Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ammattisi ja tarviiko esiintyä?

Vierailija
30.03.2011 |

pakko tehdä galluppi aiheesta :D

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos esitän N kpl kalvoja omasta tontistani, ei se ole minusta esiintymistä.

Esiintymistä on, jos pidän valmistellun, pitkän esityksen. Ei se, että kerron miten projekti/oma työni on edistynyt.

Itse olen töissä markkinoinnissa enkä esiinny työssäni. Tosin pidän kyllä säännöllisiä briiffejä milloin kellekin :), mutta se ei ole musta esiintymistä.

Vierailija
22/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakaspalvelua esiintymisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kirvesmies...asiakaspalvelu ei ehkä ole ihan sitä esiintymistä mitä tässä nyt haettiin...

Mun täytyy joka päivä selittää asiakkaille, mistä mikin asia johtuu ja miten heidän ongelmansa aiotaan ratkaista. Siinä ne seisovat kuuntelemassa (jos tilanne on hyvä, usein ne huutavat päälle) ja minä esitän. Monina päivinä pitää myös puhua joukolle palaveeraavia taloyhtiöiden edustajia ja omia mesejä. Kyllä se on esiintymistä.

On toki firmoja, joissa vain mestarit puhuvat. Meillä puhuvat ja esiintyvät ne, jotka asiasta jotain tietävät. Aloitteellisuutta kannustetaan.

Vierailija
24/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esiintyä pitää kyllä: jumalanpalvelukset, toimitukset, rippikoulun pitäminen jne.

Vierailija
25/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on lehdessä kuva apinalaatikossa ja vieressä nimi, niin onko se esiintymistä (kirjallinen)?

Vierailija
26/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kirvesmies...asiakaspalvelu ei ehkä ole ihan sitä esiintymistä mitä tässä nyt haettiin...

Mun täytyy joka päivä selittää asiakkaille, mistä mikin asia johtuu ja miten heidän ongelmansa aiotaan ratkaista. Siinä ne seisovat kuuntelemassa (jos tilanne on hyvä, usein ne huutavat päälle) ja minä esitän. Monina päivinä pitää myös puhua joukolle palaveeraavia taloyhtiöiden edustajia ja omia mesejä. Kyllä se on esiintymistä. On toki firmoja, joissa vain mestarit puhuvat. Meillä puhuvat ja esiintyvät ne, jotka asiasta jotain tietävät. Aloitteellisuutta kannustetaan.

Ja verotoimiston virkailijat esiintyvät, samoiin kauppojen infopisteissä työskentelevät, sijoitusneuvojat, vakuutusvirkailijat ja jopa lehtimyyjät. Kakki esiintyvät. *silittää päätä ja antaa tikkarin*

Vierailija
27/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on lehdessä kuva apinalaatikossa ja vieressä nimi, niin onko se esiintymistä (kirjallinen)?

Vierailija
28/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos esitän N kpl kalvoja omasta tontistani, ei se ole minusta esiintymistä.

Esiintymistä on, jos pidän valmistellun, pitkän esityksen. Ei se, että kerron miten projekti/oma työni on edistynyt.

Itse olen töissä markkinoinnissa enkä esiinny työssäni. Tosin pidän kyllä säännöllisiä briiffejä milloin kellekin :), mutta se ei ole musta esiintymistä.

valmistellun esityksen. Ja esiintymistä on mielestäni se, kun esiinnyt joukon/ryhmän edessä ja esittelet asiaa.

Vierailija
29/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse esiintyä.

Aikaisemmin olen työskennellyt opettajana (piti esiintyä ihan jatkuvasti)ja komponenttisuunnittelijana (ei tarvinnut esiintyä koskaan).

Vierailija
30/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan määritellä mitä se esiintyminen tarkoittaa. Mielestäni esiintymistaidot tarkoittavat esimerkiksi kommunikointia ja asioiden hoitamista asiakkaiden/potilaiden/työkavereiden/johdon kanssa. Se oma asia tai työ pitää saada esitettyä niin, että saadaan se tehtyä.

Esimerkiksi nyt vaikka tarjoilijalta tilauksen vastaanotto ja ruokalajien esittely. Tai sairaanhoitajalla se tilanne kun kerrotaan potilaalle seuraavasta hoitotoimenpiteestä tai kerrotaan omaisille potilaan voinnista.

Asiantuntijatöissähän joutuu väistämättä tilanteisiin, jossa joutuu esimerkiksi työkavereilleen tai esimiehelleen kertomaan oman työnsä edistymisestä.

Esitelmät ovat vielä sitten erikseen.

Minä olen johtajana IT-firmassa ja tarvitsen esiintymistaitoja ihan joka päivä.

Vierailija
31/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä googlattuna vähän määritelmää esiintymistaidoille.

"Esiintymisen laajan määritelmän mukaan kaikki tilanteet, joissa ihmiset puhuvat toistensa kanssa ovat esiintymistilanteita (Pelias1992). Siis aivan tavalliset jokapäiväiset vuorovaikutustilanteetkin. Tätä kautta voitaisiin tehdä johtopäätös, että ihminen esiintyy melkein aina!"

http://kielikompassi.jyu.fi/puheviestinta/tietomajakka/maja_esiintymine…

Vierailija
32/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tarvitsee, sen opetuksen lisäksi muutenkin.

Vierailija
33/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina välillä esiintyä. Mutta monesti pieniä ma 20 hengen tilaisuuksia.

Harrastuksen puolesta olen esiintynyt jonkin verran pienissä ja isoissa ryhmässä pari kertaa yksin. Kerran jopa suorassa lähetyksessä mukana ryhmäesiintymisessä.

Vierailija
34/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, esiinnyn aina työssäni. Lisäksi teen kouluttajan töitä joissa esiinnyn myös asiantuntijana :)

Vierailija
35/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää esiintyä. En laske kahdenkeskisiä ohjaustilanteita esiintymiseksi, mutta ryhmänohjauksen lasken (alkuun luentotyyppistä) ja lisäksi työhön kuuluu luennointiakin eri aiheista.

Vierailija
36/36 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä vaan pitää esiintyä silloin tällöin. Asiakastyön lisäksi ryhmiä, paikallista koulutusta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi