No voi hitto! 8-vuotias poika itkee eikä uskalla nukkua, koska
oli nähnyt netistä jonkun säikäytysvideon, jossa yhtäkkiä joku hirviö oli pompannut ruudulle. (tiedänkin näitä videoita, säikäyttää aikuisenkin, saati sitten lapsen!)
Ja siis tämä oli tapahtunut tänään, kun lapsi meni kirjastoon kaverinsa kanssa. Joku kolmas poika (vähän arvelluttavalla "maineella" jonka tiedän jo ennestään) oli tullut heidän seuraansa ja he olivat menneet kirjastossa tietokoneelle, ja tämä poika oli näyttänyt tuon videon. Oli kuulemma sanonut että luvassa on "hauska videopätkä" jolloin poikani oli kaverinsa kanssa kiinnostunut.
Nyt poika tuolla itkee sängyssään eikä saa nukutuksi, kun video ja sen hirviö kuulemma pyörivät päässä ja poikaa pelottaa.
Harmittaa ja suututtaa, tiedän että netistä on haittaa mutta ärsyttää kun ei se näköjään auta, että kotona valvoo lapsen netissä olemista, pitäiskö nyt kieltää tietokoneen käyttö/katsominen kodin ulkopuolella kokonaan?!
Kommentit (11)
äippä se vaan istuu koneella, vaikka voisi olla lohduttamassa lasta ja silittämässä tämän uneen.
lapsi itse tahtoi isän kanssa jutella.
ap
Jos häntä pelottaa noin paljon, niin otat pojan viereesi nukkumaan. Äidin vieressä pelot häipyvät ja on turvallista nukkua.
Jos häntä pelottaa noin paljon, niin otat pojan viereesi nukkumaan. Äidin vieressä pelot häipyvät ja on turvallista nukkua.
kuinka hyvä on näyttää lapselle pelottavia ohjelmia jo pienestä pitäen. Eivät sitten menetä yöuniaan tuollaisia pikkujuttuja nähdessään.
Ota se ipana keskelle nukkumaan.
Noi on niitä kurjia juttuja mitä ei voi estää vaikka miten toivoisi, että omalle lapselle ei kävisi mitään ikävää :(
Toivottavasti lapsi saa silti nukuttua ja pystyy unohtamaan sen tyhmän videon!
Ehkä pieni karaisu tekee jo hyvääkin tuossa iässä. Mutta eipä siinä tosiaan muuta kuin selitätte että kaikki minkä ruudulta näkee ei ole totta ja otatte nukkumaan väliinne jos ei muuten rauhoitu. 8-vuotiaan luulisi jos tajuavan toden ja ruututodellisuuden eron.
Ehkä pieni karaisu tekee jo hyvääkin tuossa iässä. Mutta eipä siinä tosiaan muuta kuin selitätte että kaikki minkä ruudulta näkee ei ole totta ja otatte nukkumaan väliinne jos ei muuten rauhoitu. 8-vuotiaan luulisi jos tajuavan toden ja ruututodellisuuden eron.
kahdeksanvuotias on vielä pieni. ei hänen vielä tarvitse ymmärtää tuollaisia, eikä todellakaan kaipaa karaisua.
arvelluttavan maineen omaava poika on syypää....
Mäkin olen aina ollut vilkas ja reipas lapsi, nyt aika rempseä aikuinen, ja en pysty katsomaan mitään kauhua, ja tuollaiset saa mut ihan pelon ja raivon partaalle.
Mä olen itse traumatisoitunut 8- vuotiaana todella pahasti kun kaverin kanssa katsottiin salaa Draculaa. Siis sellaista ihan kökköä mustavalkodraculaa. Siinä oli kohtaus, jossa nainen seisoi linnassa, ja sitten se vampyyri vain tuli jostain ovesta ja meni puremaan sitä naista kaulaan. ALoin pelätä kaikkia kaappeja ja kaapinovia, pelkäsin pimeää, äidilleni sanoin, että haluan kuolla, koska se oli niin kamalaa...
Enkä tosiaan ollut mikään pussissa pidetty lapsi. En osaa sanoa mitä kaikkea olin sitä ennen nähnyt, mutta tuo vaan jotenkin rikkoi jotain, en vaan ole päässyt koskaan yli siitä kunnolla. Siis tietenkään tuollaisen kökködraculan näkeminen ei tänä päivänä aiheuta yhtään mitään, mutta modernit kauhun teokset... en voisi kuvitellakaan katsovani mitään Ringiä tms. kun jo Scary Movie- versio leffasta tulee painajaisiin.
on kyllä tosi kurjaa kuulla!! :( Meillä on myös yksi lapsista tosi herkkä kaikille tuollaisille. Toiset lapset vaan ovat luonnostaan herkempiä, ei siinä mitään karaisua tarvita. Meillä on lapsia neljä ja yhdelle ei voi näyttää esim. kaikkia K7 leffoja, vaikka ikää kohta 12-v. Eipä hän kyllä itsekään halua niitä katsoa! Muut pystyvät paljon paremmin niitä käsittelemään. Eikä ole mitenkään tarpeen kaikkea tyhmää katsellakaan! On vaan niin kurjaa, että toiset lapset sitten katselee tuollaisia, mikä säikäyttää toisia. Toivottavasti saatte asian juteltua ja helpotettua pienen oloa!
äippä se vaan istuu koneella, vaikka voisi olla lohduttamassa lasta ja silittämässä tämän uneen.