Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirien haukkumisesta

Vierailija
30.03.2011 |

Naapurissamme on pari koiraa, jotka jätetään päivittäin ulos pitkäksikin aikaa, usein näin iltapäivisin ja iltaisin. Koirat haukkuvat paljon ja välillä taukoamatta, sillä ohikulkuliikennettä on paljon.

Ymmärrän sen, että koira haukkuu luonnostaan mutta jatkuva haukkuminen häiritsee esim. päiväunien aikaan (jouduin lopettamaan vauvan pihassa nukuttamisen viime kesänä) ja olisi kiva itsekin kuunnella vaikka linnunlaulua. Olemme kerran jutelleet asiasta naapurille mutta tilanne ei ole juuri muuttunut. Emme halua haastaa riitaa, sillä naapurit ovat muuten mukavia. Kertokaa siis, varsinkin koirien omistajat, miten asian voisi esittää ilman, että naapurisopu kärsii.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei siis suoraan halua vain valittaa vaan lähestyä asiaa diplomaattisemmin, ottaa asiaan mukaan myös koirien näkökulman. Koira, joka haukkuu taukoamatta, on todennäköisesti ainakin jonkin verran stressaantunut. Voisit siis yrittää esittää oman harmisi lisäksi myös huoltasi siitä, että voivatko koirat varmasti hyvin, kuitenkaan omistajia syyllistämättä. Itse asun kerrostalossa ja koirani eivät hauku, mutta jos minulle tultaisiin empaattisesti kertomaan, että koirani haukkuvat (jos näin siis olisi) ja pohdittaisiin, että onkohan niillä varmasti kaikki hyvin ja sitten todettaisiin, että tää meidän vauvakaan ei oikein saa nukuttua, niin suhtautuisin asiaan heti myötämielisemmin kuin että jos vain valitettaisiin aggressiivisesti.

Vierailija
2/3 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin että naapurini tulisi kertomaan jos koirieni haukunta häiritsee.

Meillä vähän sama tilanne. Asumme paritalossa ja meillä kaksi koiraa ja naapureilla kaksi koiraa. Naapuri päästää pari kertaa päivässä koirat tuohon takapihalle räkyttämään, voitte kuvitella miten rasittava ääni lähtee mäyräkoirista.... Tähän asti se ei minua niin ole häirinnyt kun kukaan ei nuku siihen aikaan eikä terassillakaan vielä vietetä aikaa mutta meille syntyy kesällä vauva ja muutenkin olemme paljon pihalla niin todella toivon että nuo hauvat hiljenevät.

Minua ei todellakaan häiritse muutama haukahdus silloin tällöin mutta jo vartin yhtämittaisen räkytyksen kuuntelu ottaa hermoon.

Ajattelinkin jo valmiiksi että jos koirat eivät hiljene niin sanon asiasta fiksusti, voisin ehdottaa että voin auttaa hiiljentämisessä esim, yllätysvesisuihkulla tms.

Omat koiranikin osaavat haukkua mutta kiellän todella nopeasti kun ei jaksa sitä itsekään kuunnella, viime kesänä auttoi kun omia koiria komensin pihassa olemaan hiljaa niin naapurin koiratkin hiljenivät. Samoin "kiroaminen" omille koirille kovaan ääneen silloin kun naapuritkin olivat pihalla tehos aika hyvin... "nyt te jumaliste olette täällä pihalla hiljaa, mä en todellakaan kuuntele tollasta ylimääräistä räykkäämistä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin, että joku tulisi kertomaan jos se haukkuisi päivät pitkät. Meillä on auttanut se, että vedetään säleverhot ikkunan eteen, jotta koira ei nää ohi kulkevia ja se, että jätetään radio päälle sen verran kovalle, että peittä rapusta kuuluvat äänet.