Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä kokenut vaunujen käyttäjä tarvitsisin apua :)

Vierailija
29.03.2011 |

Ollaan nyt saatu rajattua vaunujen/raittaiden ehdokkaita näihin:

Teutonia Fun: Kokonsa puolesta aivan mahtava, suojaava ja iso kuomu, menee varmasti koko ratas ajan.

http://www.teutonia.com/fi/tuotteet/fun.html

Bugaboo: Pieni, vaihdettavat pyörät ja hauskan näköiset, mutta näihin ei varmasti kovin isoa/vanhaa lasta voi laittaa? ehkä käytettynä, koska aika kalliit..miehen lempparit!

http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-cameleon?id=1820

Mutsy: netistä löydetty merkki. Kova koppa, kääntyvät, mutta isot renkaat, istuin ja koppa miellyttävät, mutta kun kellään ei näytä olevan kokemusta niin ostanko sian säkissä? nämä ehkä mun lempparit, ovatkohan kovin leveät?

http://www.mutsy.nl/products/4rider/options

Mitä mieltä sinä olet vaihtoehdoistamme :D asumme helsingissä ja bussilla, metrolla ja ratikalla kuljetaan ja tod.näk kaupoissa ja keskustassa paljon, mutta kuitenkin myös "perus ulkoilua". Kääntyvät pyörät haluan vaikka sanoisitte mitä, niistä en luovu :D

kiitos jos jaksat vähän vastailla :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin minä jos näistä pitäisi valita. Ihan jo sen takia että kyllä ne oli mun mielestä ainoot mitkä oli nätit vaunut ja näyttäisi kyllä olevan käytännöllisimmät!

Vierailija
2/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskalla lähteä sanomaan, mitkä noista ovat parhaat, mutta tuo mainitsemasi seikka eli leveys on tärkeä kaupungissa. Isoimmilla vaunuilla on nimittäin hankala liikku monissa julkisissa tiloissa, varsinkin vanhemmissa taloissa, joissa on ahtaat ovet ja kapeat rampit.

Lisäksi ainakin minua ärsyttää tosi paljon se, että joillain on superleveitä vaunuja, jotka vievät bussissa niin paljon tilaa, ettei mahdu toisia vaunuja. Monet kolmipyöräiset vaunut ovat tällaisia.

Niitä kääntyviä pyöriä kannattaa harkita sen kannalta, että miten kulkevat lumihangessa. En ole kokeillut, mutta välillä olen nähnyt äitejä pulassa kun pyörät vaan venksuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lumessa ei niillä tuosta vaan mennä.

Vierailija
4/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet jää helsingin sohjoon, eivätkä liiku.

Kääntyvät pyörät kyllä yleensä saa lukittua ei kääntyviks, joten ei haittaa sohjossa, kunhan on tarpeeksi isot!

Vierailija
5/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne olis teille parhaat ja jos vielä käytettynä löytyy voi sitten ostaa jotkut matkarattaat lisäksi joihin sitten mahtuu kyllä 3 vuotiaskin ja alat kävelyttää lasta aikasin niin ei tarvi aina olla rattaissa :D

Vierailija
6/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia ja mielipiteitä.

Vierailija
7/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan kaupungissa Teutonian yhdistelmät ja superkevyet yhdellä kädellä avattavat matkarattaat ja jälkeenpäin ajattelin että samalla rahalla olisin saanut yhdet tyylikkäät ja kevyet Bugaboot jotka olisivat korvannet ne molemmat.

kokemuksia;

- kaupungissa vaunujen pitää olla kapeat ja aisan nostettavissa ihan ylös että mahtuu raitsikkaan, täyteen bussiin, hissiin, kapeista vanhoista kauppojen ovista jne

- talvella käytin lumihangessa yhdistelmiä koska niissä oli vähän isommat renkaan kuin matkarattaissa. Tosin meidän lähistöllä jalkakaytävät aurattini tosi hyvin. Ja ihan umpihangessa vedin lasta pulkassa.

- aina muute käytin kevyempiä ja yhdellä kädellä avattavia matkarattaita. Rattaiden painolla on todella merkitystä kun niiden kanssa pitää liikkua joka päivä !!!

- meillä ratatiden piti mahtua lisäksi autoon.

Autojen takaluukut ovat farmareissakin yllättävän pieniä. Teutonian malli oli pienimmästä päästä mutta yhdistelmien painon takia otin mukaani autoon aina ne ihanat matkarattaat.

Bugaboothan on tosi kevyet, ehkä ne toimisi parhaiten... ? Jos niissä on ne talvirenkaatkin ?

Vierailija
8/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä kivat,talvella et pääse mihkään.

niin ja missään ei ollut jousituksia,ei siis ole kevyet ja kynnykset kaupoissa ym on tuskaa mennä noilla.

Vierailija
9/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kanssa, että jousitus on pyörissä oltava jos oikeasti aiot liikkua niin, että lapsi nukkuu. Sohjoiset/ jäiset kadut täristää aika paljon. Kolmipyöräset on monasti aika leveät takaa ja pitkät, että mahtuminen on ongelma.

Vierailija
10/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne Bugaboot oikeasti painaa ? Nettisivuilla oli 20 kg ja 8kg... ?

Matkarattaat painaa parhaimmillaan vain 7-9 kg. Yhdistelmät lähemmäs 20kg mikä on TOSI PALJON

jos rattaita pitää jatkuvasti nostella raitsikoihin tai autoihin.

Jos noi kalliit bugaboot painaa tosiaan 20kg niin sitten ottaisin kyllä erikseen superkevyet matkarattaat ja jotkut isopyöräiset halvemmat yhdistelmät lumikelejä varten.

Vierailija
11/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosin ole muista kokemuksia kuin nuo Cameleonit, mutta Helsingin keskustassa asuvina olimme niihin tosi tyytyväsiä. Talvirenkaat oli, mutta niitä käytettiin vain pari kertaa per talvi. Kyllä niillä pikkurenkailla meni metroasemalle ja takaisin pikku sohjossa oikein hyvin.

Vierailija
12/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään noista, mutta sen verran sanon että meillä on gesleinin vaunut joissa myös toi mahdollisuus vaihtaa isot kiinteät pyörät pieniin kääntyviin.. enkä vaihtais pois, en sitten millään... kun liikkuu paikoissa joissa ahtaampaa, ja sisätiloissa kääntyvät pienet tosi kätsyt ja helpot... mut ei niilä suomen talvessa mitään tee.. eikä edes kesällä kiva työnnellä pitenpää vaunu lenkkiä, että mä suosittelen sitä pyörien vaihdettavuutta.

Vierailija
13/13 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun kaverit kokeilivat meidät Bugaboo Cameleonia, niin olivat ihan että WAU onpa helppo liikuttaa ja pyörittää ympäri vaikka yhdellä sormella.

Heillä oli noita Emmaljungia ja Teutonioita yms. Olivat kaikki kyllä tosi vaikuttuneita just tuosta näppäryydestä.

Itse olin kauhuissani kun kokeilin niiden raskaita vaunuja joita piti oikein jyystää että sai edes kääntymään 45 astetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan