuisin tiedä tuon taivaallista yön itkuista tai hyssyttelyistä, saattaa aamulla kommentoida nuutunutta ulkonäköäni.

*Minä laitan miehelleni eväät töihin ja kun hän palaa töistä on ruoka valmiina odottamassa syöjiä. Useasti myös leivon jotain.

*Mies tykkää kutsua tuttuja ja kavereita kylään, minä hoidan siivoamiset ennen ja jälkeen juhlien sekä tarjoilut.

*Mies ei ole koskaan koskenutkaan vessaharjaan, joten siis vessan ja kylppärin siis siivoan minä.

*Mies tekee erittäin harvoin pihatyöt. Edellisvuoden multa säkit tönöttävät edelleen hangen alla koska itse en jaksanut nostella niitä ja levittää multia pihamaalle, mies ei vaan jaksanut.

Pihalla hangessa seisoo edelleen grilli ilman mitään suojia..samaten kuin suuret kukkaruukut jotka ovat varmastikkin halki talven jäljiltä.

*Mies teki kaverinsa kanssa iso reiän portaikkoon seinään kun veivät yläkertaan uutta pesukonetta, lupasi paikata rieän, mutta kolmen viikon ajan reikä möllötti seinässä joten paikkasin sen, mies ei ole vieläkään noteeranut asiaa mitenkään, ei ainakaan ole kommentoinut.

*Olemme asuneet nykyisessä asunnossamme reilun vuoden ajan, yläkerraas ei ole kahdessa huoneessamme vieläkään lamppuja kiinnitetty kattoon..on kuulemma työn alla.

*Mies ei tiedä missä on kenenkin lapsemme vaatteet, on ihan hukassa jos pyydän hakemaan nuorimmaiselle sukat ja sukkikset.

*Mies ei ole KOSKAAN käynyt kaupassa kolmen lapsemme kanssa yksin, mutta olettaa että otan lapset aina mukaan (tai edes nuorimmaisen) jos itse tahdon illalla käydä kävelylenkillä.

*Mies ei ole koskaan vaihtnaut nuorimmaiselle (tai kahdelle vanhemmalle silloin aikanaan) vaippaa ilman pyytämistä/käskemistä.

Ja siis olin tässä töissäkin parin vuoden ajan ja silti meno oli ihan samanlaista.

Itse jos olen tahtonut päästä "ulos tuulettumaan" olen käynyt kavereiden kanssa syömässä hyvin ja tullut parin tunnin kuluttua kotiin peittelemään muksut ja yleensä miehellä on täällä silloin seurana joku kaveri tai sitten lapset ovat mummillassa sen ajan kun itse olen kotoa poissa. Mies sitten tietysti on yötä myöden kotoa pois jos on "poikien peli-illassa" etc. ja siitä en saa hänelle sanoa mitään koska ja kun ne irtiotot hänelle kuulemma kuuluu.

Miehellä on hänen sinkku ystävänsä lapsuutensa ajoilta meillä kylässä ja yötäkin useasti ja tällä ystävällä on tapana humalassa rehennellä naisseikkailuillaan, milloin on pelko että joku odttaa hänen lastaan, milloin hän on bylsinyt kaverinsa tyttöystävää tai pettänyt silloista omaa tyttöystäväänsä ja mieheni aina nauraa röhöttää onnellisena noille jutuille..

Siis lista on loputon. Ja nyt kun luen tuota niin taidan tosiaan olla todellinen ovimatto miehelleni :/

Siis nyt oikeasti tekee mieli sanoa itselleni että mikä helvata mua oikein vaivaa kun tähän on tultu!!!! Eihän rakkauden kuulu olla tämmöistä, vai onko tämä nyt sitä arjenraadantaa rakkaudella siivitettynä..voi itku sentään..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis vaadinko muka mieheltäni liikaa?

Teen kotityöt kyllä mielelläni mutta onko liikaa pyydetty/vaadittu että mies edes joskus osallistuisi tähän arkeen?

Miten teillä muilla miehet osallistuvat arkeen, kotitöihin ja lapsien hoitoon?

terkuin: ap (ovimatto)

Vierailija
2/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuollaista miestä viikkoakaan. Tekisi mieli kysyä, miksi olet hankkinut tuollaisen miehen kanssa niin monta lasta, mutta en kysy, syynsä kullakin.

Meillä on kaksi lasta, olen kotona, mutta mies tekee silti varmasti puolet töistä. Ja on ihan selvää, että molemmat meistä tarvitsemme ns. omaa aikaa edes iltalenkin tai kauppareissun ajan ja harrastuksiakin on.

Et todellakaan vaadi mieheltäsi liikaa, jos edellytät, että miehesi panos on muukin kuin rahan tuominen talouteen. Voisitteko keskustella, mikä merkitys perheellä on miehellesi? Hän kuulostaa yhdeltä lapseltasi nimittäin. Mitä jos vaikka sairastut niin, että joudut sairaalaan viikoksi, pariksi, miten miehesi pärjää? Voisitko tulostaa kirjoittamasi työlistan miehesi nähtäväksi? Tsemiä, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella kattelis pivääkään tuollaista!

Vierailija
4/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset on kokonaan mun homma sillä aikaa kun mies on töissä. Sen jälkeen ne huodetaan puoliksi. Siivous on mun homma, jos mitenkään sen kykenen tekemään. Välillä olen valvomisesta tai lasten kantamisesta aiheutuneesta päänsärystä niin katki, etten vaan jaksa siivota. Ei se montaa peräkkäistä päivää silti tarkoita. Ruoan laitan minä.

Iltaisin hoidetaan tosiaan lapset yhdessä, pistetään ruoat ja vaihdetaan vaipat ja pestään hampaat ja kylvetetään ja kaikki, yhdessä.

Laitan kyllä miehelle usein eväät, koska hänen aamunsa ovat kiireisiä ja meidän ei ole minuutin päälle. Hoidan myös yöheräilyt. Mies ei ole aina kartalla missä mitäkin asiaa pidetään, mutta sen ymmärtää kun minä niitä pidän ja huollan ja siirtelen tarpeen mukaan paikasta toiseen.

Tuulettumiset, no, mieheni harrastaa urheilua ja musiikkia ja on niiden takia välillä paljon poissa. Minä harrastan käsitöitä ja kirjallisuutta, eikä ne vaadi kotoa poistumista. Kumpikaan meistä ei oikeastaan koskaan käy kännäämässä. Itsellä viimekertaan on ainakin puolitoista vuotta, miehelläkin jotain samanmoista.

Vierailija
5/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi valtavat tulot, joista olet riippuvainen vai onko seksi niin hyvää, että et ilmankaan voisi olla? Miten rakkauskaan voi säilyä tuollaisessa hyväksikäyttösuhteessa?

Vierailija
6/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisestä elämästäni!!!! nykyinen sentään tekee itse eväänsä. hän aina sanoo: jos ei itte osaa tehdä niin ilmanoloa piisaa! ja se on hyvä se ;)

myös hän on lasten kanssa jos käyn kaupassa tms jos vain sattuu olemaan kotona silloin. mutta minä teen kotihommat ja lasten hoidot (kyllä lapselleen 1.5v on muutaman vaipan vaihtanut). kaikki raskaammat mies tekee, eikä laahaa kavereitaan kotiin. mutta todellakin ex-mieheni kanssa oli juuri samanlaista kuin aloittajalla!!!! mutta kävikin niin että sai burnoutin, ryyppäs ja petti naisten kanssa niin silloin tuli ainakin TODELLA HYVÄ SYY lähteä, koska kauan kans vain junnasin paikoillani.

Vierailija
7/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaaditko mieheltä liikaa", kun ethän sinä näytä vaativan mieheltä juuri yhtään mitään! Sinähän se mahdollistat mieheltä luppoilun ja annat parisuhteessanne vallita epätasa-arvon. Miksi ihmeessä siivoat ennen ja jälkeen MIEHESI ystävien vierailun? Miksi paikkailet miehesi jäljet seinistä ja miksi siivoat kodin ja hoidat lapset yksin? Miksi omina vapaailtoinasi ryntäät kotiin parin tunnin jälkeen peittelemään lapset; miksi et jää viettämään vapaa-aikaa (se nimittäin ei ole kai miehesi syy vaan oma valintasi)? - Eihän mieheltä teidän suhteessa vaadita koskaan yhtään mitään!

Ja sitten taas toinen näkökulma: jos mies on sellainen, että itse viihtyy tuollaisessa epätasa-arvoisessa parisuhteessa eikä halua kantaa vastuutaan yhteisestä kodista, omista lapsistaan ja naisensa hyvinvoinnista, niin todellakin vaadit mieheltä liikaa! Nimittäin ketään et voi vaatimuksillasi ja mäkätykselläsi muuttaa; miehesi täytyisi itse olla tai haluta olla sellainen ihminen, joka osallistuu perheen arkeen.

Omaan napaan tuijottelevia kusipäitä ja vapaakyytiläisiähän löytyy aina. Oma valintasi on, otatko sellaisen mieheksesi ja perustatko sellaisen kanssa perheen, pysytkö parisuhteessa. Anteeksi nyt, mutta niin se vaan on. Kannattaisi jakaa arkensa sellaisen ihmisen kanssa, joka OSAA, HALUAA ja VIITSII kantaa vastuunsa. Sellaisiakin miehiä kun on (minun mieheni varmasti kuolisi itseinhosta ja häpeästä, jos joku päivä heräisi ja huomaisi parisuhteemme muuttuneen kuvailemasi kaltaiseksi: monet miehet eivät tuollaista palvelijaa edes ottaisi kumppanikseen, vaikka sellaista suhdetta heille tarjottaisiin!).

Vierailija
8/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi, minä äitiyslomalla, mies töissä. Molemmat ovat tyytyväisiä asioiden hoitamiseen paitsi mies toivoisi voivansa olla enemmän kotona.

- Mies tekee enimmäkseen ruoan, joskus leipookin. Minä teen molempia (ok, harvoin) mutta toivoisin ehtiväni tehdä enemmän (mies ei sitä vaadi ja komentelee minua pois keittiöstä, kun mun kokkaamiset ei vastaa hänen standardejaan, heh). Teen lapsen soseet.

- Molemmat siivoaa. Minä hoidan kaiken vaatehuollon ja hankin lapsen vaatteet ym. pienemmät tavarat.

- Mies käy yleensä ruokakaupassa kotimatkallaan.

- Minä enimmäkseen vaihdan vaipat, leikkaan kynnet, hoidan pesut jne.

- Minä valvon öisin, jotta mies on virkeä töissä. Hän saattaa pahan yön jälkeen sitten töistä tultua ottaa lapsen ja komentaa minut päiväunille. Herättää sitten päivälliselle. :)

- Pihatöitä meillä ei ole. Mies hoitaa kodin asennushommat yms, tosin seisovat pitkään ennen, esim. meilläkään ei ole kaikissa huoneissa lamppuja vielä vuoden asumisen jälkeen.

- Kummallakaan ei ole säännöllisiä menoja tai harrastuksia. Kumpikaan ei varsinaisesti juo tai siis tarvi mitään baari-iltoja. Molemmat komentelevat toisiaan välillä omalle ajalle. Esim. mies kävi kavereidensa kanssa yksillä ja sen jälkeen varasi minulle elokuvalipun toiselle päivälle.

Vierailija
9/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tee miehellesi huomiseksi eväitä. Siis ei voi olla totta, että joku passaa aikuiselle miehelle eväät valmiiksi!! Tuskin kuolee nälkään, jos ei itse osaa tehdä eväitä.

Ja toiseksi, niin siis mitä sä vaadit mieheltäsi?

Vierailija
10/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jaksaisi enkä kestäisi vastaavaa.

Vierailija
11/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan miestäni todella paljon, mutta usein palaa päreet juuri tuollaisten asioiden kanssa. Miestäni ei yksinkertaisesti haittaa, jos kotona seisoo tiskit tms. on jonkin verran sekaista. Itseäni se haittaa ja usein sen takia sorrunkin siivoiluun itsekseni. Olen meinaan koittanut olla mitään tekemättä, mutta oma pokkani on aina pettänyt ensin. Nyt tiskipöydästä ei näy juuri mitään ja olen päättäny, etten siihen koske. Saa nähdä kuinka kauan menee, että astiat löytää tiskikoneeseen, kun se on käytännössä ainoa asia, minkä hoitaminen miehelle kuuluu. Olen yrittänyt selittää, kuinka tämä ärsyttää minua, mutta mies on asian aina muistanut vain hetken ja sitten asiat palanneet samoille urilleen. En tiedä minkälaisen herätyksen tuo ukko tarvisi. Ehkä syy on siinä, että hän ei ole koskaan asunut yksinään, joten ei ole ollut koskaan itse vastuussa kaikesta. Turhauttavaa se ainainen nipottaminenkin on, mutta ei se turhasta tule. Saas nähdä koska tästä taloudesta loppuu astiat...

Vierailija
12/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä olet tehnyt tuollaisen kanssa 3 lasta?

haluatko näyttää lapsillesi tuollaista perhe-elämän mallia?

oletko onnellinen?

ovatko lapsesi onnellisia isänsä kanssa?

millainen miehesi oli ennen lapsia?

ihan käsittämätöntä! itse en ikinä katselisi tuolllaista!

tee jotain, älä ole kynnysmatto! miehesikin varmasti arvostaisi sinua enemmän, jos ensin itse arvostaisit itseäsi!

Vierailija
13/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat pesemästä miehen pyykit. et koske miehen sotkuihin. annat miehen korjata ihan kaiken jättämänsä tavarat paikalleen. eli opetat miehesi itsenäiseksi kotona. Alat todellakin vaatimaan mieheltäsi jotain.

Enää ei miehen kavereille tarjoilua, saa hoitaa tarjoilut itse jne. Tulee shokkihoitona, mutta kyllä se siihen joskus oppii, niinkuin sinäkin.

Vierailija
14/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa muussa ymmärrän sua täysin, mut täytyy antaa pointsit sun miehelle, kun antaa vaan ne hammasharjat lapsille kouraan, että harjaavat itse. Sekin kun täytyy oppia tekemään lasten itsenäisesti.

Mutta muutoin omg! Kumpa voisitte vaihtaa osia edes viikoksi, niin mies voisi ymmärtää edes osan siitä mitä teet kotona! Lähde ainakin viikonlopuksi pois ja jätä kaikki miehen vastuulle. Ei ne pässit tajua jos niitä ei laiteta tajuamaan.

Vierailija
15/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat olemasta se miehesi palvelija. Lopetat sen ja annat miehesi selviytyä omillaan. Ei enää palveluasuntolaa kavereille tai miehelle.

Vierailija
16/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä, mietis nyt, miksi miehes alkaisi mitään tehdä kun sinä teet kaiken valmiiksi? Minäkin olisin oikeen tyytyväinen tuohon osaan joka miehelläs on, en valittas ollenkaan :)

Vierailija
17/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ota vastuuta mistään!

Vierailija
18/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kaiken ihan itse.

Vierailija
19/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mietinkin usein että itse olen "opettanut" miehen liian hyville tavoille ja että itseäni saan tästä "palvelijan roolistani" syyttää, mutta kun tästä on puhututtu, on vatvottu ja riidelty että edes JOSKUS mies tekisi omatoimisesti jotain, edes jotain. RIidan ja kränän jälkeen saattaa mennä päivä tai pari että mies suorituu (Ja painoarvo on sanalla SUORIUTUU) joistain arjen askareista, on semmoinen ylihössö lasten kanssa ja lapsetkin ovat sitten ihan kysyneetkin että miksi isi on tommoinen, kun hän tekee suuria suunnitelmia leikkimökin rakentamisesta ties mihin ponin vuokraamiseen asti, siis ¨puuttuu täysin semmoienn normaali ja luonnollinen lasten kanssa oleminen ja leikkiminen.

Ja kaipa se on rakkaus mikä mua tässä pitää, kun kumminkin kaiken kestän ja siedän. On päiviä jolloin hoen itselleni että nyt jumalauta nainen pistät tuon luuseri lusmun pihalle ja sitten meneekin hetki siihen että ei se mies tunnukkaan niin paskalta..mutta nykyään on kyllä useammin näitä "Mitä mä tässä vielä teen" ajatuksia.

Voi itku sentään..no itseppähän olen tämän sopan keittänyt ja päästänyt kiehumaan tähän pisteeseen.

Ja siis se mitä hain aloituksellani että olen kotona ja teen mielelläni kotityöt ruuasta siivoamiseen, mutta missä menee se miehen ja isän rooli, mitä häneltä voin vaatia kotona, isänä lapsilleen ja suhteessa minuun. Onko normaalia että kaikkea joutuu pyytämään "Vaihdatko vaipan" "Voinko käydä yksin lenkillä, tahdon vain hetken hengähtää ja vaikka kuunnella musiikkia metsälenkillä" etc. kun tässä omassa kaveripiirissäkin on niin erilaisia perhesuhteita ettei tosikaan mistä peilata tätä omaa "huonoa" suhdetta..ja siis joo jaksaminen alkaa olemaan aika kortilla, pakko kai tässä on viheltää pilliin ja miettiä että mihin suuntaan tässä antaa tämän lähteä valumaan.

ap.

Vierailija
20/21 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöitä ei jaksa mies tehdä, mutta pillua jaksaa vongata? Sinuna ottaisin nuo sun mietteet nyt puheeksi miehesi kanssa. Kysy mieheltäsi ihan suoraan että kauanko luulet mun jaksavan tällaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme