Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetteko te joka ilta iltasatuja lapsillenne? Onko mun pakko viitsiä?

Vierailija
29.03.2011 |

Ei huvittaisi, mutta lapsi pyytää. Äh.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku viisas on kärjistäen sanonut että iltasatu on iltapalaa tärkeämpi.

Vierailija
2/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tärkeätä. Hakekaa kirjastosta hyviä kirjoja, uusia, mitä viitsii lukea.

Meidän lasten, ja isin, suosikkeja nyt Mikko Mallikkaat.

2 ja 4 -vuotiaat lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mielestä lukeminen on todella tärkeää.

Vierailija
4/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea. Lukemisen rakkaus on hyvä eväs lapselle. Lukekaa sellaista, mikä suakin kiinnostaa.

Meillä 6v ja 4v pojat. Me ollaan kahlattu läpi kaikki Risto Räppääjä-kirjat! On muuten tosi hauskoja aikuisestakin. Nyt on Lasse-Maijan etsivätoimistosarja ja Hirviöakatemia-sarja menossa. Ei kun vain kirjakauppaan! Me ollaan kirjojen suurkuluttajia ja 6v onkin oppinut jo omia aikoja lukemaan.

Vierailija
5/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos nukkumaanmeno menee myöhiseksi, sanon, että ei ehdi, eikä jaksa jahuomenna sitten luetaan.

Vierailija
6/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella oikeita kirjoja. Ne sellaiset "Veeti siivoaa" -tyyliset olivat aivan hirveitä.

Onneksi se oli aika lyhyt vaihe, kuitenkin. Siitä lähtien kun isompi oli 4 ollaan luettu kirjoja joista mä pidän itsekin (nyt lapset 5 ja kohta 3). Just tulin lukemasta Liisaa Ihmemaassa, ja oli kivaa.

Vierailija
7/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on kotihoidossa, joten satuja luetaan pitkin päivää. Illalla mä en enää jaksa lukea yhtään mitään, ja silloin kun pakotin itseni niitä lukemaan, lapsi halusi aina vaan uusia satuja ja sai raivarit kun luettiin vain se yksi kirja. Oli siis itsekin usein liian väsynyt kunnolla keskittymään. Lapsi nukahtaa parhaiten iltaoimien jäkeen kun ei ole enää mitään sen suurempaa ohjelmaa. Eri asia ehkä jos oltais päivät erillämme ja minä olisin töissä, mut nyt hän saa päivän mittaan yllin kyllin läheisyyttä, tarinoita, loruja ja laulattamista.

Vierailija
8/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut. Minua alkoi aina lukiessa haukotuttamaan ihan kamalasti. Luin mielummin päivällä ja illalla annoin lapselle kirjan käteen jota sai itse tutkia.

Pääasia että luette, ei sen tarvitse olla iltaisin jolloin myös lukija on väsynyt, illalla voi käyttää myös satukasettia.

Vierailija
9/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Potteritkin läpi!

Vierailija
10/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan luettu jotain ihan joka ilta.

Varaan netistä kirjastoon lastenkirjoja, haemme ne lapsen kanssa kirjastosta yhdessä ja luemme aina iltaisin.

Jos olen itse todella väsynyt luen vain sivun tai kaksi. Siten tämä velvollisuus ei tunnu etukäteen niin rasittavalta.

Ihan vauva-aikoina saatoin väsyneenä hyppiä lauseiden ja kokonaisten rivien yli. Lyhensin tarinoita paljonkin, mutta ei se tuntunut lasta haittaavan.

Nykysin parhaina iltoina luetaan kokonainen pieni kirja tai kaksi.

Vierailija
11/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kirja. Tai ei sitä kirjaa siinä enää tarvita kun osaan sen ulkoa!! :)

Vierailija
12/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikojen ikipitkien nukutusaikojen jäljiltä molemmille vanhemmille on tullut nukutuskammo. Nykyään hoidamme homman hyvin nopsaan, iltarutiinit, saatto sänkyyn, suukko ja hyvää yötä.

Lapsi on nyt tottunut tähän ja kukaan ei enää meidän perheessä stressaa nukkumaanmenoa. Yli kaksivuotiaaksi asti lasta nukutettiin lastenhuoneessa tunnista kahteen tuntiin. No, tämä oli ehkä omaa vikaa mutta kuitenkin...

Eli: ei ole iltasatu välttämätön, mutta muutoin kirjojen lukeminen on kyllä mukavaa puuhaa koko perheelle.

Vierailija
13/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minä luen, joskus isä. Iltasatukirja on aivan ehdoton, ja 3-vuotias poika itse valitsee kirjan hyllystä. Joskus vaadin valitsemaan lyhyen kirjan, jos on jo myöhä tai itse olen kauhean väsynyt.

Lukeminen kannattaa aina!

Vierailija
14/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsi on jo 9-vuotias. Hän oli lukemaan opittuaan huolissaan siitä, jääkö iltasatu nyt lukematta, mutta lupasimme lukea iltasadun niin kauan kuin hän itse sitä haluaa.

Vierailija
15/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tietenkään ole enää mitään "Hyvää yötä, pikku varpaat"-tyylisiä kuvakirjoja, vaan luemme esimerkiksi Roald Dahlia ja sen semmoisia.

Vierailija
16/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan luettu myös ennen päiväunia, tosin silloin usein aika lyhyitä juttuja. Lapsi on melkein 4-vuotias.

Vierailija
17/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nauttia joka hetkestä.

Vierailija
18/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmat saa aina iltaisin valita yhden sadun. Mutta ei ole kamalaa jos ei aina tule illalla luettua. En ihan joka ilta jaksa/viitsi lukea, ja se on mun mielestä ihan ok. Luetaan myös ennen päiväunia ja joskus muulloinkin.

Vierailija
19/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kysyit :D

Vierailija
20/31 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt 2v ja vaihtelevasti kuuntelee, välillä lähinnä katselee. Jutellaan myös päivän tapahtumat läpi. Kivointa nukuttamisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä